Γ.Δ.
1415.23 +0,58%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
-0,92%
9.71
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,80%
1.5725
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
11.39
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,40%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,73%
16.52
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,27%
11.21
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,38%
31.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
4.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,02%
2.33
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,39%
7.668
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.046
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-0,87%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,34%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.25
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,35%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,52%
36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,40%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,09%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,47%
13.76
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,91%
3.55
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,44%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Καβάλα: Καταγγελίες των εργαζομένων στη λιπασματοβιομηχανία για τον ΕΡΓΟΣΕ

Κατηγορίες προς τον ΕΡΓΟΣΕ ότι δεν πήρε μαθήματα από την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη πριν από έναν και πλέον χρόνο, εξαπολύουν τα Σωματεία Εργαζομένων στην KAVALA NOVAFERT LTD και στην PFIC LTD.

Ειδικότερα, όπως καταγγέλλουν οι εργαοζόμενοι, «η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το νέο Λιμένα της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, διέρχεται μέσα από τους χώρους όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας» στη Νέα Καρβάλη.

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν τον κίνδυνο καθώς «το εν λόγω βιομηχανικό συγκρότημα εμπίπτει στην Οδηγία για τα Μεγάλα Βιομηχανικά Ατυχήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ληφθεί κάθε πρόνοια ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο δυστυχήματος πέριξ ή εντός των εγκαταστάσεων της διότι τούτο, λόγω του χαρακτήρα των χημικών προϊόντων της, ενδέχεται να προκαλέσει ντόμινο και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστροφές με ανυπολόγιστες ανθρώπινες απώλειες».

Και καταλήγουν, προτείνοντας τη λύση της χάραξης «της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε αυτή να διέλθει πέραν της Εγνατίας Οδού που, καθώς υπερυψούται, συνιστά και φυσική ζώνη προστασίας. Οι κίνδυνοι από την τρέχουσα χάραξη είναι τόσοι μεγάλοι που αντισταθμίζουν κάθε επιχείρημα περί κόστους, καθυστερήσεων ή απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Όποιος λησμονά το παρελθόν, πόσω μάλλον το πολύ πρόσφατο παρελθόν, κινδυνεύει να το επαναλάβει». «Η Ελλάδα δεν αντέχει νέα Τέμπη» καταλήγουν.

Παρατίθεται ολόκληρη η ανακοίνωση:

Τίποτε δεν έμαθε ο ΕΡΓΟΣΕ από τα Τέμπη. Η ελληνική κοινωνία παραμένει συγκλονισμένη από την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και συνεχίζει να θρηνεί πενήντα-επτά αδικοχαμένα θύματα, ανάμεσά τους και νέους ανθρώπους. Ενώ η ελληνική Δικαιοσύνη συνεχίζει να αναζητά υπευθύνους και ενόχους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή μας, που εγκυμονεί να προκαλέσει τεράστιους κινδύνους για μας και τους κατοίκους της περιοχής, ενώ δημιουργεί αγωνία για το μέλλον.

Εκπροσωπώντας τους χιλίους εκατό εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας της στη Νέα Καρβάλη, έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη, αλλά και κάθε υπεύθυνο, ότι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το νέο Λιμένα της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, διέρχεται μέσα από τους χώρους όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας. Επισημαίνουμε ότι το εν λόγω βιομηχανικό συγκρότημα εμπίπτει στην Οδηγία για τα Μεγάλα Βιομηχανικά Ατυχήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ληφθεί κάθε πρόνοια ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο δυστυχήματος πέριξ ή εντός των εγκαταστάσεων της διότι τούτο, λόγω του χαρακτήρα των χημικών προϊόντων της, ενδέχεται να προκαλέσει ντόμινο και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστροφές με ανυπολόγιστες ανθρώπινες απώλειες. Η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής εντός του χώρου των εγκαταστάσεων της λιπασματοβιομηχανίας αντιβαίνει και σε κάθε μελέτη Λειτουργίας και Ασφάλειας – Hazard and Operability Study – που επιβάλλει η χάραξή της.

Η τραγική εμπειρία των Τεμπών σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να αρκεστούν ούτε σε Περιβαλλοντολογικές Μελέτες του 2012, ούτε σε ισχυρισμούς ότι οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας στην οποία απασχολούνται περισσότερα από χίλιοι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν.

Λύση υπάρχει και είναι η νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε αυτή να διέλθει πέραν της Εγνατίας Οδού που, καθώς υπερυψούται, συνιστά και φυσική ζώνη προστασίας. Οι κίνδυνοι από την τρέχουσα χάραξη είναι τόσοι μεγάλοι που αντισταθμίζουν κάθε επιχείρημα περί κόστους, καθυστερήσεων ή απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Όποιος λησμονά το παρελθόν, πόσω μάλλον το πολύ πρόσφατο παρελθόν, κινδυνεύει να το επαναλάβει. Η Ελλάδα δεν αντέχει νέα Τέμπη.

Γεώργιος Θεοφυλακτίδης ,Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία KAVALA NOVAFERT LTD

Βασίλειος Κοργιανόγλου Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην PFIC LTD

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!