THEPOWERGAME
Ο Ηλίας Κούκουτσας είναι ένας ψύχραιμος μα και ταυτόχρονα απόμακρος μάνατζερ. Σε αντίθεση με τον αρχικό δημιουργό των καταστημάτων Attica Κώστα Λαμπρόπουλο που ήταν επικοινωνιακός (ίσως λόγω και της οικογενειακής του σχέσης με τα γνωστά πολυκαταστήματα Λαμπρόπουλος), ο CEO της εταιρείας πολυκαταστημάτων που κάνει μεγάλη επιτυχία σε Αθήνα, Μαρούσι και Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται πιο αποστασιοποιημένος.
Κάτι η περιπέτεια με τη Folli Follie που κόστισε σε δημοσιότητα και έφερε τον ίδιο στα σκαλιά της δικαιοσύνης ως μάρτυρα, κάτι η πανδημία που άλλαξε σχέδια και προτεραιότητες, ο Ηλίας Κούκουτσας έχει επιλέξει ένα διαφορετικό μοντέλο δράσης. Ο ίδιος μένει πιο πίσω (σπάνια δίνει συνεντεύξεις ή εκτίθεται) και παράλληλα προβάλλει άλλα πρόσωπα, μετά και την πρόσφατη διοικητική αναδιάρθρωση που πέτυχε.
Attica: Η επιλογή νέων προσώπων
Διόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως έφερε στην Attica την πάλαι ποτέ πανίσχυρη γυναίκα της Notos Βαρβαρα Βερνίκου, η οποία γνωρίζει άριστα και από επικοινωνία αλλά και από την ουσία των πολυκαταστημάτων. Στο ίδιο πλαίσιο επιλογής να μένει προσωπικά αφανής ο Ηλίας Κούκουτσας επέλεξε και μια σειρά άλλων προσώπων. Πιο συγκεκριμένα ο Δημοσθένης Μπούμης ανέλαβε ρόλο αναπληρωτή του Ηλία Κούκουτσα, σε μια συμφωνία με ένα πρόσωπο που με τον τρόπο του βρισκόταν πάντοτε εντός πολυκαταστημάτων και με εμπειρία σε εταιρείες όπως η L’ Oreal, Diners και Citibank. Νέο πρόσωπο είναι επίσης στο μάρκετινγκ η Φοίβη Παναγιωτοπούλου καθώς η εικόνα των πολυκαταστημάτων κρίνεται πως χρειάζεται εξωστρέφεια ενώ καθήκοντα στο ΙΤ έχει αναλάβει ο Άλκης Οικονόμου καθώς στρατηγική στόχευση της εταιρείας είναι η επένδυση στο διαδίκτυο.
Το κόστος της πανδημίας
Παράλληλα η επένδυση στην ανανέωση της εικόνας και την ανακατασκευή του κτιρίου της εταιρείας στο κέντρο της Αθήνας προχώρησε αν και με αργούς ρυθμούς από ό,τι κάποιοι περίμεναν. Με αυτόν τον τρόπο τα Attica Stores πραγματοποίησαν τζίρο 100 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, που το 2019 είχε εμφανίσει κύκλο εργασιών 183,7 εκατ. ευρώ, την προηγούμενη χρονιά βρέθηκε στη δίνη της κρίσης που προκάλεσε το κλείσιμο των καταστημάτων και τα άλλα περιοριστικά μέτρα, που επιβλήθηκαν στο λιανεμπόριο. Χαρακτηριστική είναι η μείωση πωλήσεων τον Μάρτιο κατά 47% και τον Απρίλιο κατά 99% ενώ τελικά στο κλείσιμο του έτους η πτώση πωλήσεων ανήλθε σε περίπου 46% συγκριτικά με το 2019. Παράλληλα, η εταιρεία έκλεισε με λειτουργικά κέρδη 17,2 εκατ. ευρώ από 19,24 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και με ζημιά 5 εκατ. ευρώ.
Attica: Ο τζίρος του e-shop
Από την άλλη, η θυγατρική της Αττικά Πολυκαταστήματα Cosmobrands, που δραστηριοποιείται στο e-shop της εταιρείας, το 2020 εμφάνισε κύκλο εργασιών 17,5 εκατ. ευρώ, με κερδοφορία 600 χιλ. ευρώ. Για το 2021 προβλέπονται επιδόσεις ελαφρώς καλύτερες από αυτές του 2020 σε επίπεδο κερδοφορίας με στόχο τα 130 εκατ. ευρώ σε επίπεδο τζίρου ενώ από το 2022 και μέχρι το 2023 προβλέπεται σταδιακή επιστροφή στα μεγέθη του 2019.
Από το 2005 που άνοιξε το πρώτο πολυκατάστημα στην Αθήνα και που προσέλκυσε τουρίστες και Αθηναίους η εταιρεία έχει κάνει άλματα με επενδύσεις στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη..