Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Εξάρχου: Εμβληματικό το σιδηροδρομικό έργο της Άκτωρ στη Ρουμανία

«Eμβληματικό, διότι η τεχνική του δυσκολία το καθιστά μοναδικό στη Ρουμανία», χαρακτήρισε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, το έργο της Άκτωρ της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov- Sighisoara, που αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως, μιλώντας σε ΜΜΕ της χώρας.

Συγκεκριμένα, εκτεταμένη κάλυψη γνωρίζει στα Ρουμανικά ΜΜΕ η έναρξη λειτουργίας του δεύτερου Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (TBM) της Άκτωρ, η οποία κατασκευάζει τη σιδηροδρομική γραμμή Brasov – Sighisoara, που αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας διευρωπαϊκού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως.

Διάνοιξη της πρώτης («Ormeniș») από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov © Άκτωρ
Διάνοιξη της πρώτης («Ormeniș») από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov © Άκτωρ

Πρόκειται για το δεύτερο από τα 4 TBM που ενεργοποιείται στο πλαίσιο του έργου, με στόχο τη διάνοιξη της πρώτης («Ormeniș») από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov. Συνολικά, το τεχνικό αντικείμενο του έργου της αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brașov – Sighisoara, προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ., με την παράλληλη χρήση 4 TBM μεγάλης κλίμακας.

Διάνοιξη της πρώτης («Ormeniș») από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov © Άκτωρ
Διάνοιξη της πρώτης («Ormeniș») από τις δύο δίδυμες σήραγγες του έργου, μήκους 6,9 χλμ. εκάστη, στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov © Άκτωρ

Σε δηλώσεις του στα Ρουμανικά ΜΜΕ ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, χαρακτήρισε το έργο εμβληματικό, διότι η τεχνική του δυσκολία το καθιστά μοναδικό στη Ρουμανία. Και πρόσθεσε ότι η επιτυχημένη εξέλιξή του επιβεβαιώνει τις δυνατότητες της Άκτωρ στην ανάληψη και υλοποίηση σύνθετων και δύσκολων τεχνικών έργων, αλλά και την εμπιστοσύνη του Ομίλου Intrakat στις προοπτικές της Ρουμανίας.

Η πρόοδος του έργου είναι αξιοσημείωτη, καθώς το πρώτο TBM λειτουργεί ήδη από τον Μάρτιο, έχοντας διανοίξει τη σήραγγα σε σημαντική απόσταση. Σύντομα, ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων («Homorod») μήκους 5,1 χλμ., θα διανοιχθεί στην άλλη πλευρά του βουνού, μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod από άλλα δύο TBM, τα οποία έχουν παραδοθεί στην Άκτωρ, βρίσκονται σε φάση συναρμολόγησης και αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αντίστοιχα.

Η αποπεράτωση του έργου εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara αναμένεται το 2027 και με την ολοκλήρωσή του, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ./ώρα. Η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα «Brasov – Apața και «Cața – Sighisoara». Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα 1,1 δισ. ευρώ προ ΦΠΑ.

Διαβάστε επίσης:

Κάννες: Τα ρολόγια που εντυπωσίασαν στο “κόκκινο χαλί”

Το Spritz είναι το απόλυτο κοκτέιλ για καλοκαιρινούς γάμους

Σιάμισιης: Αμφισβητούμε τον τρόπο και την ταχύτητα της ενεργειακής μετάβασης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!