THEPOWERGAME
Η McDonald’s ανακοίνωσε μια αιφνιδιαστική πτώση στις τριμηνιαίες παγκόσμιες συγκρίσιμες πωλήσεις τη Δευτέρα, καθώς ο γίγαντας των μπιφτεκιών αγωνίστηκε να συγκρατήσει τους πελάτες με περιορισμένο προϋπολογισμό από το να επιλέξουν φθηνότερα γεύματα στο σπίτι.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1% το δεύτερο τρίμηνο, η πρώτη μείωση σε 13 τρίμηνα, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για αύξηση 0,53%, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Ο επίμονος πληθωρισμός ανάγκασε τους καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα να στραφούν σε προσιτές επιλογές φαγητού στο σπίτι, οδηγώντας σε υποτονική ζήτηση στον κλάδο του γρήγορου φαγητού, μεταξύ άλλων για τα McDonald’s και την Domino’s Pizza
Αυτό έχει ωθήσει τα εστιατόρια να λανσάρουν διάφορα value bundles και προσφορές περιορισμένης διάρκειας σε τιμές μεταξύ 3 και 5 δολαρίων, καθώς προσπαθούν να κερδίσουν πίσω τους καταναλωτές που εστιάζουν στην αξία.
Ο πόλεμος για τα γεύματα αξίας έχει ενταθεί, καθώς οι αντίπαλοι Burger King Wendy’s και Starbucks έβγαλαν προσφορές γευμάτων τους τελευταίους μήνες.
Η McDonald’s επρόκειτο να παρατείνει την προσφορά γεύματος αξίας 5 δολαρίων μέχρι τον Αύγουστο στις περισσότερες τοποθεσίες στις ΗΠΑ μετά την έναρξή της στις 25 Ιουνίου.
Ο διευθύνων σύμβουλός της Κρις Κεμπτσίν (Chris Kempczinski) δήλωσε ότι οι καταναλωτές είναι πιο απαιτητικοί με τις δαπάνες τους. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία διατήρησε αμετάβλητη την πρόβλεψη για το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του 2024 στο μέσο-πάνω 40%.
Οι μετοχές της McDonald’s, οι οποίες σημειώνουν πτώση 15% φέτος, σημείωσαν οριακή άνοδο κατά την προ-χρηματιστηριακή διαπραγμάτευση, καθώς διατήρησε επίσης τον προϋπολογισμό της για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους έως και 2,7 δισ. δολαρίων.
Περισσότερο από το ήμισυ του ποσού θα χρησιμοποιηθεί για την έναρξη νέων εστιατορίων στις ΗΠΑ και στις διεθνείς αγορές.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 0,7% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, έναντι άλματος 10,3% πριν από ένα χρόνο. Οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές μειώθηκαν κατά 1,1%, λόγω της αδυναμίας στη Γαλλία και σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις για αύξηση 1,69%. Ο τομέας είχε καταγράψει αύξηση 11,9% πριν από ένα χρόνο.
Η βραδύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα και τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή επηρέασε τις επιδόσεις του επιχειρηματικού τομέα της McDonald’s, όπου τα εστιατόρια λειτουργούν από τους τοπικούς συνεργάτες της, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,3% σε σύγκριση με ένα άλμα 14% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εταιρείες όπως η McDonald’s και η Starbucks έχουν υποφέρει από τα μποϊκοτάζ των καταναλωτών που συνδέονται με τον πόλεμο στη Γάζα, γεγονός που έπληξε τις πωλήσεις τους στις αγορές της Μέσης Ανατολής.
Η McDonald’s κέρδισε 2,97 δολάρια ανά μετοχή σε προσαρμοσμένη βάση το δεύτερο τρίμηνο, χαμηλότερα από τα 3,17 δολάρια πέρυσι.
Διαβάστε επίσης
Τι συμβαίνει τελικά με τον τουρισμό φέτος
Οι αεροπορικές που αναστέλλουν πτήσεις προς τον Λίβανο
Μεγαλώνει το περιθώριο ένταξης ΑΠΕ στον Πόρο