THEPOWERGAME
Αύξηση 14,4% στον κύκλο εργασιών το α’ τρίμηνο του 2024 ανακοίνωσε η Κρι Κρι. Ειδικότερα, ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 52,48 εκατ. ευρώ, έναντι 45,90 εκατ. ευρώ το 2023. Παράλληλα, η Κρι Κρι παρουσίασε αύξηση τόσο στα καθαρά κέρδη όσο και τα EBITDA α’ τριμήνου 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι. Αναλυτικά, τα βασικά οικονομικά μεγέθη της γαλακτοβιομηχανίας διαμορφώθηκαν ως ακολούθως:
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 9,86 εκατ. ευρώ, έναντι 9,71 εκατ. ευρώ το 2023.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,72 εκατ. ευρώ, έναντι 8,46 εκατ. ευρώ. το 2023.
- Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 6,82 εκατ. ευρώ, έναντι 6,68 εκατ. ευρώ το 2023.
Οι επιδόσεις της Κρι Κρι στο γιαούρτι
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +15,9% σε αξία και +21,6% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +27,2%, ξεπερνώντας τα 29,2 εκατ. ευρώ. Πλέον, αποτελούν το 62% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία. Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα 17,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση +1,1% σε αξία και +9,4% σε όγκο.
Όπως γνωστοποιεί στην ανακοίνωσή της, στην τρέχουσα περίοδο, οι τιμές των προϊόντων της βρίσκονται σε χαμηλότερο επίπεδο, και αυτό επηρεάζει αρνητικά την αξία των πωλήσεων, πιέζοντας τα περιθώρια κερδοφορίας. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν, δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά 1,8%, ασκώντας πίεση στα επώνυμα γιαούρτια.
Επίσης, η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας οδηγεί τα branded γιαούρτια της Κρι Κρι σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια (-0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία), με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,8%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana (προηγ. IRI) σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2024]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για τη γαλακτοβιομηχανία, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Αύξηση 22% των πωλήσεων στο 5μηνο
Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 3,66 εκατ. ευρώ, έναντι 3,49 εκατ. ευρώ της προηγούμενης αντίστοιχης περιόδου (αύξηση +5,1%). Στο προσεχές διάστημα όμως η πορεία των πωλήσεων βελτιώθηκε, με αποτέλεσμα στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού να εμφανίζονται αυξημένες κατά +22% περίπου.
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Για τη χρήση 2024, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις, συνολικού ύψους μεταξύ 21 εκατ. και 25 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Παγκόσμιο χρέος: Πού οφείλεται το νέο άλμα στα 315 τρισ. δολάρια
Η ακροδεξιά της Le Pen φαίνεται ότι θα συντρίψει τους κεντρώους του Macron
Exxon Mobil: Τέλη 2024 η απόφαση για διερευνητική γεώτρηση στα θαλάσσια οικόπεδα της Κρήτης