THEPOWERGAME
Η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία ένδυσης και υπόδησης, VF Corporation, πουλά τη διάσημη εταιρεία streetwear, Supreme, στη γαλλοϊταλική εταιρεία κατασκευής γυαλιών EssilorLuxottica, μητρική της Ray-Ban, έναντι 1,5 δισ. δολαρίων σε μετρητά, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 17 Ιουλίου.
Η VF αγόρασε, η οποία αγόρασε τη Supreme το 2020 για 2,1 δισ. δολάρια, αναζητούσε τρόπους πρόσφατα να «ξεφορτωθεί» εμπορικά σήματα για να αντιμετωπίσει την πτώση των κερδών και την αύξηση του χρέους. «Ενώ πάντα θα επιδιώκουμε να προσαρμόζουμε το χαρτοφυλάκιο της VF, αυτή η συναλλαγή μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στον ισολογισμό», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της VF, Μπράκεν Ντάρελ. «Υποστηρίζει επίσης το συνολικό μας πρόγραμμα για την καλύτερη τοποθέτηση της εταιρείας για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και πιο ομαλοποιημένα επίπεδα χρέους», πρόσθεσε.
Ο Ντάρελ επεσήμανε ότι η VF βοήθησε τη Supreme να ενισχύσει την παρουσία της στις αγορές της Κίνας και της Νότιας Κορέας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επιτρέποντας στην εταιρεία να επιστρέψει στην «ισχυρή ανάπτυξη». Ωστόσο, η μάρκα έχασε πάνω από 38 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2022. Ο Ντάρελ πρόσθεσε ότι μια ανασκόπηση του στρατηγικού χαρτοφυλακίου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν «περιορισμένες συνέργειες» μεταξύ της Supreme και της VF, καθιστώντας την πώληση ένα φυσικό επόμενο βήμα.
Η συμφωνία μπορεί να ήταν κάπως αναμενόμενη. Η EssilorLuxottica έχει ιστορικά επικεντρωθεί στα γυαλιά, με ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο 150 προϊόντων που περιλαμβάνει τις Ray-Ban, Oakley, Barberini και άλλα παρόμοια. Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία επενδύει σε μάρκα ένδυσης, αλλά είναι σίγουρη ότι «η Supreme θα της ταιριάξει απόλυτα».
«Ήταν μια απίστευτη ευκαιρία το να αποκτήσουμε μια εμβληματική μάρκα όπως η Supreme στην εταιρεία μας», ανέφεραν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της EssilorLuxottica, Φρανσέσκο Μιλέρι, και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Πολ Ντου Σάιλλαντ. «Με τη μοναδική ταυτότητα του εμπορικού αυτού σήματος, την άμεση εμπορική προσέγγιση και την εμπειρία του πελάτη, η Supreme θα έχει το δικό της χώρο στο χαρτοφυλάκιο των οίκων μας και θα συμπληρώνει επίσης το χαρτοφυλάκιο των licensed προϊόντων μας».
Η Supreme, η οποία σήμερα διαθέτει 17 καταστήματα στις ΗΠΑ, την Ασία και την Ευρώπη, βλέπει επίσης θετικά την εξαγορά. «Η EssilorLuxottica είναι ένας μοναδικός συνεργάτης που κατανοεί ότι είμαστε στα καλύτερά μας, καθώς παραμένουμε πιστοί στη μάρκα και συνεχίζουμε να λειτουργούμε και να αναπτυσσόμαστε όπως έχουμε κάνει τα τελευταία 30 χρόνια», πρόσθεσε ο ιδρυτής της Supreme, Τζέιμς Τζέμπια. «Αυτή η κίνηση μας επιτρέπει να επικεντρωθούμε στη μάρκα, τα προϊόντα μας και τους πελάτες μας, ενώ μας προετοιμάζει για μακροπρόθεσμη επιτυχία».
Διαβάστε επίσης
Οι μεγιστάνες των ειδών πολυτελείας έχασαν 17 δισ. δολάρια
HelleniQ Energy: Βγήκε στις αγορές με 5ετές ομόλογο 400 εκατ.
Στο επίκεντρο της ΕΕ η γεωθερμία: Ευκαιρίες και προκλήσεις