Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Εισαγωγείς αυτοκινήτων: Εκτόξευση εσόδων άνω του 40% το 2023

Επιβεβαιώνουν τις ηλιόλουστες ημέρες που διέρχεται εκ νέου ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάζονται από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Τα (φαρδιά) χαμόγελα έχουν επιστρέψει, αφού λίγο ο τουρισμός, λίγο η βελτίωση της εισοδηματικής κατάστασης στη χώρα, οι Έλληνες όχι μόνο μπορούν πλέον να αποκτήσουν ένα καινούργιο Επιβατικό Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.), αλλά το κάνουν πράξη με ένταση.

Για 9 μεγάλες εισαγωγικές επιχειρήσεις οχημάτων τα έσοδά τους πέρυσι διευρύνθηκαν κατά μέσο όρο 41,9%, ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση των καθαρών κερδών μετά από φόρους.

Η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, η Aiglon (Όμιλος Συγγελίδη), είδε πέρυσι τα έσοδά της να αυξάνουν κατά 47%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το μισό δισ. ευρώ σε πωλήσεις.

Από την άλλη πλευρά, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν και από 11,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, πέρυσι ανήλθαν σε 20,8 εκατ. ευρώ (+79,8%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προαναφερόμενες εντυπωσιακές επιδόσεις, ήρθαν έπειτα από αύξηση εσόδων που σημείωσε η εταιρεία το 2022 (σε σχέση με το 2021) κατά 19% και αύξηση κερδών κατά 219%.

Με άλλα λόγια, η Aiglon, η αντιπρόσωπος της Peugeot, της Citroen, της MG κ.λπ., μέσα σε δύο χρόνια σχεδόν διπλασίασε τα έσοδά της και σχεδόν εξαπλασίασε τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους. Η διοίκηση της εταιρείας φέτος διένειμε μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ στους μετόχους της για τα κέρδη του 2023, ενώ πέρυσι είχε διανείμει (για τα κέρδη του 2022) μέρισμα 4,9 εκατ. ευρώ.

Παρ’ όλο που η ανακοίνωση των μεγεθών για το σύνολο του κλάδου δεν έχει ολοκληρωθεί -απουσιάζουν μεγάλες εισαγωγικές, όπως η Toyota Hellas, η Star Automotive, TEOPEN κ.ά.-, η εταιρεία με τη χαμηλότερη ανάπτυξη πέρυσι ήταν η Hyundai Hellas. Ωστόσο, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση εσόδων λίγο κάτω του 20%. Αντίθετα, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη γνώρισε η Technocar (αντιπρόσωπος της SEAT), η οποία υπερδιπλασίασε έσοδα και πολλαπλασίασε αρκετές φορές τα κέρδη της.

Επίσης, μεγάλη αύξηση εσόδων και κερδών, περισσότερο από 50%, εμφάνισε και η KIA Hellas, η οποία μαζί με την Technocar και την Hyundai Hellas ανήκει στον όμιλο Βασιλάκη.

Αντίστοιχες επιδόσεις είχε και η θυγατρική της Volvo στην Ελλάδα, Volvo Cars, αλλά και η Kosmocar, η αντιπρόσωπος της VW, Audi, Bentley κ.λ.π. στην Ελλάδα.

Η μεγάλη ανάπτυξη προέρχεται ασφαλώς από τις πωλήσεις επιβατικών ΙΧ (Ε.Ι.Χ) οχημάτων. Οι νέες ταξινομήσεις καινούργιων Ε.Ι.Χ. πέρυσι έφτασαν στις 134.484, σημειώνοντας αύξηση κατά 27,7% σε σχέση με το 2022. Έτσι, κάθε μήνα πέρυσι στη χώρα μας πωλούνταν περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ή περισσότερα από 500 αυτοκίνητα κάθε εργάσιμη ημέρα.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συνέβαλαν αφενός μεν οι πωλήσεις λιανικής, αφετέρου δε η εκρηκτική άνοδος των εταιρικών πωλήσεων Ε.Ι.Χ. Οι λιανικές πωλήσεις οχημάτων έφτασαν τις 57.030, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2022, ενώ οι εταιρικές πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 35% και έφτασαν τις 77.454. Η εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων Ε.Ι.Χ. στην Ελλάδα αποδίδεται επομένως και στον τουρισμό, ο οποίος διογκώνεται, με αποτέλεσμα οι εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων να αγοράζουν μαζικά αυτοκίνητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνον οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης, AVIS και Hertz, έχουν λάβει δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, με στόχο την ολική αναμόρφωση του στόλου των οχημάτων τους, μια αναμόρφωση που θα φέρει στην αγορά πάνω από 20.000 «πράσινα» οχήματα. Το ίδιο κάνουν εκατοντάδες άλλες μικρότερες επιχειρήσεις στην Αττική και σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Για το 2024 οι εισαγωγείς αυτοκινήτων θεωρούν ότι η χρονιά θα είναι εξίσου καλή με το 2023. Οι ρυθμοί φυσικά θα υποχωρήσουν, αλλά ο όγκος των πωλήσεων θα αυξηθεί. Η διοίκηση της Kosmocar προβλέπει αύξηση των νέων ταξινομήσεων κατά 8% φέτος, έτσι ώστε τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν φέτος να φτάσουν τις 145.000. Πάντως, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο α’ εξάμηνο του 2024 οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Ε.Ι.Χ. έτρεξαν με ρυθμό 10,9%.

Διαβάστε επίσης

Επικουρικές: Πώς να κερδίσετε από 5 έως 7 χρόνια ασφάλισης

Οι τουριστικές μπίζνες του Χόλτερμαν στην Ελλάδα

Η Lightsource BP στηρίζει τα μεγάλα φωτοβολταϊκά με φόντο την Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!