THEPOWERGAME
Η Zara θα επεκτείνει τις live shopping στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες φέτος, δοκιμάζοντας μια μορφή που είναι ήδη εξαιρετικά δημοφιλής στην Κίνα, αλλά με την οποία οι δυτικοί αγοραστές είναι λιγότερο εξοικειωμένοι.
Η μάρκα γρήγορης μόδας, της οποίας η μητρική Inditex που ανακοινώνει τριμηνιαία αποτελέσματα την Τετάρτη, επενδύει σε νέους τρόπους για να εμπλέξει τους αγοραστές, καθώς οι αναλυτές αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν λιγότερο έντονα μετά από ένα εξαιρετικό μετα-πανδημικό κύμα.
Οι πεντάωρες ζωντανές εκπομπές αγορών στην Κίνα, που μεταδίδονται εβδομαδιαία στο Douyin, τον κινεζικό αδελφό ιστότοπο του TikTok, έχουν βοηθήσει στην ενίσχυση των πωλήσεων της Zara από τότε που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων λιανικής EDITED.
«Θέλουμε να το μεταφέρουμε στις δυτικές χώρες, όπου το livestream δεν είναι τόσο δημοφιλές… αλλά σκεφτήκαμε γιατί όχι – από την άποψη της ψυχαγωγίας αυτό είναι σαν εξέλιξη», δήλωσε εκπρόσωπος της Zara για την πρωτοβουλία, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου.
Τα ψώνια ως ψυχαγωγία δεν είναι κάτι καινούργιο – τα τηλεοπτικά κανάλια αγορών όπου οι τηλεθεατές τηλεφωνούσαν για να αγοράσουν τα προϊόντα που παρουσιάζονταν ήταν δημοφιλή για δεκαετίες – αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν πυροδοτήσει μια νέα εποχή livestreaming, με αιχμή του δόρατος την Κίνα, όπου οι influencers πωλούν τα πάντα, από καλλυντικά μέχρι σνακ, με φρενήρη ρυθμό.
Οι μάρκες που επιθυμούν να δημιουργήσουν μια πιο σπάνια εμπειρία προσπάθησαν να κάνουν τις ζωντανές αγορές με διαφορετικό τρόπο.
Στην εκπομπή της Zara στο Douyin μοντέλα που φορούν φορέματα της εταιρείας, δοκιμάζουν παπούτσια και κοσμήματα. Η εκπομπή περιλαμβάνει επίσης σκηνές πασαρέλας και πλάνα μακιγιάζ στα «παρασκήνια», ενώ το χαλαρό ύφος της έρχεται σε αντίθεση με τις σκληρές livestreams που πωλούν οι οικοδεσπότες όπως ο «Lipstick King» Li Jiaqi, για τις οποίες είναι διάσημος.
800.000 μοναδικοί θεατές ανά εκπομπή παρακολουθούν το ζωντανό σόου της Zara
Μια ομάδα 70 ατόμων εργάζεται για το ζωντανό σόου, το οποίο μεταδίδεται από έναν χώρο 1.000 τετραγωνικών μέτρων στη Σαγκάη, αλλάζοντας γωνίες μεταξύ επτά καμερών, δήλωσε η Zara. Κατά μέσο όρο, προσελκύει περίπου 800.000 μοναδικούς θεατές ανά εκπομπή.
«Η προσέγγιση livestream της Zara δημιούργησε σημαντική αναγνωρισιμότητα της μάρκας στην Κίνα», δήλωσε η αναλύτρια της EDITED Krista Corrigan.
Η Zara ξεπούλησε τα περισσότερα μεγέθη σε 50% περισσότερα προϊόντα στην Κίνα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους από ό,τι την ίδια περίοδο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της EDITED, ανοίγει νέα καρτέλα.
Η ζωντανή μετάδοση επιτρέπει επίσης στη Zara να προσεγγίσει τους αγοραστές, ακόμη και όταν η φυσική της παρουσία στην Κίνα έχει συρρικνωθεί από 570 καταστήματα το 2019 σε μόλις 192 στις 31 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.
Τα σχέδια της Zara για Ευρώπη και ΗΠΑ
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ και στις ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, η Zara επέλεξε να φιλοξενεί ζωντανές εκπομπές στην εφαρμογή και τον ιστότοπό της αντί για μια τρίτη πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να διασφαλίσει τον έλεγχο της αισθητικής.
Ο Alfonso Segura, ο οποίος διευθύνει τη συμβουλευτική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας TFR με έδρα τη Βαρκελώνη, δήλωσε ότι αυτό θα της επιτρέψει επίσης να ενισχύσει τη δέσμευση και να αξιοποιήσει τη βάση δεδομένων των εγγεγραμμένων χρηστών της.
Τα ad-hoc livestreams θα αναδεικνύουν συγκεκριμένες συλλογές της Zara Woman και θα φιλοξενούνται από δύο «πολύ γνωστές» προσωπικότητες της μόδας, δήλωσε η μάρκα, χωρίς να τις κατονομάσει.
Στοχεύοντας σε μια «φιλική, χαλαρή και διασκεδαστική» εμπειρία, οι εκπομπές θα είναι μικρότερες από εκείνες στο Douyin, με διάρκεια 45 λεπτά έως μία ώρα, αλλά οι θεατές θα μπορούν να αντιδρούν σε πραγματικό χρόνο με ερωτήσεις, σχόλια και emojis.
«Δεν μπορούμε πάντα να διαβάσουμε τι λειτούργησε στην Κίνα και αν αυτό θα λειτουργήσει στη Δυτική Ευρώπη ή στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε η αναλύτρια της JP Morgan Georgina Johanan.
Αλλά, πρόσθεσε, η επένδυση της Inditex στο live shopping είναι ένα παράδειγμα της δυναμικής και της ικανότητάς της να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του πειραματισμού με νέες μορφές.
«Πρόκειται για μια επιχείρηση που, πριν από 10 χρόνια, οι περισσότεροι έλεγαν ότι είχε μείνει πίσω στο διαδίκτυο, και εδώ είναι από τις πρώτες που το δοκίμασαν στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε η Johanan.
Η Asos, η L’Oréal και η Puma είναι μεταξύ των εμπορικών σημάτων που έχουν ξεκινήσει στο TikTok Shop στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες, ανέφερε η πλατφόρμα, ενώ η πλατφόρμα AliBaba AliExpress ξεκίνησε τον Μάρτιο μια εκπομπή livestream στο Ηνωμένο Βασίλειο με τίτλο «It Girls», στην οποία συμμετέχουν influencers όπως η Olivia Attwood.
Η Asos δήλωσε ότι η πρώτη παραγγελία της ήρθε μέσα σε 30 λεπτά από την έναρξη λειτουργίας και οι νέοι αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 57% όσων αγοράζουν τα προϊόντα της μέσω του TikTok Shop.
Η Carmen Muley, με έδρα τη Μαδρίτη, ξεκίνησε να φιλοξενεί το πρώτο livestream της AliExpress στην Κίνα το 2016 και τώρα συμβουλεύει εμπορικά σήματα σχετικά με τη στρατηγική των ζωντανών αγορών μέσω της εταιρείας της Paragon Social Commerce.
«Εδώ στην Ευρώπη, δεν μας αρέσει πραγματικά να έχουμε κάποιον να μας πουλάει κάτι επιθετικά – φυσικά ο τελικός στόχος ενός live shopping event είναι να πουλήσει ένα προϊόν, αλλά οι καταναλωτές δεν θέλουν να αισθάνονται ότι έχουν την υποχρέωση να αγοράσουν», δήλωσε η ίδια.
«Το να προσφέρετε κάτι που ο καταναλωτής δεν θα έβρισκε κανονικά στα καταστήματα είναι μια καλή ιδέα – πρέπει να κάνετε την εκδήλωση ξεχωριστή, αλλιώς γιατί να συμμετάσχουν;»
Η Inditex αρνήθηκε να πει πόσα επενδύει στη νέα μορφή, αλλά η οικογενειακή εταιρεία κάθεται πάνω σε ένα σωρό μετρητών ύψους 11 δισεκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που της δίνει τη δύναμη πυρός και ένα δίχτυ ασφαλείας για να πειραματιστεί με νέους τρόπους πώλησης, ακόμη και αν η επιτυχία δεν είναι εγγυημένη.
Διαβάστε επίσης:
Πώς θα αλλάξει το μετοχικό καθεστώς στην Elpedison
Γραφεία: Οι τρεις περιοχές με τα υψηλότερα ενοίκια
Streem Global: Πώς δημιουργεί ένα ισχυρό δίκτυο πράσινων logistics