THEPOWERGAME
Μερίδιο στην ανταγωνιστική αγορά παγωτού, που οδεύει στα 200 εκατ. ευρώ, διεκδικεί η EMFI, rebranding της ΕΒΓΑ, συμφερόντων της οικογένειας Κυριάκου Φιλίππου, που συνεχίζει να «αιμοδοτεί» τη δραστηριότητα με αυξήσεις κεφαλαίου.
Σημειώνεται ότι η EMFI αποτελεί συνέχεια της ΕΒΓΑ, την οποία απέκτησε στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ο όμιλος Φιλίππου. Τότε ήταν η Ελληνική Εταιρεία Γάλακτος και Αλεύρου, έχοντας επεκτείνει τη δραστηριότητά της πέρα από τα γαλακτοκομικά, δραστηριότητα που ανέπτυσσε από το 1934, σε κατεψυγμένα αρτοσκευάσματα και κρουασάν. Το 2010 τα σήματα παγωτού, όπως Scandal και Variete, καθώς και τα ψυγεία και το δίκτυο διανομής της ΕΒΓΑ, εξαγοράστηκαν από τη Unilever, που είχε παρουσία στην αγορά με το σήμα Algida.
Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις παγωτού στην Ιερά οδό παρέμειναν στην ΕΒΓΑ του ομίλου Φιλίππου, που μετέπειτα παρήγαγε για τρίτους, τόσο επώνυμο παγωτό για τη Unilever και άλλες εταιρείες, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εν τω μεταξύ, λίγο αργότερα η οικογένεια Φιλίππου εξαγόρασε την ιταλική Gelati Menne με παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Φλωρεντία και σχεδίασε επέκταση στη λιανική με 1.000 ψυγεία σε φυσικά σημεία λιανικής του νέου brand Menne, παράλληλα με τη δραστηριότητα χονδρικής, την παραγωγή για τρίτους και τα προϊόντα ζύμης ΕΒΓΑ.
Σήμερα η ENFI, μετονομασία της ΕΒΓΑ από το 2019, στοχεύει σε ανάπτυξη πωλήσεων στα επώνυμα παγώτα Μenne, καθώς και στα επώνυμα προϊόντα ζύμης ΕΒΓΑ, και προωθεί νέες συνεργασίες σε αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, στην κατηγορία προιόντων ιδιωτικής ετικέτας. Διερευνά είσοδο σε νέες κατηγορίες, επενδύει με σκοπό τη βελτίωση του κόστους ενέργειας σε παραγωγή ενέργειας (net metering) στην έδρα της και αναζητεί τρόπους για μείωση των υποχρεώσεων, καθώς έχει ανάγκη περαιτέρω κεφαλαιακής ενίσχυσης.
Η κεφαλαιακή ενίσχυση και οι επιδόσεις
Ας σημειωθεί ότι και το 2023 η εταιρεία υποστηρίχθηκε από τους μετόχους της, μέσω της σημαντικής Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου, που συνέβαλε στην πρόωρη αποπληρωμή μέρους του τραπεζικού δανεισμού της. Τα ίδια κεφάλαια την 31η.12.2023 ανήλθαν σε 23,85 εκατ. ευρώ, έναντι 16,07 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ως αποτέλεσμα Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου 12,56 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχου ποσού 5,1 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι καθαρές πωλήσεις το 2023 ανήλθαν σε 31,25 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 6,78 εκατ. ευρώ ή 17,8%. Αναλύονται σε πωλήσεις παγωτού (ατομικά, οικογενειακά, πολυ-συσκευασίες, χύμα), τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές εξωτερικού, στις πωλήσεις κρουασάν (ατομικά, πολυ-συσκευασίες, παιδικά, βάφλες), καθώς και στις γλυκές ζύμες (διάφορες πίτες), κυρίως στην εγχώρια αγορά. Το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 6,91 εκατ. ευρώ και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθε σε 22,11% από 16,95% στην προηγούμενη χρήση. Το EBITDA της χρήσης 2023 ανήλθε σε 1,19 εκατ. ευρώ έναντι 1,21 εκατ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου και το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημίες 4,7 εκατ. ευρώ από ζημίες 3,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Το συνολικό ύψος των δανείων την 31η.12.2023 ανήλθε σε 32,65 εκατ. ευρώ, έναντι 37,97 εκατ. ευρώ στις 31.12.2022, μειωμένα κατά 5,32 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
Τράπεζες: Τα εργαλεία για μείωση κόκκινων δανείων ύψους 9,9 δισ.
“Χρυσές δουλειές” κάνουν οι εισαγωγείς αυτοκινήτων: Άλμα των πωλήσεων
Wattcrop: Το τρίπτυχο των αλλαγών για να προχωρήσουν οι ΑΠΕ