THEPOWERGAME
Επέκταση σε 4 νέες αγορές και είσοδο σε quick commerce και e-commerce σχεδιάζει η Retail & More, θυγατρική της εισηγμένης AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη, που αναπτύσσει σήμερα το δίκτυο σούπερ μάρκετ Carrefour σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Η διοίκηση του ομίλου εξετάζει ευκαιρίες εξαγορών τόσο στην Ελλάδα, σε συνέχεια της εξαγοράς της Χουλιόπουλος ΕΠΕ με την προσθήκη 11 καταστημάτων Economy στο δίκτυο Carrefour, όσο και στη Βουλγαρία. Μάλιστα, φέρεται να εξετάζει τουλάχιστον μία εξαγορά αλυσίδας στη βουλγαρική αγορά που θα επιταχύνει τα σχέδια ανάπτυξης στη γειτονική χώρα.
Για το 2024 o όμιλος αναμένει βελτίωση λειτουργικών αποτελεσμάτων και ανάπτυξη πωλήσεων σε διψήφιο ποσοστό λόγω ωρίμανσης των υφιστάμενων καταστημάτων και οργανικής ανάπτυξης. Έχει υπογράψει side letter με το group Carrefour για αποκλειστικότητα σε Σερβία, Αλβανία, Β. Μακεδονία και Κόσοβο και προωθεί πενταετές πλάνο ανάπτυξης σε αυτές τις χώρες παράλληλα με την ανάπτυξη σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Τα σχέδια στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα τα σχέδια της Retail & More αφορούν καταρχήν τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων Economy και το rebranding αυτών σε Carrefour express στο α’ εξάμηνο του έτους. Παράλληλα, συνεχίζεται η ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, με στόχο 30 νέα καταστήματα ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 στο τέλος του έτους, όπως ενημερώνει η διοίκηση της εταιρείας μέσω της οικονομικής έκθεσης που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις 2023 που αναρτήθηκαν στο Χρηματιστήριο. Επιπλέον, σχεδιάζει είσοδο στο quick commerce στο α’ εξάμηνο του έτους και στο e-commerce στο β’ εξάμηνο, εγκαινιάζοντας την omnichannel στρατηγική της Carrefour. Στοχεύει μάλιστα να λανσάρει και το πρώτο πιλοτικό Carrefour Bio στο δ’ τρίμηνο του έτους. Το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από εργαλεία πιστότητας, σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour, με λανσάρισμα κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο.
Τα σχέδια στη Βουλγαρία
Στη Βουλγαρία, όπου τον Μάρτιο εγκαινιάστηκαν 2 Carrefour market στη Σόφια και ένα Carrefour express στη Βάρνα, τα πλάνα περιλαμβάνουν rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo έως τον Σεπτέμβριο, σε συνέχεια του franchise agreement που υπεγράφη με την Parkmart Holding EAD για την μετατροπή τους σε Carrefour Market και Carrefour Express. Επίσης το πλάνο ανάπτυξης στη χώρα περιλαμβάνει εταιρικά και franchise καταστήματα, με τουλάχιστον 4 εταιρικά flagship καταστήματα να σχεδιάζονται σε Σόφια και Plovdiv.
Το Ready και οι εξαγωγές
Στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων και ειδικότερα αναφορικά με το Ready, που λανσαρίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο, έχει σχεδιαστεί η επέκταση της προϊοντικής γκάμας με νέες γεύσεις, light προϊόντα και η είσοδος σε νέες κατηγορίες με στόχο ένα διευρυμένο nutritional product portfolio. Σημειώνεται ότι το Ready είναι πλέον διαθέσιμο σε πάνω από 5.000 σημεία πώλησης πανελλαδικά.
Επίσης, η εταιρεία δημιούργησε 100 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour από Έλληνες παραγωγούς σε βασικές κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων και σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Group Carrefour. Δεν παραβλέπεται εξάλλου η στόχευση για εξαγωγές. Η διοίκηση βρίσκεται σε συζητήσεις για έναρξη εξαγωγικής δραστηριότητας με προορισμό -σε πρώτη φάση- την Κύπρο και την Βουλγαρία. Έμφαση δίνεται σε τοπικά παραγόμενα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour, δηλαδή παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα που θα μπορούν να εξαχθούν σε άλλες χώρες που δραστηριοποιείται το group Carrefour.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Σημειώνεται ότι η βασική πλέον θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE, η Retail & More, ενεργοποίησε το επενδυτικό της πλάνο μόλις το 2022 και εντός του 2023 προσέθεσε 24 νέα καταστήματα στο δίκτυο της Carrefour υπερδιπλασιάζοντάς το και φτάνοντας τα 41 καταστήματα στο τέλος του έτους. Από αυτά, τα 11 νέα καταστήματα είναι franchise, 9 Carrefour express και 2 Carrefour market. Επίσης άνοιξαν 2 εταιρικά καταστήματα στην Θεσσαλονίκη (ένα Carrefour market στον Εύοσμο και ένα Carrefour express στην Αγορά Μοδιάνο).
Το 2023 ο κύκλος εργασιών για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες (καθώς ο όμιλος αποεπένδυσε από την εταιρεία προϊόντων τεχνολογίας Kristelcom LTD) ανήλθε σε 19,37 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 13,53 εκατ. ευρώ για την εταιρεία έναντι 16,38 εκατ. ευρώ και 11,56 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2022. Η αύξηση αυτή, σε επίπεδο ομίλου 18,2% και εταιρείας 17%, προέρχεται από τη αύξηση των πωλήσεων του τομέα διανομής videogames καθώς και την ενσωμάτωση στο τελευταίο δίμηνο του έτους της νέας θυγατρικής εταιρείας Retail & More Athens Stores ΕΠΕ. Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημιές 3,22 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,79 χιλ. ευρώ στη χρήση του 2022 και τα αντίστοιχα μεγέθη για την εταιρεία διαμορφώθηκαν σε ζημιές 1,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3 εκατ. ευρώ το 2022. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους του ομίλου για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημιές 9,15 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023, έναντι ζημιών 6,64 εκατ. ευρώ το 2022. Σε επίπεδο εταιρείας ήταν ζημιές 6,99 εκατ. ευρώ από ζημιές 4,67 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα συνολικά αποτελέσματα για τις διακοπείσες δραστηριότητες διαμορφώνονται σε ζημιές 663 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 1,04 εκατ. ευρώ το 2022.