THEPOWERGAME
Στον απόηχο των κυρώσεων της ΑΑΔΕ, στις αρχές του καλοκαιριού, οι προβλέψεις της H&M για τις επιδόσεις της στην Ελλάδα το τρέχον έτος είναι συντηρητικές, με τον πήχη να παραμένει κοντά στα αποτελέσματα του 2023 που αποδείχθηκε μια χρονιά «χαμηλών πτήσεων» για το δημοφιλές εμπορικό σήμα προσιτής μόδας.
Το δίκτυο των 35 καταστημάτων της εταιρείας κατάφερε να προσθέσει περίπου 1,7 εκατ. ευρώ στο τζίρο του προσεγγίζοντας τα 185 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση που δεν ξεπέρασε το 1% ενώ αντιμετώπισε προκλήσεις με το λειτουργικό κόστος και κυρίως με τις δαπάνες ενέργειας και φωτισμού.
Ειδικά φέτος η θυγατρική της σουηδικής πολυεθνικής πρέπει να καλύψει και την απώλεια εσόδων από το λουκέτο δύο ημερών σε 6έξι σημαντικά καταστήματα του δικτύου της, μεταξύ των οποίων αυτό στην Ερμού 11 που αποτελεί ναυαρχίδα, μετά την ποινή που της επέβαλε η ΑΑΔΕ, κατόπιν ελέγχου και εντοπισμού φορολογικών παραβάσεων.
Όπως περιγράφει η εταιρεία τα τεκταινόμενα «τον Ιούνιο του 2024 διενεργήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της ΑΑΔΕ σε κατάστημα της εταιρείας, όπου διαπιστώθηκε ότι ένας φορολογικός μηχανισμός δεν διαβίβαζε στην ΑΑΔΕ με αποτέλεσμα για ένα διάστημα ορισμένων μηνών να μην διαβιβαστούν οι σχετικές αποδείξεις πώλησης. Οι Αρχές επέκτειναν τους ελέγχους και σε άλλα καταστήματα της εταιρείας, όπου, σε ορισμένα εξ αυτών διαπιστώθηκαν παρόμοιες περιπτώσεις μη διαβίβασης αποδείξεων για συγκεκριμένα διαστήματα και από συγκεκριμένους φορολογικούς μηχανισμούς ανά κατάστημα».
Στην εταιρεία επιβλήθηκαν, μέχρι σήμερα, προσωρινά πρόστιμα συνολικού ποσού 361.433,45 ευρώ (που αφορούν σε έξι καταστήματα) για όλες τις εντοπισμένες περιπτώσεις μη διαβίβασης καθώς και αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων, στα οποία εντοπίσθηκαν οι σχετικές παραβάσεις για 48 ώρες. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια τυπική παράβαση, που οφείλεται σε τεχνικό θέμα ορισμένων φορολογικών μηχανισμών, καθώς όπως διαπιστώθηκε, όλες οι αποδείξεις είχαν εκδοθεί και τα έσοδα εγγράφηκαν κανονικά στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας ενώ ξεκαθαρίζει ότι αποδόθηκε και ο σχετικός ΦΠΑ. Έκτοτε η εταιρεία λαμβάνει μέτρα επίλυσης των τεχνικών θεμάτων προκειμένου να έχει πλήρη συμμόρφωση με την σχετική νομοθεσία περί της διαβίβασης των αποδείξεων.
Οι επιδόσεις το 2023
Ειδικότερα, για την οικονομική χρήση 1.12.2022 – 30.11.2023 η H&Μ Hennes & Mauritz, θυγατρική της σουηδικής H&M Hennes & Mauritz GBC AB στην Ελλάδα, ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 184,6 εκατ. ευρώ, με αύξηση 0,96%. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,2 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,66% ενώ τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 13,6% σε 5,4 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 36,2%. Τα μεικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 109,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση 28,06% και τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης ανήλθαν σε 102,1 εκατ. ευρώ, με αύξηση 28,2%. Σημειώνεται επίσης ότι το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στις 30.11.2023 ήταν 35,9 εκατ. ευρώ έναντι 33,5 εκατ. ευρώ στις 30.11.2022 παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 7,13% ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν κατά 18,7% σε περίπου 36 εκατ. ευρώ έναντι 30,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η H&M δεν προχώρησε στην ανάπτυξη νέου καταστήματος διατηρώντας 35 σημεία πώλησης τα τελευταία χρόνια συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος με το σήμα COS που άνοιξε το 2021 στο Golden Hall.
Οι αβεβαιότητες το 2024
Η διοίκηση της εταιρείας αναγνωρίζει τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας αλλά ταυτόχρονα παρακολουθεί τις εξελίξεις αναφορικά με τα επιτόκια, την ταχύτητα με την οποία η αύξηση του κόστους χρήματος θα επηρεάσει την οικονομική δραστηριότητα και άλλους παράγοντες που πιθανόν θα έχουν αντίκτυπο στην καταναλωτική συμπεριφορά των νοικοκυριών και στην επενδυτική ζήτηση. Έτσι, κρατά χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών για τις πωλήσεις και την κερδοφορία το 2024. Προβλέπει περαιτέρω σταδιακή ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών συγκρατώντας τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας ώστε να μπορέσει να διατηρήσει ή και να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της αλλά και να διατηρήσει και το επίπεδο κερδοφορίας της. Εξάλλου και η διοίκηση της πολυεθνικής εστιάζει σταθερά στον έλεγχο του κόστους, της αποτελεσματικότητας και της κερδοφορίας ενώ οι επενδύσεις σε νέα καταστήματα είναι περιορισμένες.
Σύμφωνα με την Helena Helmersson, πρώην CEO του σουηδικού ομίλου, που παρέδωσε τη σκυτάλη τον Ιανουάριο στον Daniel Ervér, για το 2024 αναμένεται αύξηση πωλήσεων από τα περίπου 20,6 δισ. ευρώ του 2023, παρά την καθαρή μείωση καταστημάτων κατά 60 αφού θα ανοίξουν περίπου 100 νέα καταστήματα και θα κλείσουν 160. Ο στόχος για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους έχει τεθεί στο 10% για το 2024 αποτελώντας πρόκληση λόγω παραγόντων που επηρεάζουν το κόστος αγοράς και τα έσοδα από τις πωλήσεις. Σε κάθε περίπτωση το επόμενο τρίμηνο θεωρείται κρίσιμο διάστημα για την επιβεβαίωση των στόχων του νέου μανατζμεντ.
Διαβάστε επίσης
Κτηματολόγιο: Νέες ψηφιακές εφαρμογές για να τρέξει πιο γρήγορα και φθηνότερα
Σε πορεία ανάπτυξης οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες
Ρεύμα: Άλμα παραγωγής και ζήτησης τον Ιούλιο, τα μερίδια των παρόχων