THEPOWERGAME
H Ελλάδα είναι μια δυναμική αγορά στρατηγικής σημασίας για τη L’Oreal, που ανεβάζει τον πήχη για τις μελλοντικές της επιδόσεις, τόσο με οικονομικούς όρους, καθώς οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος τα 200 εκατ. ευρώ, όσο και με όρους βιωσιμότητας, καθώς προωθεί νέα πράσινη επένδυση στο κέντρο της Αθήνας, εντατικοποιώντας την ανάπτυξη βιώσιμων προϊόντων, τα οποία πριμοδοτεί η νέα γενιά καταναλωτών.
H εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση μεριδίων στην αγορά καλλυντικών αλλά και σε ισχυροποίηση συνεργασιών στα σημαντικά κανάλια διανομής, όπως οι αλυσίδες καλλυντικών, τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία. Η Alessandra Delfini, country managing director της L’Oréal Hellas, παρουσιάζοντας χθες τη νέα πράσινη επένδυση, ένα Micro Forest στην Κυψέλη, που προωθεί σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μία από τις πιο όμορφες χώρες στον κόσμο, αλλά και μία από τις πιο στρατηγικές χώρες για τον όμιλο L’Oreal.
Με θητεία σχεδόν 9 μηνών στο τιμόνι της ελληνικής θυγατρικής του γαλλικού κολοσσού καλλυντικών και έπειτα από 25 χρόνια καριέρας στον όμιλο, δηλώνει αισιόδοξη για την πορεία της L’Oreal Hellas και για τον στόχο να ξεπερνά τις επιδόσεις της πολύ δυναμικής τοπικής αγοράς ομορφιάς και να ισχυροποιεί περαιτέρω τη θέση της. Υπενθυμίζεται ότι για το 2023 η εταιρεία είχε θέσει στόχο διψήφια ανάπτυξη, πάνω από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς καλλυντικών, τον οποίο εκτιμάται ότι πέτυχε, σημειώνοντας ρεκόρ πωλήσεων στην περιοχή των 200 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, το management του γαλλικού ομίλου δίνει με κάθε ευκαιρία ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά, με ενδεικτική πρόσφατα τη θερμή υποστήριξη του προέδρου της L’Oréal, Jean-Paul Agon, ο οποίος σε εκδήλωση που διοργάνωσε στο Παρίσι η πρεσβεία μας κάλεσε τις γαλλικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Διαθέτοντας παρουσία στην Ελλάδα από το 1937, τότε που τα πρώτα προϊόντα L’Oréal κυκλοφόρησαν στην αγορά μέσα από την επιλεκτική διανομή, και με θυγατρική από το 1970 στην Αθήνα, η ηγεσία του κορυφαίου γαλλικού ομίλου καλλυντικών γνωρίζει τις δυνατότητες της τοπικής αγοράς, στην οποία είναι leader και επενδύει συστηματικά, ποντάροντας στον τουρισμό, αλλά και στη νεολαία, τη νέα γενιά καταναλωτών, που επιδεικνύουν προτίμηση στις εταιρείες που επενδύουν στην πράσινη και κυκλική οικονομία.
Το νέο πράσινο project
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η κ. Delfini σημειώνει ότι τα οικονομικά αποτελέσματα και η βιωσιμότητα είναι αλληλένδετα. Έτσι, στο πλαίσιο του προγράμματος L’Oreal for the Future, που ανακοινώθηκε το 2020, η L’Oreal Hellas προχωρεί σε ένα νέο project και με στόχο τον συνδυασμό του αστικού χώρου με το φυσικό τοπίο, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, δημιουργεί το πρώτο microforest στην Κυψέλη, στη θέση «Αλεπότρυπα», σε έκταση 1,13 στρεμμάτων. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που υλοποιείται για πρώτη φορά από τον γαλλικό όμιλο, που έχει σχέδια να το επεκτείνει σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, αλλά και σε χώρες της Ευρώπης όπου έχει παρουσία.
Το μοντέλο του Ιάπωνα Akira Miyawaki για το Micro Forest μπορεί να προσομοιώσει ένα φυσικό δάσος σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και σε μικρό χώρο. Όπως εξήγησε ο Φίλιππος Μιχόπουλος, Sustainability Leader L’Oreal Hellas, περιλαμβάνει πυκνή φύτευση ενδημικών ή/και αυτοφυών φυτών -θάμνων και δέντρων- και βασίζεται στη γρήγορη ανάπτυξη του δάσους χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Η L’Oreal προχώρησε σε μελέτη βιοποικιλότητας στην περιοχή και προχωρεί σε φυτεύσεις 4.850 φυτών με εξειδικευμένους συνεργάτες. Προβλέπεται ότι σε 10 χρόνια η περιοχή θα έχει 10.000 φυτά σε ένα δάσος που θα έχει χαρακτηριστικά δάσους 20-30 ετών, δεσμεύοντας CO2 και παράγοντας οξυγόνο για το κέντρο της πόλης.
«Το πράσινο δεν είναι εργολαβία ή ζαρντινιέρα, είναι ζωή», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, μιλώντας για το έργο, που εξυπηρετεί τον στόχο του για περισσότερο πράσινο στην πόλη. Σημείωσε ενδεικτικά ότι έχει θεσπιστεί κανονισμός πρασίνου, ενώ έχουν φυτευτεί φέτος 2.000 δέντρα στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να φυτευτούν 5.000. Επίσης, αναφέρθηκε στον κανόνα 3-30-300 που σημαίνει ότι ανοίγοντας κανείς το παράθυρό του πρέπει να μπορεί να βλέπει 3 δέντρα, η γειτονιά του να είναι κατά 30% σκιασμένη από πράσινο και στα 300 μ. να έχει πρόσβαση σε χώρο πρασίνου.
Οι δεσμεύσεις του ομίλου L‘Oreal και οι πράσινες δράσεις
Οι δεσμεύσεις του ομίλου L’Oreal έως το 2030 αναπτύσσονται σε 4 άξονες: διαχείριση δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής, βιώσιμη διαχείριση νερού, προστασία φυσικών πόρων και σεβασμός στη βιοποικιλότητα. Ο τελευταίος είναι αυτός στον οποίο έχει δώσει έμφαση στην Ελλάδα. Εξάλλου, του νέου πράσινου project στην Κυψέλη είχε προηγηθεί η «πράσινη ταράτσα» στις εγκαταστάσεις της L’Oreal Hellas στη νέα Ιωνία. Σε μια επιφάνεια 600 τ.μ. αναπτύχθηκε ένα μεγάλο project βιοποικιλότητας με στόχο το 100% των εγκαταστάσεων της εταιρείας έως το 2030 να έχουν θετικό αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα.
Σε άλλες πράσινες δράσεις, η εταιρεία εξετάζει τη χρήση σιδηροδρόμων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και την επέκταση του πράσινου στόλου οχημάτων των συνεργαζόμενων μεταφορέων της στην Αττική και σταδιακά σε άλλες πόλεις, ενώ εξετάζει και περαιτέρω βελτιστοποιήσεις για τη μείωση του CO2.
Σχετικά με τη διαχείριση των επίπλων που διαθέτει για την παρουσίαση των προϊόντων της στα σημεία πώλησης, συνεχίζει να εφαρμόζει πρακτικές κυκλικής οικονομίας, επισκευάζοντας και ξαναχρησιμοποιώντας τα stands, πρακτική για την οποία η L’Oreal Hellas βραβεύτηκε από τον γαλλικό όμιλο. Επίσης, μέσω της επένδυσης σε φωτοβολταϊκά πάνελ η εταιρεία καλύπτει σήμερα το 50% της ενέργειας που χρειάζεται το κέντρο διανομών της.
Στενή συνεργασία με Hondos Center και My market
Η L’Oreal Hellas έχει προχωρήσει και ένα βήμα παραπέρα, ενθαρρύνοντας πράσινες συμφωνίες με τους πελάτες της. Για παράδειγμα, προωθεί την πιστοποίηση φαρμακείων και προωθεί κοινά πράσινα πλάνα με τους μεγάλους πελάτες της στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. η αλυσίδα Hondos Center και τα σούπερ μάρκετ My market, ενώ προωθούνται και άλλες συμφωνίες.
Εν τω μεταξύ, σε διεθνή κλίμακα, ο όμιλος έχει δεσμεύσει περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας για τους ανθρώπους και τον πλανήτη. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Joel Tronchon, Sustainability Director Europe, το fund for nature regeneration της L’Oreal έχει επενδύσει 27 εκατ. ευρώ από το 2020, το fund που έχει δημιουργήσει για τη στήριξη των γυναικών επενδύει 2,5 εκατ. ευρώ, έχοντας διαθέσει 53,6 εκατ. ευρώ από το 2020, και το climate emergency fund έχει διαθέσει 15 εκατ. ευρώ σε τρία χρόνια. Τέλος, το fund για την κυκλική οικονομία μετρά επενδύσεις 12,6 εκατ. ευρώ από το 2022.
Διαβάστε επίσης:
Στη Θεσσαλονίκη την Τετάρτη ο Μητσοτάκης
Noval Property: Πώς μοιράστηκαν οι 17,3 εκατ. μετοχές της ΔΠ
Νέα “ομπρέλα” ΝΑΤΟ στην Ουκρανία κατά των ενεργειακών ανατιμήσεων