THEPOWERGAME
Από σημαντικός παραγωγός προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με παρουσία κυρίως στο παραδοσιακό χονδρεμπόριο, η Endless EC ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο ιδιόκτητων σημάτων της, το οποίο αντιστοιχεί πλέον στο 65% του τζίρου της και λανσάρει στην αγορά νέα προϊόντα, στην κατηγορία υγρών γενικού καθαρισμού και στα μαλακτικά.
Θέτει στόχο για το τέλος του 2024 μερίδιο σταθμισμένης διανομής της τάξης του 50% και ήδη τοποθετεί τα νέα της προϊόντα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Όπως ανέφερε σε συνέντευξη τύπου χθες η Εύη Οικονόμου, Commercial Director της εταιρείας, με ευθύνη των τμημάτων πωλήσεων, marketing και R&D, ο διαχωρισμός της δραστηριότητας μεταξύ οργανωμένου λιανεμπορίου, λιανικής και χονδρικής ήταν επιβεβλημένη. Σε συνέχεια μιας σειράς επενδύσεων σε εξοπλισμό και νέα στελέχη η εταιρεία σχεδιάζει νέα στρατηγική έχοντας ανασυγκροτήσει την διοικητική της ομάδα εδώ και έξι μήνες, αφότου κατέστη μονομετοχική, μετά την απόκτηση του μεριδίου της οικογένειας Χριστοπούλου από την οικογένεια Τρακάκη.
Υπενθυμίζεται ότι η δραστηριότητα εγκαινιάστηκε το 1985 από τους Γιάννη Τρακάκη και Νίκο Χριστόπουλο, που ξεκίνησαν με την παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση για να συστήσουν οκτώ χρόνια αργότερα την Ευρωχαρτική ΑΕΒΕ, η οποία εδώ και λίγα χρόνια έχει μετονομαστεί σε Endless EC. Σήμερα, μετά την αποεπένδυση της οικογένειας Χριστοπούλου, πρόεδρος της εταιρείας είναι ο Χρήστος Τρακάκης, διευθύνων σύμβουλος είναι ο Γιώργος Τρακάκης και πλαισιώνονται στο Δ.Σ. από τα μέλη: Γιάννης Τρακάκης, Ευαγγελία Γκίζα, Δημήτρης Βαλαχής και Λεωνίδας Βρεττάκος.
Το νέο σχήμα είναι πιο ευέλικτο, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας που δραστηριοποιείται σε κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών όπως χαρτικά, καλλυντικά και απορρυπαντικά, όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος από εγχώριες εταιρείες και πολυεθνικές.
Η εταιρεία είναι γνωστή κυρίως για τα χαρτικά προϊόντα με το σήμα endless και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label – pl), που συνεχίζει να παράγει για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Πλέον όμως εστιάζει στην ανάπτυξη και των δικών της brands επενδύοντας σε R&D και επικοινωνία. Διαθέτει συνολικά πάνω από 350 κωδικούς αλλά το απορρυπαντικό είναι ήδη 30% του τζίρου της έναντι 70% που είναι τα χαρτικά. Διαθέτει δε 8 κωδικούς στην κατηγορία, 4 υγρά γενικού καθαρισμού και 4 μαλακτικά. Σημειώνεται ότι στα σούπερ μάρκετ το μερίδιο της Endless EC στα χαρτικά ανέρχεται σε 3,1% στα χαρτιά υγείας και σε 3,3% στο χαρτί κουζίνας. Λαμβάνοντας υπόψη ότι σε ορισμένες κατηγορίες όπως το χαρτί υγείας τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι στο 85% με 90% το μερίδιο της Endless EC θεωρείται ικανοποιητικό.
Ειδικότερα η σειρά goodmood στα χαρτικά, που αναπτύχθηκε το 2022, γνώρισε μεγάλη επιτυχία στο λιανεμπόριο, σε μια περίοδο προκλήσεων μετά την πανδημία, από την επάρκεια πρώτων υλών και τις ανατιμήσεις μέχρι τον πληθωρισμό. Σύμφωνα με στελέχη της Endless EC σήμερα η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με νέα αύξηση στις πρώτες ύλες μετά την πτώση των τιμών σε συνέχεια του ράλι που σημειώθηκε την περίοδο της κρίσης.
Ο Γιώργος Τρακάκης, CEO της Endless EC, τόνισε την επένδυση που γίνεται σήμερα στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, που αριθμεί 257 εργαζομένους, και δρα συμπληρωματικά των επενδύσεων των τελευταίων ετών στις γραμμές παραγωγής ύψους 19 εκατ. ευρώ από το 2019. Σχολίασε ότι το 2024 εξελίσσεται σε καλή χρονιά με όρους όγκου πωλήσεων, με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Δεν διακινδύνευσε πρόβλεψη για τον τζίρο, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να κάνει υποτιμήσεις. Σημειώνεται ότι ο τζίρος της Endless EC το 2023 κινήθηκε ελαφρώς χαμηλότερα συγκριτικά με το 2022 εξαιτίας των μειώσεων που έκανε στις τιμές, τόσο στα χαρτικά όσο και στα απορρυπαντικά, σε συνέχεια και των μέτρων που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης. Υπενθυμίζεται επίσης ότι το 2022, σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία, ο κύκλος εργασιών έκλεισε σε 75,9 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη 1,9 εκατ. ευρώ. «Είμαστε ρεαλιστικά αισιόδοξοι», τόνισε ο κ. Τρακάκης, αναφερόμενος στον στόχο κιβωτίων και κερδοφορίας στα επίπεδα των δύο τελευταίων ετών.
Διαβάστε επίσης:
Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Προσφυγή στο ΣτΕ για τη νέα φορολογία
Ρομπότ μειώνουν το κόστος και τον χρόνο κατασκευής φωτοβολταϊκών