Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η νέα ΕΨΑ μετά την επένδυση του SMERC και τις μετοχικές αλλαγές

Η ΕΨΑ, η εταιρεία που λάνσαρε την πρώτη ελληνική cola το 1987, με παρουσία στην αγορά από το 1924, αλλάζει σελίδα με μια συνεκτική ομάδα μετόχων, μετά και την εξαγορά του 25% που διατηρούσε στην εταιρεία η οικογένεια Σεπετά, αποκτώντας πανελλαδική διανομή και αναπτυξιακό σχέδιο πενταετίας, που στοχεύει να καταστήσει τη μάρκα ισχυρή, μεταξύ των ηγετών της κατηγορίας.

Μετά την επένδυση του SMERemediumCap, του Νίκου Καραμούζη, πέρυσι και τις τελευταίες μετοχικές αλλαγές, η Αγριά Εμπορική (κοινή εταιρεία του επενδυτικού ταμείου και των ιδρυτών -οικογένεια Τσαούτου) έχει τον πλήρη έλεγχο της ΕΨΑ και προωθεί επενδύσεις και νέα προϊόντα. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι μαζί με την παραδοσιακή πορτοκαλάδα και λεμονάδα, η ΕΨΑ ενίσχυσε την γκάμα της με νέα καινοτόμα προϊόντα (όπως π.χ. πορτοκάλι με γιασεμί και λεμόνι με ιβίσκο) και με ένα φιλόδοξο πλάνο σχεδιάζει να επεκταθεί πανελλαδικά, όπως τόνισαν στελέχη και μέτοχοι της εταιρείας σε σχετική παρουσίαση χθες.

Σημειώνεται ότι η ΕΨΑ ήταν πολύ ισχυρή στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, αλλά ειδικότερα στον Βόλο, όπου διατηρεί εγκαταστάσεις. Υπήρχαν όμως περιοχές που δεν είχε καθόλου διανομή. Για παράδειγμα, στην Κρήτη δεν πουλούσε ούτε τεμάχιο, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα στελέχη της, και πλέον αποκτά παρουσία, με στόχο μέχρι το τέλος Ιουνίου να είναι σε 7.000 σημεία.

Το εργοστάσιο της ΕΨΑ στην Αγριά Βόλου © ΕΨΑ
Το εργοστάσιο της ΕΨΑ στην Αγριά Βόλου © ΕΨΑ

Έχει αναπτύξει πάνω από 30 νέες συνεργασίες στον χώρο της μικρής λιανικής και στόχο έχει να πολλαπλασιάσει τα σημεία πώλησης στην αγορά. Ταυτόχρονα, ενισχύεται η θέση του brand και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, με αύξηση της γκάμας των κωδικών και προωθητικά πλάνα.

«Παίρνουμε ένα κόσμημα της ελληνικής αγοράς και το πάμε πιο ψηλά να το απολαύσουν όλοι», τόνισε χαρακτηριστικά ο Τάκης Πέρκιζας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΨΑ, μιλώντας για τον στόχο της διοίκησης τα σήματα της εταιρείας να πάρουν ηγετική θέση στην αγορά. Εκτιμά ότι είναι αυτό που τους αξίζει, καθώς ήδη η ΕΨΑ είναι η ελληνική μάρκα με τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στα αναψυκτικά μετά την cola.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, από την είσοδο στο μετοχικό της κεφάλαιο του Επενδυτικού Ταμείου SMERemediumCap, τρέχει από πέρυσι επενδυτικό πλάνο πενταετίας. Μόνο για το 2024 οι επενδύσεις στο εργοστάσιο (δυναμικότητας 15.000-20.000 μπουκαλιών την ώρα) και στην αλυσίδα τροφοδοσίας ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ, ποσό εξαιρετικά σημαντικό για το μέγεθος της ΕΨΑ, η οποία πριν από την επένδυση του SMERC του Νίκου Καραμούζη, το 2022, εμφάνιζε κύκλο εργασιών 10,7 εκατ. ευρώ, αντιμετωπίζοντας αύξηση του κόστους πωλήσεως (23,8%), καθώς και των δαπανών, που επιβάρυναν τις ζημίες, φέρνοντας αρνητικό πρόσημο στον δείκτη EBITDA. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το 2023 ενίσχυσε το μερίδιό της στα αναψυκτικά κατά 2,5%, στο 11,5% με 12% στα σούπερ μάρκετ, ενώ οι πωλήσεις έτρεξαν με αύξηση 31% και διατηρείται αυτό το τέμπο το 2024. Τα μεγέθη κινούνται πάνω από τους στόχους και οι μέτοχοι δεσμεύονται να κάνουν ό,τι χρειαστεί για να πολλαπλασιαστεί ο τζίρος και τα κέρδη της εταιρείας να αυξηθούν πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας μεσα στα επόμενα 4-5 χρόνια. Επίσης, η ΕΨΑ χρειάζεται 2-3 χρόνια για να πετύχει εξισορρόπηση κόστους και κερδοφορίας, σύμφωνα με τον κ. Πέρκιζα, που εστιάζει και στις εξαγωγές. Ήδη περίπου 15% του τζίρου γίνεται στο εξωτερικό και στόχος είναι να ενισχυθεί αυτό το μερίδιο.

Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο Νίκος Καραμούζης, πρόεδρος του Επενδυτικού Ταμείου SMERemediumCap, «στην ΕΨΑ επενδύσαμε γιατί έχει σταθερές αξίες, τις οποίες θέλουμε να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε. 100 χρόνια στην αγορά στάθηκε όρθια σε μια σειρά από κρίσεις, οικονομικές και πολιτικές, και διατηρεί δυναμική ανάπτυξης. Αναπτύσσει νέα προϊόντα ανάλογα με τις καταναλωτικές τάσεις και σέβεται την πελατεία», ενώ δεσμεύτηκε να στηρίξει την επένδυση. Δεν παρέλειψε να τιμήσει τον αείμνηστο Νίκο Τσαούτο, την ψυχή και το μυαλό της ΕΨΑ για πολλές δεκαετίες, πατέρα της Πένυς και του Μιχάλη Τσαούτου, που ηγούνται σήμερα της εταιρείας. Κατέληξε σημειώνοντας ότι στόχος των επενδυτών είναι να καταστήσουν την ΕΨΑ μια βιώσιμη και ανταγωνιστική εταιρεία, αξιοποιώντας τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα που δημιουργήθηκαν σε βάθος χρόνου, με σεβασμό στον ανταγωνισμό.

Αναψυκτικά ΕΨΑ © ΕΨΑ
Αναψυκτικά ΕΨΑ © ΕΨΑ

Η στρατηγική της ΕΨΑ σήμερα

Από την πλευρά του ο κ. Πέρκιζας όσον αφορά τη στρατηγική της ΕΨΑ σημείωσε ότι αναπτύσσεται σε 5 πυλώνες:

  1. Καλύτερη απόδοση παραγωγής και αλυσίδας τροφοδοσίας και μείωση του κόστους, με επενδύσεις σε γραμμές παραγωγής, νέα αποθήκη και συστήματα για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα.
  2. Αναγέννηση του brand με νέες συσκευασίες/branding και δράσεις επικοινωνίας.
  3. Πανελλαδική επέκταση και αναβάθμιση της παρουσίας του brand στα σημεία πώλησης.
  4. Ανάπτυξη εξαγωγών, με εδραίωση τη θέσης της ΕΨΑ στις 35 χώρες που έχει παρουσία, καθώς και με επέκταση και σύναψη νέων συνεργασιών.
  5. Επένδυση στην εκπαίδευση των ανθρώπων και στην αναβάθμιση όλων των συστημάτων και διαδικασιών της εταιρείας.
Αναψυκτικά ΕΨΑ © ΕΨΑ
Αναψυκτικά ΕΨΑ © ΕΨΑ

Η ιστορία της ΕΨΑ

Κάνοντας μια αναδρομή στην ιστορία της εταιρείας, σημείωσε επίσης ότι η Εταιρεία Ψυγείων Αγριάς, η πρώτη εταιρεία, από τα αρχικά της οποίας έχει προκύψει η σημερινή επωνυμία ΕΨΑ, ιδρύθηκε το 1924 και φέτος γίνεται 100! Αυτό σημαίνει ότι στάθηκε όρθια στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και πέρασε πολιτικές και οικονομικές κρίσεις, από δικτατορία μέχρι την αλλαγή νομίσματος και πιο πρόσφατα την κρίση χρέους και τα μνημόνια.

Οι πρώτοι μέτοχοι ήταν τα αδέλφια Ιωάννης και Γεώργιος Κοσμαδόπουλος, ιδιοκτήτες τράπεζας από τη Ζαγορά. Ο Ιωάννης Κοσμαδόπουλος είχε την ιδέα για τη δημιουργία εργοστασίου σε μια εποχή που αυξανόταν η ζήτηση για την παραδοσιακή λεμονάδα από Μικρασιάτες μικροπωλητές. Έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη λεμονάδα της ΕΨΑ. Το 1969 πήρε τα ηνία της εταιρείας ο Νίκος Τσαούτος, πατέρας της Πένυς και του Μιχάλη Τσαούτου, που είναι σήμερα στην ηγεσία της εταιρείας, στον οποίο και πιστώνεται η ανάδειξη της ΕΨΑ σε σήμα κατατεθέν της βιομηχανίας του Βόλου.

Διαβάστε επίσης

Ρεκόρ μείωσης καταγράφουν οι τραπεζικές απάτες στην Ελλάδα

Επιτόκια: Οι υψηλές αποδόσεις που δίνουν οι fintech

Γιατί η ελληνική βιομηχανία πληρώνει ακριβότερο ρεύμα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!