THEPOWERGAME
Τα κέρδη της BMW AG μειώθηκαν το δεύτερο τρίμηνο λόγω της εξασθένησης των πωλήσεων στη βασική αγορά της, την Κίνα, όπου η γερμανική εταιρεία εντάσσεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο αυτοκινητοβιομηχανιών που αγωνίζονται με την επιβράδυνση της ζήτησης.
Το περιθώριο ΕΒΙΤ της αυτοκινητοβιομηχανίας διαμορφώθηκε στο 8,4% – κάτω από το 9,2% την ίδια περίοδο πέρυσι και χάνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών. Οι μετοχές υποχώρησαν περισσότερο από τον Μάιο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με την αδύναμη οικονομική ανάπτυξη, τον επίμονο πληθωρισμό και τις φθίνουσες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η παρατεταμένη ανάκαμψη στην Κίνα προσθέτει στα προβλήματα, με τη Mercedes-Benz Group AG να μειώνει το ανώτερο εύρος των προβλέψεων για το ετήσιο περιθώριο κέρδους της την περασμένη εβδομάδα. Τα αποτελέσματα της Stellantis NV, της Nissan Motor Co. και της Ford Motor Co. έπεσαν επίσης έξω στις προσδοκίες.
«Στην Κίνα, ειδικότερα, τα έσοδα επηρεάστηκαν από τον αυξημένο ανταγωνισμό και το ασθενέστερο καταναλωτικό κλίμα», δήλωσε η BMW την Πέμπτη. Η αυτοκινητοβιομηχανία επιβεβαίωσε ωστόσο τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους.
Μείωση 4,7% στις παραδόσεις οχημάτων στην Κίνα
Οι παραδόσεις οχημάτων της BMW στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο μειώθηκαν κατά 4,7% το δεύτερο τρίμηνο, με την κρίση στα ακίνητα να επιβαρύνει τις δαπάνες. Η επιβράδυνση στην Κίνα επηρεάζει τη ζήτηση για ένα ευρύ φάσμα premium ειδών, όπως αυτοκίνητα, ρολόγια και ρούχα σχεδιαστών.
Η BMW αυξάνει τις τιμές σε όλη τη γκάμα της και μειώνει τους στόχους πωλήσεων για τους αντιπροσώπους στη χώρα για να ξεφύγει από έναν σκληρό πόλεμο τιμών και την Πέμπτη δήλωσε ότι αναμένει ότι η οικονομική κατάσταση εκεί θα σταθεροποιηθεί από το τρέχον τρίμηνο.
Στα 2,7 δισ. μειώθηκαν τα κέρδη της BMW
Οι υψηλότερες δαπάνες κατασκευής και προσωπικού καθώς και το κόστος των έργων πληροφορικής επιβάρυναν τα κέρδη, δήλωσε η BMW. Τα καθαρά κέρδη του δεύτερου τριμήνου του ομίλου μειώθηκαν στα 2,7 δισ. ευρώ (2,9 δισ. δολάρια). Τα έσοδα του ομίλου, τα κέρδη προ φόρων και τα κέρδη προ τόκων και φόρων μειώθηκαν επίσης. Το περιθώριο κέρδους αυτοκινήτων κατά την περίοδο αυτή διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο άκρο του εύρους 8% έως 10% που στοχεύει η BMW για το σύνολο του έτους.
Οι μετοχές της BMW υποχώρησαν έως και 4,9% στη Φρανκφούρτη, η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από τις 16 Μαΐου. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 19% φέτος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε επιτυχία στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων. Οι παγκόσμιες παραδόσεις της σε μοντέλα με μπαταρία, όπως το i4 και το iX1, αυξήθηκαν κατά περισσότερο από το ένα πέμπτο το δεύτερο τρίμηνο, ξεπερνώντας τους αντιπάλους της Mercedes-Benz και της Audi. Η εταιρεία επικαλέστηκε το ελκυστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων της για την άνοδο σε μια δύσκολη αγορά.
Η BMW ποντάρει σε νέα δυναμική από τη νέα γενιά EVs Neue Klasse, με τις πωλήσεις να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στα τέλη του 2025. Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, οι δαπάνες της εταιρείας για έρευνα και ανάπτυξη -συμπεριλαμβανομένης της νέας πλατφόρμας- εκτοξεύτηκαν στα 4,2 δισ. ευρώ.
Με τη Neue Klasse, η BMW στοχεύει να μειώσει το κόστος των μπαταριών στο μισό από τα σημερινά επίπεδα και να αυξήσει την αυτονομία οδήγησης κατά περίπου 30%. Τα οχήματα θα επιτρέπουν αμφίδρομη φόρτιση, γεγονός που επιτρέπει στους αγοραστές να τα χρησιμοποιούν ως εφεδρική μπαταρία στο σπίτι.
Τα νέα EVs «θα ανεβάσουν την BMW σε ένα εντελώς νέο τεχνολογικό επίπεδο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse σε δήλωσή του.
Διαβάστε επίσης
“Πράσινο φως” του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την Αττική Οδό
Κρήτη: Το νέο ξενοδοχείο της Μαρίτας Καράτζη και το επενδυτικό πλάνο 83,5 εκατ.
Το φθινόπωρο σε δοκιμαστική λειτουργία η μονάδα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ & Motor Oil