THEPOWERGAME
Η Alibaba Group δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες της αγοράς για τα έσοδα του πρώτου τριμήνου την Πέμπτη, καθώς οι εγχώριες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας δέχθηκαν πιέσεις από τις επιφυλακτικές δαπάνες των Κινέζων καταναλωτών σε μια οικονομία που παραπαίει.
Η ανακοπή της οικονομικής ανάκαμψης στην Κίνα σε συνδυασμό με την επίμονα αδύναμη αγορά ακινήτων και τα υψηλά επίπεδα εργασιακής ανασφάλειας έχουν εξασθενήσει την καταναλωτική εμπιστοσύνη και την αγοραστική δύναμη στην υπ’ αριθμόν 2 οικονομία του κόσμου, πλήττοντας τις παγκόσμιες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς.
Η Alibaba αντιμετωπίζει επίσης σκληρό ανταγωνισμό από αντιπάλους όπως η JD.com και πλατφόρμες λιανικής πώλησης με επίκεντρο τις εκπτώσεις, όπως η Pinduoduo της PDD Holdings και η Douyin που ανήκει στην ByteDance.
Η Alibaba ανακοίνωσε έσοδα 243,24 δισ. γουάν (33,98 δισ. δολάρια) για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, έναντι της μέσης εκτίμησης των αναλυτών για 249,05 δισ. γουάν, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Τα έσοδα στον εγχώριο βραχίονα ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας μειώθηκαν κατά 1%, ακόμη και όταν ο αριθμός των αγοραστών και η συχνότητα των αγορών τους αύξησαν τις παραγγελίες κατά διψήφιο ποσοστό.
Οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές για να προσελκύσουν αγοραστές, πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους σε ολόκληρο τον τομέα του λιανικού εμπορίου.
«Η πτώση των δαπανών στην Κίνα είναι πραγματική. Οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα, περιορίζουν τις αγορές τους και γίνονται πιο ορθολογικοί», δήλωσε ο αναλυτής της M Science, Vinci Zhang. «Έτσι, μπαίνοντας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, η Alibaba και η JD.com πιθανότατα θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις». Χάρη στην ανάπτυξη των τραπεζικών δραστηριοτήτων της και τα ισχυρά κέρδη της μονάδας ασφάλισης και διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων.
Οι πωλήσεις στο φεστιβάλ ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας στα μέσα του έτους τον Ιούνιο μειώθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία σύμφωνα με εκτιμήσεις τρίτων, παρά τις προσπάθειες των μεγάλων πλατφορμών να μοιράσουν προσφορές για παρατεταμένη περίοδο.
Οι εισηγμένες στις ΗΠΑ μετοχές της Alibaba, οι οποίες ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της αγοράς για τα τριμηνιαία κέρδη, αντέστρεψαν τις προηγούμενες απώλειες και σημείωσαν άνοδο περίπου 2% στις πρώτες συναλλαγές της Πέμπτης.
Τα στελέχη της Alibaba έχουν υποστηρίξει ότι η αύξηση των αγορών και η εισαγωγή νέων εργαλείων για τους εμπόρους θα αυξήσουν τα έσοδα της πλατφόρμας από τη διαφήμιση και τη διαχείριση πελατών στο μέλλον.
Σε μια κλήση με αναλυτές, τα στελέχη επανέλαβαν την Πέμπτη τις προσδοκίες τους για νέα εργαλεία νομισματοποίησης που θα αυξήσουν τα έσοδα στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Alibaba, Eddie Wu, δήλωσε ότι η προτεραιότητα για τον εγχώριο βραχίονα ηλεκτρονικού εμπορίου Taobao και Tmall Group ήταν η βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών για την ενίσχυση της ακαθάριστης αξίας των εμπορευμάτων (GMV), ένα μέτρο των πωλήσεων. «Καθώς το μερίδιο αγοράς σταθεροποιείται, μπορούμε να στρέψουμε την προσοχή μας στην κερδοφορία», δήλωσε.
Η Alibaba ανακοίνωσε τον μεγαλύτερο ανασχηματισμό στην ιστορία της εταιρείας τον Μάρτιο του 2023, χωρίζοντας σε έξι μονάδες και εστιάζει στις βασικές της δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένου του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου.
Βοηθούμενη από τις επενδύσεις για την επέκταση της παγκόσμιας παρουσίας της και την αυξανόμενη ζήτηση σε όλο τον κόσμο για φθηνότερα αγαθά από την Κίνα, τα έσοδα της μονάδας διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba αυξήθηκαν κατά 32% στα 29,3 δισεκατομμύρια γιουάν. Για το τμήμα cloud της Alibaba, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 6% στα 26,55 δισεκατομμύρια γουάν, επιταχύνοντας από την αύξηση 3% που παρατηρήθηκε το προηγούμενο τρίμηνο, λόγω της υιοθέτησης του δημόσιου cloud και την ισχυρή ζήτηση για προϊόντα που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία προχώρησε στη μείωση των συμβάσεων με χαμηλό περιθώριο κέρδους βάσει έργου και δήλωσε ότι η αναβάθμιση της υποδομής cloud βοήθησε στη μείωση των τιμών σε όλα τα προϊόντα cloud. Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους κοινούς μετόχους στο τρίμηνο ήταν 24,27 δισ. γιουάν, έναντι 34,33 δισ. γιουάν ένα χρόνο νωρίτερα.
Διαβάστε επίσης
Δημόσιο: Πόσες συμβάσεις υπεγράφησαν την τελευταία τριετία
ΑΑΔΕ: “Προσκλητήριο” ελέγχου σε όσους δήλωσαν κάτω από 10.000 ευρώ το 2022
Φωτοβολταϊκά στις στέγες: “Ουρά” για να συνδεθούν στο δίκτυο