THEPOWERGAME
Στα μαλακά έπεσαν τελικά οι Ευρωπαϊκές ζυθοποιίες παρά το κλείσιμο των εστιατορίων την κατακόρυφη πτώση του τουρισμού.
Μετά το πρώτο σοκ του πρώτου lockdown, όπου μόνο οι Γάλλοι ζυθοποιοί αναγκάστηκαν να πετάξουν στη χωματερή περισσότερα από 10 εκατ. εκατόλιτρα μπύρας που είχαν λήξει, τελικά η περσινή χρονιά δεν ήταν τόσο κακή όσο φαινόταν στο ξεκίνημά της.
Έρευνα της The Brewers of Europe δείχνει πως οι Ευρωπαίοι ζυθοποιοί πούλησαν 34 εκατομμύρια εκατόλιτρα μπύρας λιγότερο από ό, τι το 2019, δηλαδή έχασαν μόλις 9%.
Συγκεκριμένα λόγω των περιορισμών, η πώληση ευρωπαϊκής μπύρας στο εμπόριο (εντός της επιχείρησης φιλοξενίας, σε εκδηλώσεις κ.λπ.) μειώθηκε κατά 42%.
Δηλαδή μειώθηκε από 126 εκατομμύρια εκατόλιτρα το 2019 σε 73 εκατομμύρια εκατόλιτρα πέρυσι.
Ωστόσο, μια αύξηση 8% στις λιανικές πωλήσεις (+20 εκατομμύρια εκατόλιτρα) αντιστάθμισε εν μέρει την πτώση. Σε καθαρή βάση λοιπόν η μείωση ήταν μόλις 9%.
Στην Ελλάδα τα πράγματα ήταν περισσότερο δύσκολα για τους εγχώριους παίκτες.
Ο όγκος πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας που φτιάχνει την μπύρα FIX και η οποία ανήκει στον όμιλο Carlsberg εμφάνισε μείωση 9% όπως και των υπόλοιπων Ευρωπαίων παικτών.
Ωστόσο ο όγκος πωλήσεων της εγχώριας αγοράς μειώθηκε κατά 26%, ποσοστό αντίστοιχο με τη συνολική πτώση της εγχώριας αγοράς ζύθου.
Αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να υποχωρήσουν στα 109,3 εκατ. ευρώ από 158,5 εκατ. ευρώ το 2019 και οι καθαρές πωλήσεις (μετά την αφαίρεση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) να διαμορφωθούν σε 71,5 εκατ. ευρώ από 104,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Επίσης η εταιρεία έγραψε καθαρές ζημιές μετά από φόρους 9,4 εκατ. ευρώ από κέρδη μετά από φόρους 1,683 εκατ. ευρώ το 2019.
Πάντως με βάση όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις «δεδομένου ότι η βιομηχανία ποτών είναι ανθεκτική και οι όγκοι έχουν μεταφερθεί σε κάποιο βαθμό από το χονδρεμπόριο στο κανάλι του λιανεμπορίου, αναμένεται ότι θα μεταφερθούν πίσω στο χονδρεμπόριο και τα κέρδη θα επιστρέψουν στο επίπεδο πριν από την πανδημία.
Ο αναμενόμενος χρόνος και η ταχύτητα της ανάκαμψης εξαρτώνται από την έκταση των συνεχιζόμενων κρατικών περιορισμών, καθώς και από τη συμπεριφορά των καταναλωτών».