THEPOWERGAME
Οι μετοχές της βελγικής AB InBev αυξήθηκαν κατά 5% το πρωί της Τετάρτης, αφού η μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο ανακοίνωσε υψηλότερα έσοδα και κέρδη στο πρώτο τρίμηνο, καθώς οι αναλυτές δήλωσαν ότι βγήκε αλώβητη από την επιβάρυνση που προκάλεσε το ετήσιο μποϊκοτάζ της μάρκας Bud Light.
Η AB InBev, στα εμπορικά σήματα της οποίας περιλαμβάνονται οι μάρκες Corona και Stella Artois, σημείωσε αύξηση των εσόδων κατά 2,6% σε ετήσια βάση στα 14,55 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο, οριακά μπροστά από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Αυτό συνέβη παρά την πτώση κατά 0,6% των όγκων που πούλησε η ζυθοποιία.
Τα κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους ήταν υψηλότερα στα 1,5 δισ. δολάρια, επίσης πάνω από τη συναίνεση που καταρτίζει η LSEG.
Μια εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά της Bud Light με αφορμή μια χορηγική συνεργασία με τον transgender influencer Dylan Mulvaney ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2023, καθιστώντας αυτό το τελευταίο τρίμηνο πιθανότατα να επηρεαστεί αρνητικά από μια σύγκριση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κάλεσε τον Φεβρουάριο τους οπαδούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να δώσουν στην εταιρεία μια «δεύτερη ευκαιρία».
Ο σάλος ανέτρεψε την ιδιότητα της μάρκας ως η μπύρα με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, αλλά προκάλεσε επίσης επικρίσεις κατά της εταιρείας για την αποτυχία της να υποστηρίξει τον Mulvaney. Προκάλεσε ευρύτερη συζήτηση στη διαφημιστική βιομηχανία σχετικά με τις εταιρείες που φοβούνται αντιδράσεις για την προώθηση της διαφορετικότητας ή της συμμετοχικότητας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της AB InBev για την Ευρώπη Τζέισον Ουόρνερ (Jason Warner) δήλωσε στην εφημερίδα Telegraph του Ηνωμένου Βασιλείου νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η εταιρεία ποτών θα «παραμείνει στη γραμμή της» μετά τις αντιδράσεις για την εκστρατεία, η οποία επεδίωκε να προσεγγίσει ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά της κατά 7,8% πέρυσι, χάρη στις υψηλότερες πωλήσεις στις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού και Κεντρικής Αμερικής.
Το πλήγμα στις πωλήσεις της Bud Light
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έδειξαν πτώση 11,1% στις πωλήσεις των δικών της εμπορικών σημάτων μπύρας της AB InBev στη Βόρεια Αμερική, η οποία, σύμφωνα με την ίδια, οφείλεται κυρίως στην Bud Light. Τα έσοδα εν τω μεταξύ μειώθηκαν κατά 2,7% στην Κίνα, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,2%. Η πτώση ήταν σύμφωνη με την ευρύτερη υποχώρηση του κλάδου που σχετίζεται με την επαναλειτουργία της Κίνας πέρυσι και τις κακές καιρικές συνθήκες τον Μάρτιο, δήλωσε η εταιρεία.
Ωστόσο, οι πωλήσεις σημείωσαν ρεκόρ στη Βραζιλία και την Κολομβία και αυξήθηκαν σταθερά στην Ευρώπη, το Μεξικό και τη Νότια Αφρική. Τα αποτελέσματα επισήμαναν επίσης την ανάπτυξη της μάρκας Corona, ιδίως για τη μάρκα μη αλκοολούχου μπύρας Corona Cero.
Η AB InBev επανέλαβε τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) από 4% έως 8%.
«Η δύναμη της κατηγορίας της μπύρας, η διαφοροποιημένη παγκόσμια παρουσία μας και η συνεχιζόμενη δυναμική των megabrands μας έδωσαν άλλο ένα τρίμηνο ευρείας ανάπτυξης σε επίπεδο κορυφής και κατώτατου ορίου», ανέφερε σε δήλωσή του ο ελληνικής καταγωγής και γεννημένος στη Βραζιλία CEO Μισέλ Δουκέρης.
Τα αποτελέσματα ήταν μια «σταθερή εκτύπωση στην αρχή του έτους», ανέφεραν οι αναλυτές της Barclays σε σημείωμά τους.
«Η Bud Light συνεχίζει να επιβαρύνει τα αποτελέσματα, αλλά αυτό είναι το τελευταίο τρίμηνο που αντιμετωπίζει σημαντικό αντίκτυπο – από εδώ και πέρα όλα είναι εύκολα οι συγκρίσεις», ανέφεραν, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έβγαλε το πιο δύσκολο τρίμηνο «με λίγες έως καθόλου μελανιές».
«Παραμένουμε αισιόδοξοι για βελτιώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους τόσο στα έσοδα όσο και στο κόστος που θα οδηγήσουν σε έναν σημαντικά βελτιωμένο ισολογισμό στο τέλος του έτους και σε μια πιθανή αυξημένη επαναγορά».