Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Boeing και Airbus στο μικροσκόπιο της FAA για το πλαστό τιτάνιο

Στο μικροσκόπιο της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA) βρέθηκαν ξανά Boeing και Airbus αφού ορισμένα πρόσφατα κατασκευασμένα αεροσκάφη έχουν εξαρτήματα κατασκευασμένα από τιτάνιο που πωλήθηκαν χρησιμοποιώντας πλαστά έγγραφα που επαληθεύουν την αυθεντικότητα του υλικού, εγείροντας ανησυχίες για τη δομική ακεραιότητα αυτών των αεροσκαφών.

Όπως αναφέρουν οι New York Times, τα παραποιημένα έγγραφα ερευνώνται από την Spirit AeroSystems, η οποία προμηθεύει ατράκτους για το Boeing και φτερά για την Airbus, καθώς και την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας, μία έρευνα που ξεκίνησε αφού ένας προμηθευτής ανταλλακτικών βρήκε μικρές τρύπες στο υλικό από διάβρωση.

Σε ανακοίνωσή της, η FAA ανέφερε ότι διερευνά το εύρος του προβλήματος και προσπαθεί να προσδιορίσει τις επιπτώσεις στην ασφάλεια των αεροπλάνων που κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας τα ανταλλακτικά, όμως δεν είναι σαφές πόσα αεροπλάνα έχουν εξαρτήματα κατασκευασμένα με το αμφισβητήσιμο υλικό.

«Η Boeing προχώρησε σε αποκαλύψεις στη FAA σχετικά με την προμήθεια υλικού μέσω ενός διανομέα που μπορεί να έχει παραποιήσει ή παρείχε λανθασμένα αρχεία», ανέφερε η δήλωση. «Η Boeing εξέδωσε ένα δελτίο που περιγράφει τους τρόπους με τους οποίους οι προμηθευτές πρέπει να παραμείνουν σε εγρήγορση για την πιθανότητα παραποιημένων αρχείων».

Η αποκάλυψη έρχεται σε μια στιγμή έντονου ελέγχου της Boeing και της ευρύτερης αεροπορικής βιομηχανίας, η οποία ταλαιπωρείται από μια σειρά ατυχημάτων και ζητημάτων ασφάλειας.

Στις 30 Μαΐου, η Boeing υπέβαλε ένα σχέδιο που περιγράφει τις βελτιώσεις ασφάλειας που σχεδίαζε να κάνει και δεσμεύτηκε για εβδομαδιαίες συναντήσεις με την υπηρεσία. Ο Ντέιβ Καλχούν, διευθύνων σύμβουλος της Boeing, πρόκειται να καταθέσει την Τρίτη ενώπιον επιτροπής της Γερουσίας για θέματα ασφάλειας της εταιρείας.

Η χρήση δυνητικά πλαστού τιτανίου απειλεί να επεκτείνει τα προβλήματα του κλάδου πέρα ​​από την Boeing στην Airbus, τον Ευρωπαίο ανταγωνιστή της. Τα αεροπλάνα που περιελάμβαναν εξαρτήματα κατασκευασμένα με το υλικό κατασκευάστηκαν μεταξύ 2019 και 2023, ανάμεσά τους ορισμένα αεροσκάφη Boeing 737 Max και 787 Dreamliner καθώς και αεροσκάφη Airbus A220, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Δεν είναι σαφές πόσα από αυτά τα αεροπλάνα βρίσκονται σε υπηρεσία ή σε ποιες αεροπορικές εταιρείες τα διαθέτουν.

Η Spirit προσπαθεί να προσδιορίσει από πού προήλθε το τιτάνιο, αν πληροί τα κατάλληλα πρότυπα παρά την ψεύτικη τεκμηρίωσή του και εάν τα μέρη που κατασκευάζονται από το υλικό είναι δομικά άρτια ώστε να αντέξουν την προβλεπόμενη διάρκεια ζωής τους, είπαν αξιωματούχοι της εταιρείας. Η Spirit είπε ότι προσπαθεί να προσδιορίσει τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αφαίρεσης και αντικατάστασης των επηρεαζόμενων εξαρτημάτων, εάν αυτό ήταν απαραίτητο.

«Πρόκειται για έγγραφα που έχουν παραποιηθεί και πλαστογραφηθεί», δήλωσε ο Τζο Μπουτσίνο, εκπρόσωπος του Spirit. «Μόλις συνειδητοποιήσαμε ότι το πλαστό τιτάνιο μπήκε στην αλυσίδα εφοδιασμού, περιορίσαμε αμέσως όλα τα ύποπτα εξαρτήματα για να προσδιορίσουμε το εύρος των ζητημάτων».

Το εν λόγω τιτάνιο έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα εξαρτήματα αεροσκαφών, σύμφωνα με αξιωματούχους της Spirit. Η Boeing και η Airbus δήλωσαν και οι δύο ότι οι δοκιμές τους στα επηρεαζόμενα υλικά μέχρι στιγμής δεν είχαν δείξει σημάδια προβλημάτων.

«Αυτό το ζήτημα επηρεάζει ορισμένες αποστολές τιτανίου που λαμβάνονται από περιορισμένο σύνολο προμηθευτών και οι δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι χρησιμοποιήθηκε το σωστό κράμα τιτανίου», ανέφερε η Boeing σε δήλωση. «Για να διασφαλίσουμε τη συμμόρφωση, αφαιρούμε τυχόν επηρεαζόμενα μέρη των αεροπλάνων πριν από την παράδοση. Η ανάλυσή μας δείχνει ότι ο εν υπηρεσία στόλος μπορεί να συνεχίσει να πετά με ασφάλεια».

«Έχουν διεξαχθεί πολυάριθμες δοκιμές σε εξαρτήματα που προέρχονται από την ίδια πηγή προμήθειας», δήλωσε εκπρόσωπος της Airbus, προσθέτοντας, «Η ασφάλεια και η ποιότητα του αεροσκάφους μας είναι οι πιο σημαντικές προτεραιότητές μας και εργαζόμαστε σε στενή συνεργασία με προμηθευτής».

Η προέλευση του τιτανίου παραμένει ασαφής.

Διαβάστε επίσης:

Η δουλειά απ’ το σπίτι κοστίζει δισεκατομμύρια σε online shopping

Ο Μπιλ Γκέιτς κινεί ακόμα τα νήματα στη Microsoft

Πότε αναμένεται η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!