THEPOWERGAME
Οι κινήσεις και οι συνεργασίες που ανακοινώνουν σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση οι πλατφόρμες E-food και Wolt δείχνουν ότι πλέον θα πρέπει να σταματήσουμε να τις υπολογίζουμε ως απλά delivery. Αυτό που ξεκίνησε πριν από σχεδόν 10 χρόνια, το 2012, από την ελληνική τότε e-food ως ηλεκτρονική παραγγελία από εστιατόρια και εξελίχθηκε πριν από δύο έτη ως παροχή υπηρεσιών delivery με την είσοδο της Wolt, ήταν απλώς το πρώτο στάδιο ενός εγχειρήματος που ούτε οι δημιουργοί του δεν είχαν φανταστεί πού θα οδηγήσει.
Η πρόσφατη επέκταση στον χώρο των μίνι μάρκετ είναι το επόμενο βήμα καθώς το Wolt Market και το e-food market καλύπτουν σχεδόν όλη την Αττική με στόχο να καλύψουν όλες τις μεγάλες πόλεις σε μία προσπάθεια να κερδίσουν μερίδιο από την μεγάλη πίτα της μικρής λιανικής. Το κοινό που είχε εκπαιδευτεί να παραγγέλνει την πίτσα ή τα σουβλάκια του μέσω εφαρμογής και να τα έχει στην πόρτα του σε μισή ώρα τώρα απολαμβάνει την δυνατότητα στον ίδιο χρόνο να πραγματοποιήσει και να λάβει τα ψώνια σούπερ μάρκετ από τον καναπέ του σπιτιού του.
Το marketplace του μισάωρου
Οι δύο ανταγωνιστικές πλατφόρμες δεν μένουν όμως μόνο εκεί. Η πανδημία βοήθησε στο να πλησιάσουν πιο εύκολα τομείς τους οποίους θα μας φαίνονταν αστείο ότι θα λαμβάναμε τα προϊόντα τους με delivery μέσα σε μισή ώρα. Αφού κάλυψαν όλο το φάσμα της αγοράς του φαγητού από κάβες, μανάβικα, ζαχαροπλαστεία κρεοπωλεία κ.α. επεκτάθηκαν σε τομείς όπως το βιβλίο το ρούχο και τα παραφαρμακευτικά προϊόντα. Χαρακτηριστικές είναι οι συνεργασίες της Wolt με το βιβλιοπωλείο Ιανός, το παιχνιδάδικο Μουστάκας, καταστήματα οπτικών, τα είδη σπιτιού Butlers και την αλυσίδα εσωρούχων MED καθώς και της e-food με το Nakas Book House, tofarmakeiomou.gr ακόμη και με καταστήματα πώλησης φαρμακευτικής κάνναβης.
Έχοντας ως πλεονεκτήματα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τον στόλο delivery αλλά και δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς σελίδες που επισκέπτονται εκατοντάδες χιλιάδες καθημερινά, είναι πιο εύκολο να πάνε ένα βήμα πιο πέρα το marketplace μικροαντικειμένων. Πλέον και οι ίδιοι είναι πιο έτοιμοι αλλά και οι έμποροι πιο ανοικτοί σε μία συνεργασία με μικρό ρίσκο και μεγάλες προοπτικές.
Στόχος τους είναι να προσθέσουν όσο το δυνατόν περισσότερους συνεργάτες στις πλατφόρμες καλύπτοντας σχεδόν όλο το σύνολο των δραστηριοτήτων. Έτσι δεν θα πρέπει να μας εκπλήξει εάν σε σύντομο χρονικό διάστημα το delivery που θα έρχεται στην πόρτα μας θα μας φέρνει εργαλεία, το μαγιό που θα φορέσουμε το καλοκαίρι, μία μπύρα που θα διακινείται αποκλειστικά από αυτό το κανάλι ή το επόμενο smartphone ή laptop μας.