THEPOWERGAME
Συμβουλές για το τι πρέπει να κάνετε «αν θέλετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη» του προϊστάμενου αλλά και των συναδέλφων, δίνει ο CEO της Amazon, Άντι Τζάσι. Αυτό αποτελεί βασικό θεμέλιο για την οικοδόμηση μιας επιτυχημένης καριέρας.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Τζεφ Μπέζος, έγραψε ότι οι καλοί ηγέτες «κερδίζουν την εμπιστοσύνη» ως μέρος του διάσημου καταλόγου των 16 αρχών ηγεσίας της Amazon. Παρά το γεγονός ότι ακούγεται σχετικά απλή, είναι μια κατευθυντήρια γραμμή που οι άνθρωποι συχνά κάνουν «λάθος», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Amazon, Άντι Τζάσι, ο οποίος αντικατέστησε τον Μπέζος σε αυτόν τον ρόλο το 2020.
«Μερικές φορές τη συγχέουν με το να είναι κανείς καλός μεταξύ του ή να έχει κοινωνική συνοχή ή να μην προκαλεί ο ένας τον άλλον στις συσκέψεις. Δεν εννοούμε αυτό», δήλωσε ο Τζάσι σε ένα βίντεο που ανέβασε στο διαδίκτυο η Amazon νωρίτερα αυτό το μήνα.
Το να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των γύρω σας δεν είναι θέμα του να είστε απλώς ευχάριστοι και να αρνείστε να αντιδράσετε όταν πιστεύετε ότι κάποιος άλλος κάνει λάθος, σημειώνει ο Τζάσι. Ούτε έχει να κάνει με το να προσπαθείς να καλύψεις ή να υποβαθμίσεις τα δικά σου λάθη.
«Αυτό που εννοούμε [με το να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη] είναι να είμαστε ειλικρινείς, αυθεντικοί, ευθύς, να ακούμε με προσοχή αλλά να προκαλούμε με σεβασμό αν διαφωνούμε, και στη συνέχεια να παραδίδουμε αυτό που είπαμε ότι θα κάνουμε», δήλωσε ο Tζάσι. «Αν θέλετε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη: Αν λέτε ότι έχετε κάτι, παραδώστε το. Αν έχετε κάτι δικό σας και δεν πάει καλά, κάντε αυτοκριτική και διορθώστε το».
Αυτή η συμβουλή βρίσκεται στην καρδιά των όσων έγραψε ο Μπέζος στον κατάλογο των ηγετικών αρχών της Amazon, όπου σημείωσε ότι οι καλοί ηγέτες θα πρέπει να «μιλούν ειλικρινά», ενώ θα πρέπει να «ασκούν φωνητική αυτοκριτική, ακόμη και όταν αυτό είναι άβολο ή ενοχλητικό».
Το να είσαι ειλικρινής, ειδικά αν διαφωνείς με σεβασμό με κάποιον, δείχνει ένα επίπεδο ειλικρίνειας και στοχασμού, σύμφωνα με τους Τζάσι και Μπέζος. Το να παραδέχεστε τα λάθη σας, προσφέροντας ταυτόχρονα ισχυρές λύσεις, δείχνει ένα επίπεδο ταπεινότητας, ακεραιότητας, ακόμα και θάρρους, που συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης για τους ηγέτες, όπως δείχνουν οι έρευνες.
Ο Tζάσι μοιράστηκε ένα παράδειγμα από την εποχή που ήταν επικεφαλής της ομάδας μάρκετινγκ της Amazon στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Κατά τη διάρκεια μιας «εξάωρης σύσκεψης», παρουσίασε το επιχειρησιακό σχέδιο της ομάδας στον Bezos και σε άλλα στελέχη με ένα PowerPoint 220 διαφανειών.
«Περίπου στις 10 διαφάνειες, ο Τζεφ με διακόπτει και μου λέει: «Όλοι οι αριθμοί σου είναι λάθος σε αυτή τη διαφάνεια». Έμεινα έκπληκτος», είπε ο Τζάσι.
Ο Μπέζος συνέχισε να «αναλύει» τους αριθμούς στη διαφάνεια και ο Τζάσι συνειδητοποίησε ότι ο ιδρυτής της Amazon είχε δίκιο.
«Φυσικά, ήμουν σε δύσκολη θέση. Και, είπα, ‘Έχεις δίκιο. Αυτοί οι αριθμοί είναι λάθος. Και εκείνος είπε: ‘Λοιπόν, γιατί να πιστέψω οτιδήποτε άλλο σε αυτή την παρουσίαση, αν αυτοί είναι λάθος;’».
Ο Τζάσι ζήτησε συγγνώμη από τον Μπέζος και υποσχέθηκε ότι οι υπόλοιπες 210 διαφάνειες θα ήταν χωρίς λάθη, κάτι που τελικά έγινε, όπως είπε. Συνολικά χαρακτήρισε την κατάσταση «μια καλή εμπειρία εκμάθησης».
Αντί να κατσουφιάζει ή να επιτίθεται στον Mπέζος που τον κατηγόρησε δημοσίως, ο Τζάσι είδε το λάθος ως μια ευκαιρία να επιδείξει την ταπεινότητά του και την ικανότητά του να μαθαίνει και να βελτιώνεται στο μέλλον. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνέβαλαν στη δημιουργία εμπιστοσύνης. Ο Μπέζος προήγαγε τελικά τον Τζάσι σε έναν από τους κορυφαίους συμβούλους του και, αργότερα, τον διόρισε να τον διαδεχθεί στη θέση του CEO.
«Δεν ήμουν αγανακτισμένος ή θυμωμένος με τον Τζεφ που το επεσήμανε αυτό. Έμαθα ένα πολύ πολύτιμο μάθημα για το τι σημαίνει να καταδύεσαι σε βάθος και τι σημαίνει να έχεις την κυριότητα της λεπτομέρειας στις παρουσιάσεις σου», δήλωσε ο Tζάσι. «Και κέρδισα την εμπιστοσύνη με το να το παραδεχτώ, να κάνω φωνητική αυτοκριτική και στην πραγματικότητα να βελτιωθώ [και] να κάνω μια πολύ καλύτερη παρουσίαση [την] επόμενη φορά που παρουσίασα».
Διαβάστε επίσης
Τι συμβαίνει τελικά με τον τουρισμό φέτος
Στην Τράπεζα της Ελλάδος το αίτημα συγχώνευσης Attica με Παγκρήτια
Μεγαλώνει το περιθώριο ένταξης ΑΠΕ στον Πόρο