THEPOWERGAME
Η Lufthansa δήλωσε ότι θα ξεκινήσει μια προσπάθεια μείωσης κόστους στην ομώνυμη αεροπορική επιχείρηση που περιλαμβάνει πάγωμα έργων και επανεξέταση προσλήψεων σε ορισμένους τομείς, αφού ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ευρώπης αναγκάστηκε να μειώσει τις προοπτικές κερδών του για το έτος λόγω των επίμονων απεργιών στη Γερμανία.
Τα μέτρα θα ενισχύσουν τα κέρδη βραχυπρόθεσμα μετά από απώλεια 640 εκατομμυρίων ευρώ (685 εκατομμύρια δολάρια) στην κύρια μάρκα της Lufthansa το πρώτο τρίμηνο, ανέφερε ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών την Τρίτη. Η συνολική προσαρμοσμένη λειτουργική ζημία το παραδοσιακά αδύναμο πρώτο τρίμηνο εκτινάχθηκε στα 849 εκατ. ευρώ από έλλειμμα 273 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν 5% στα 7,39 δισ. ευρώ.
Η Lufthansa είχε ήδη προειδοποιήσει στα μέσα Απριλίου ότι δεν θα επιτύχει τους στόχους της για φέτος λόγω των παρατεταμένων απεργιών, τις οποίες έκτοτε έχει διευθετήσει με νέες μισθολογικές συμφωνίες. Η εταιρεία αναμένει προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ φέτος, πληγωμένα από 350 εκατομμύρια ευρώ σε κόστη που συνδέονται με τη διακοπή εργασίας και την επακόλουθη απροθυμία των πελατών να κάνουν κράτηση.
«Τώρα αφήνουμε πίσω μας το πρώτο τρίμηνο, το οποίο επηρεάστηκε κυρίως από απεργίες, και βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Κάρστεν Σπορ (Carsten Spohr), προσθέτοντας ότι η εταιρεία βλέπει μεγάλη ζήτηση και ότι τα αεροπλάνα «παραμένουν καλά γεμάτα καθ’ όλη τη διάρκεια».
Η Lufthansa υποβάθμισε τις προοπτικές της χωρητικότητας για το 2024, προβλέποντας το 92% των επιπέδων πριν από την Covid, δύο ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον προηγούμενο στόχο της. Το κόστος της απεργίας θα ανέλθει σε άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, επειδή οι πωλήσεις συνέχισαν να υποφέρουν από την παρατεταμένη απροθυμία των πελατών να κάνουν κράτηση για βραχυπρόθεσμα ταξίδια, σύμφωνα με την εταιρεία.
Ως αποτέλεσμα, τα λειτουργικά κέρδη θα είναι χαμηλότερα το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος πριν αυξηθούν ξανά το δεύτερο εξάμηνο, βοηθούμενο από τις ισχυρότερες κρατήσεις, ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.
Για ολόκληρο το έτος, τα έσοδα της μονάδας θα μειωθούν «στο χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, εν μέρει επειδή οι πελάτες ήταν απρόθυμοι να κάνουν βραχυπρόθεσμες κρατήσεις για τον Απρίλιο και, σε μικρότερο βαθμό, τον Μάιο», ανέφερε η Lufthansa.
Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές για το έτος θα είναι επίσης ασθενέστερες από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως, τώρα προβλέπεται να είναι «τουλάχιστον» 1 δισεκατομμύριο ευρώ, έναντι τουλάχιστον 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που παρατηρήθηκε νωρίτερα.
Εκτός από τις διακοπές των απεργιών, η Lufthansa έχει επίσης πληγεί από την έλλειψη χωρητικότητας σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών. Ο αερομεταφορέας έχει ήδη επαναφέρει ορισμένα από τα Airbus A380 του ως αποτέλεσμα, με πέντε από τα διώροφα σε υπηρεσία ξανά και άλλες τρεις μονάδες να επιστρέφουν αργότερα φέτος και το 2025.
Συνολικά, ο όμιλος αναμένει να παραλάβει έως και 30 νέα αεροσκάφη το 2024, ανέφερε.