THEPOWERGAME
Η McDonald’s έχασε τις εκτιμήσεις για τα κέρδη τριμήνου για πρώτη φορά σε δύο χρόνια, καθώς οι καταναλωτές δεν δελεάστηκαν από τις προσφορές και το μποϊκοτάζ στις αγορές της Μέσης Ανατολής έπληξε τις διεθνείς πωλήσεις της αλυσίδας fast food.
Η παγκόσμια αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων διολίσθησε για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο στο 1,9%, με την εταιρεία να αναφέρει ότι οι καταναλωτές έγιναν «πιο απαιτητικοί με κάθε δολάριο που ξοδεύουν». Οι αναλυτές είχαν εκτιμήσει αύξηση 2,35%, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 2,70 δολάρια, κάτω από τα εκτιμώμενα 2,72 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Τα έξοδα πώλησης, τα γενικά και διοικητικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10%, λόγω της επένδυσης της.
«Οι καταναλωτές είναι σίγουρα πολύ διακριτικοί στο πώς ξοδεύουν το δολάριό τους… Νομίζω ότι είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι όλες οι εισοδηματικές κατηγορίες αναζητούν αξία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s Chris Kempczinski σε τηλεφωνική επικοινωνία μετά την ανακοίνωση των κερδών.
Τα αποτελέσματα της McDonald’s ήρθαν επίσης σε αντίθεση με εκείνα άλλων αλυσίδων γρήγορου φαγητού, οι οποίες έχουν επίσης στηριχθεί σε στοιχεία μενού αξίας για να προσελκύσουν επιλεκτικούς πελάτες, οι οποίοι κάνουν λιγότερες επισκέψεις σε εστιατόρια.
Η Burger King-ιδιοκτήτρια Restaurant Brands International ξεπέρασε τις προσδοκίες για τα αποτελέσματα τριμήνου την Τρίτη, ενώ η Domino’s Pizza επωφελήθηκε από τις προσφορές στις πίτσες.
Η McDonald’s, όπως και οι ομοειδείς της, έχει αυξήσει τις τιμές κατά μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό κατά το τελευταίο έτος, ανταποκρινόμενη στην αύξηση του κόστους των αυγών και άλλων πρώτων υλών, ακόμη και όταν οι προϋπολογισμοί των χαμηλότερων εισοδημάτων παραμένουν τεντωμένοι.
«Είδαμε ότι η σχετική υπεροχή μας όσον αφορά την προσιτή τιμή έχει μειωθεί σε ορισμένες αγορές», πρόσθεσε ο Kempczinski.
Οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της McDonald’s το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 2,5% στις Ηνωμένες Πολιτείες, σημαντικά χαμηλότερα από την αύξηση 12,6% πέρυσι και ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για αύξηση 2,55%.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις από εταιρείες που έχουν πάρει άδεια από τα McDonald’s, οι οποίοι αποτελούσαν το 10% των συνολικών εσόδων της το 2023, μειώθηκαν κατά 0,2%, αντισταθμίζοντας τις θετικές τάσεις από την Ιαπωνία, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση 0,98% για τη μονάδα αυτή.
Τον Μάρτιο, ο οικονομικός διευθυντής της McDonald’s, Ian Borden, είχε προειδοποιήσει για μια διαδοχική πτώση των διεθνών πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο, η οποία επηρεάστηκε από τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή και την υποτονική κινεζική οικονομία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το μποϊκοτάζ και οι διαμαρτυρίες, λόγω της φιλοϊσραηλινής τους στάσης
Δυτικές μάρκες όπως η McDonald’s και η Starbucks έχουν έρθει αντιμέτωπες με διαμαρτυρίες και εκστρατείες μποϊκοτάζ εναντίον τους λόγω της θεωρούμενης φιλοϊσραηλινής τους στάσης. Το προηγούμενο τρίμηνο, η Starbucks μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις των πωλήσεών της, εν μέρει χτυπημένη από τις χαμηλότερες πωλήσεις και την κίνηση στα καταστήματα στη Μέση Ανατολή.
Η McDonald’s αντιμετώπισε αντιδράσεις από τα franchises της σε ορισμένες μουσουλμανικές χώρες τον Οκτώβριο μετά από μια κίνηση των ισραηλινών εστιατορίων της εταιρείας να δίνουν δωρεάν γεύματα στον ισραηλινό στρατό. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η εταιρεία αγόρασε το 30ετές franchise της στο Ισραήλ από την Alonyal Ltd.
Τον Δεκέμβριο, η McDonald’s Μαλαισίας μήνυσε ένα κίνημα που προωθεί το μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ για «ψευδείς και δυσφημιστικές δηλώσεις» που, όπως λέει, έβλαψαν την επιχείρησή της.
«Ο αντίκτυπος του πολέμου στη Μέση Ανατολή θα ασκήσει πίεση σε όλες τις αμερικανικές μάρκες διεθνώς και αυτό παραμένει ένας άγνωστος παράγοντας που θα δημιουργήσει κίνδυνο για τις επιχειρήσεις που παράγουν λειτουργικά έσοδα από την περιοχή αυτή», δήλωσε ο αναλυτής της Northcoast Research, Jim Sanderson.