Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Τεχνικές εταιρείες: Τι δείχνουν τα έσοδα και τα κέρδη του 2023 για τους 4 ισχυρούς

Η αύξηση του κύκλου εργασιών από τις κατασκευές κατά 36,4% το 2023 για τους τέσσερις ισχυρότερους κατασκευαστικούς ομίλους δείχνει πως ο παραγωγικός μηχανισμός πήρε μπροστά, προκειμένου ν’ ανταποκριθεί στις μεγάλες απαιτήσεις των υπό εκτέλεση έργων και στις ασφυκτικές προθεσμίες υλοποίησης ορισμένων εξ αυτών. Οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ και Mytilineos έκλεισαν το 2023 με συνολικά έσοδα από τις κατασκευές στα 2,26 δισ. ευρώ από 1,73 δισ. το 2022, ενώ τα συνολικά τους κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 119 εκατ. από 55,2 εκατ. Η σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας από την κατασκευαστική δραστηριότητα, τουλάχιστον για τους περισσότερους από τους τέσσερις ομίλους, είναι, επίσης, θετικό σημάδι.

Το ρεκόρ ανεκτέλεστου υπολοίπου, που συνολικά έφτασε τα 15,8 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023 και αναμένεται να προσεγγίσει τα 19-20 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του χρόνου (με την προσθήκη των έργων αποκατάστασης των ζημιών της Θεσσαλίας, με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ.λπ.) δείχνει και το μέγεθος της πρόκλησης που έχουν να αντιμετωπίσουν. Όποιος δημιουργήσει τον πλέον αποδοτικό μηχανισμό υλοποίησης του σημαντικού αριθμού έργων που έχει αναλάβει, αυτός θα αποκομίσει και τα μεγαλύτερα οφέλη μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Οι λογιστικές καταστάσεις του 2023 δείχνουν πως προς το παρόν τον πλέον καλοκουρδισμένο μηχανισμό διαθέτει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος μέσω της ΤΕΡΝΑ τιμολόγησε πέρυσι 1,4 δισ. ευρώ από υλοποίηση έργων, ενώ οι τρεις ανταγωνιστές του συνολικά είχαν έσοδα γύρω στα 950 εκατ. ευρώ από τις κατασκευές. Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την κατασκευαστική δραστηριότητα έφτασαν πέρυσι τα 78,3 εκατ. ευρώ (σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας), ενώ οι τρεις ανταγωνιστές της είχαν συνολικά κέρδη μετά φόρων κάτω από 50 εκατ. ευρώ. Στη χρήση 2023 η κατασκευαστική δραστηριότητα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε αυξημένα έσοδα κατά 38% έναντι του 2022 και αυξημένα κέρδη κατά 63%. Στα πλεονεκτήματα της ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνεται και το γεγονός πως σχεδόν το 70% του ανεκτέλεστου στα τέλη του 2023 (5,3 δισ., που σήμερα προσεγγίζει τα 7,3 δισ. με τις προσθήκες του ΒΟΑΚ κ.λπ.) αφορά έργα για λογαριασμό άλλων εταιρειών του ομίλου ή/και παραχωρήσεων.

Φέτος είναι και η πρώτη χρονιά που θα ενσωματωθεί πλήρως στον όμιλο της Intrakat η δραστηριότητα της ΑΚΤΩΡ και θα αποτυπωθεί καλύτερα ο σχεδιασμός της διοίκησης Αλ. Εξάρχου. Η Intrakat έχει πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο ανεκτέλεστο στον κλάδο, που προσεγγίζει τα 5 δισ. ευρώ, ενώ στη χρήση 2023 είδε τα έσοδα από την κατασκευαστική δραστηριότητα να εκτινάσσονται στα 400 εκατ., με αύξηση 84%, όχι μόνο λόγω της ΑΚΤΩΡ. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2023: «Η ολοκλήρωση της εξαγοράς και η ενσωμάτωση της Άκτωρ, η οποία επιβεβαίωσε την άποψή μας ότι θα βελτίωνε έτι περαιτέρω την οικονομική μας θέση, μας δίνει το απαραίτητο μέγεθος και την κλίμακα που χρειαζόμαστε για να αναπτυχθούμε, έχοντας το βλέμμα στην περίοδο που θα ξεκινήσει μετά τη λήξη των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και με ορίζοντα τις αρχές της επόμενης δεκαετίας». Εκτός από την Ελλάδα, ο όμιλος βλέπει στρατηγικά τη Ρουμανία, όπου έχει ήδη σημαντικότατη παρουσία και κατά τη διοίκηση «προσφέρει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης» και γι’ αυτόν τον λόγο «διερευνούμε την αγορά της για να διευρύνουμε τα μεγέθη μας και να γίνουμε μεγαλύτεροι».

Η ΑΒΑΞ κατέγραψε το 2023 αύξηση 12,6% στον κύκλο εργασιών, ο οποίος κινήθηκε στα 453,5 εκατ. ευρώ, έναντι 402,7 εκατ. το 2022. Η διοίκηση ανακοίνωσε πως πέρυσι «συνεχίστηκε, παράλληλα, για μία ακόμη χρονιά, η εντυπωσιακή μείωση του καθαρού δανεισμού της εταιρείας κατά 37,9 εκατ. ευρώ το 2023 (-17,2% από το 2022, και -59,8% από το 2020), ενώ σημειώνεται ιστορικό υψηλό στο Ανεκτέλεστο Υπόλοιπο Έργων στα €3,3 δισ. Μάλιστα, παρ’ ότι η ΑΒΑΞ «τρέχει» το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, η εταιρεία δεν στηρίζεται στα έργα του Δημοσίου, αλλά αντιθέτως στο χαρτοφυλάκιο των ανεκτέλεστων έργων τα ιδιωτικά έργα και ΣΔΙΤ αντιπροσωπεύουν το 54% του συνόλου». Επιπλέον, τα έργα εξωτερικού αντιπροσωπεύουν το 22% του ανεκτέλεστου, που έφτασε τα τρία δισ. στο τέλος του έτους και σήμερα είναι 3,3 δισ., όπως προαναφέρθηκε.

Ο όμιλος Mytilineos είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ενεργειακών έργων παγκοσμίως, αλλά στον πίνακα αποτυπώνεται μόνο η δραστηριότητα της θυγατρικής ΜΕΤΚΑ στον τομέα των υποδομών. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ ξεπερνάει το ένα δισ. ευρώ με τις προς υπογραφή συμβάσεις, αλλά το συνολικό ανεκτέλεστο του ομίλου παγκοσμίως ήταν στο τέλος του 2023 κοντά στα 2,6 δισ. ευρώ. Πέρυσι ο τομέας υποδομών και παραχωρήσεων του ομίλου κατέγραψε σημαντική βελτίωση μεγεθών. Η διοίκηση τονίζει σε πρόσφατη ανακοίνωση πως «οι προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα είναι θετικές, με ιδιαίτερη ανάπτυξη και ιδιωτικών έργων, και το 2024 αναμένεται η πρώτη θετική επίδραση από την ενοποίηση των ετήσιων αποτελεσμάτων της 100% κατασκευαστικής θυγατρικής METKA ATE».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!