Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Σούπερ Μάρκετ: Ανάπτυξη 1,7% στο 4μηνο, χωρίς ανατιμήσεις

Στο 1,7% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ στο πρώτο τετράμηνο του 2024, περίοδο κατά την οποία οι τιμές ήταν σταθερές.

Ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα σταθερού barcode αυξήθηκε 1,9% ενώ η κατηγορία τροφίμων συντήρησε την άνοδο της αγοράς σημειώνοντας ανάπτυξη 2% έναντι ανάπτυξης 0,7% για την κατηγορία προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού και επιβράδυνσης 0,3% για την κατηγορία προϊόντων υγιεινής και ομορφιάς.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana, που αναλύει πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένης της Lidl, η αξία της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG) στο 4μηνο Ιανουαρίου-Απριλίου εμφανίζεται αυξημένη σε 3,756 δισ. ευρώ από 3,693 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Αξιοσημείωτη είναι η οριακή υποχώρηση των τιμών κατά 0,1% στο 4μηνο του 2024, με τα τρόφιμα να εμφανίζουν αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος κατά μόλις 0,4%, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης να εμφανίζουν μείωση 2% και τα προϊόντα οικιακής φροντίδας να σημειώνουν πτώση 0,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στα γαλακτοκομικά (-4,1%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,1%) ενώ ακολουθούν τα μη αλκοολούχα (-2,9%) και αλκοολούχα ποτά (-2,1%).

Ειδικότερα, στα τρόφιμα καταγράφεται ανάπτυξη 2,3% σε αξία πωλήσεων και 1,9% σε όγκο. Στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας σημειώνεται αύξηση 0,7% και 1,1% αντίστοιχα ενώ στα είδη προσωπικής περιποίησης σημειώνεται πτώση αξίας πωλήσεων κατά 0,3% και αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8%.

Εν τω μεταξύ, η ιδιωτική ετικέτα παραμένει ισχυρή με μερίδιο 27,1% και αύξηση 4,5% έναντι μεριδίου 72,9% των επώνυμων προϊόντων, με ανάπτυξη 0,9%.

Τέλος σημειώνεται ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τα ψώνια τους είτε στις μεγάλες σάλες των hypermarket, καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ. ή στα μικρά καταστήματα της γειτονιάς, μέχρι 400 τ.μ.. Οι δύο αυτές κατηγορίες σούπερ μάρκετ εμφανίζουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη, της τάξης του 3,3% και 5,8% αντίστοιχα. Σε επίπεδο γεωγραφικής κατανομής, η ζήτηση ενισχύεται κυρίως στην Κρήτη, με ρυθμό 4,4% στο εξεταζόμενο διάστημα, με την Αττική, που έχει και το μεγαλύτερο αποτύπωμα στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με το 1/2 της πίτας, να εμφανίζει ανάπτυξη 1,6%.

Διαβάστε επίσης:

Μόνο το 50% των επαγγελματιών έχει συνδεθεί με το IRIS

Η Αθήνα είναι η κορυφαία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα για τους λάτρεις του καφέ

Αδειοδοτικά κωλύματα καθυστερούν την ανάπτυξη δικτύων στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!