THEPOWERGAME
Σε συζητήσεις με την αμερικανική Kroger, κολοσσό στο λιανεμπόριο τροφίμων, βρίσκεται η Κρι Κρι που ενισχύει τη θέση της στη διεθνή αγορά με ντεμπούτο στη Γαλλία στοχεύοντας σε ενίσχυση πωλήσεων και κερδοφορίας όσο στην Ελλάδα ο ανταγωνισμός και τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας θέτουν περιορισμούς.
Στις ΗΠΑ η εταιρεία υπέγραψε συμβάσεις με 2 εισαγωγείς-διανομείς και είναι σε συζητήσεις με την Kroger για frozen yogurt ιδιωτικής ετικέτας. Σημειώνεται ότι η Kroger Company είναι η μεγαλύτερη εταιρεία σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, με δραστηριότητα από το 1883. Σήμερα, λειτουργεί αλυσίδες σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, με πάνω από 2.700 καταστήματα ενώ ο όμιλος διαθέτει επίσης παραγωγική δραστηριότητα και ελέγχει αλυσίδες φαρμακείων, κοσμημάτων και κλινικών. Το λανσάρισμα των πρώτων προϊόντων από την προωθούμενη συνεργασία της Kroger με την Κρι Κρι αναμένεται το 2025.
Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη η Κρι Κρι έχει στοχεύσει στη Γαλλία, ως τον επόμενο στόχο μετά την εδραίωσή της σε αγορές όπως αυτή της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιταλίας. Τον Μάρτιο λάνσαρε high protein yogurt στη γαλλική αγορά όπου έχει θέσει στόχο έσοδα 4 εκατ. ευρώ ετησίως. Επίσης ετοιμάζεται να λανσάρει τον Μάιο σε Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Αυστρία το νέο προϊόν που έχει αναπτύξει, φυσικό frozen yogurt υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Στην Ελλάδα το προϊόν υπολογίζεται να τοποθετηθεί το φθινόπωρο.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, αν και η εταιρεία έχει προβλέψει πιέσεις στα περιθώρια κέρδους για το 2024, ειδικά στις ΗΠΑ εκτιμά ότι πιθανόν θα έχει υψηλότερο μικτό περιθώριο κέρδους, καθώς εκτός των άλλων το greek frozen yogurt είναι ένα premium προϊόν. Σημειώνεται ότι, στην Ελλάδα υπάρχει πλαφόν στα περιθώρια κέρδους κι ως εκ τούτου η εταιρεία έχει μειώσει τα περιθώριά της για να κινείται στα πλαίσια του νόμου. Όμως και χωρίς το πλαφόν η διαφορά δεν θα ήταν μεγάλη στα μεγέθη του 2023, δεδομένου ότι η Κρι Κρι, αν και κορυφαίος παίκτης στο γιαούρτι και το παγωτό, για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην Ελλάδα θα έπρεπε να μειώσει τιμές. Οι μειώσεις ήταν περίπου 5% στα γιαούρτια στο β’ μισό του 2023.
Πάντως, τους πρώτους μήνες του 2024 λαμβάνει θετικά μηνύματα για τις πωλήσεις και τα κόστη παραγωγής. Όπως ανέφερε στο πλαίσιο conference call, χθες, για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων 2023 ο Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, CFO της Κρι Κρι, οι επιδόσεις στο α’ τρίμηνο υποστηρίζουν πλήρως τους στόχους της διοίκησης Τσινάβου για πωλήσεις το 2024 πάνω από 233 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση 8-11%, με περιθώριο κέρδους EBIT γύρω στο 15%.
Σημείωσε δε, ότι διαφαίνεται πτωτική τάση στις τιμές ζωοτροφών που προοιωνίζεται πτώση και στις τιμές στο γάλα. Παρόλα αυτά δεν θεωρεί βιώσιμα τα επίπεδα περιθωρίου κέρδους (EBIT margin) του 2023, που ήταν 18,6%, εξ ου και η πρόβλεψη για περιθώριο γύρω στο 15% φέτος λόγω μείωσης των τιμών των προϊόντων και πιθανών άλλων πιέσεων.
Κάποια μηνύματα έδωσε και το 2023, ειδικά στο δ’ τρίμηνο που η εταιρεία αντιμετώπισε πιέσεις στα κόστη λόγω της ανάκαμψης των τιμών στις πρώτες ύλες. Την συγκεκριμένη περίοδο, ωστόσο, υπάρχει και η επίπτωση στην κερδοφορία από την εποχικότητα, καθώς δεν υπάρχουν πωλήσεις παγωτού. Για το 2024 πάντως υπάρχει αισιοδοξία ότι το περιβάλλον ενδέχεται να βελτιωθεί και η εταιρεία να υπερκαλύψει το στόχο της.
Καθώς αυξάνονται οι πωλήσεις στο εξωτερικό, οι οποίες αντιπροσωπεύουν σήμερα το 50% του τζίρου, η Κρι Κρι απολαμβάνει οφέλη σε μια σειρά από δείκτες, από τα περιθώρια κέρδους μέχρι το κεφάλαιο κίνησης. Ας σημειωθεί ότι καθώς αυξάνονται οι εξαγωγές βελτιώνονται και οι όροι πίστωσης στο μίγμα πωλήσεων.
Τέλος, η διοίκηση σχεδιάζει να προτείνει στη γενική συνέλευση μέρισμα 35 λεπτά ανά μετοχή (μικτό), απόδοση 3% με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής, από 20 λεπτά πέρυσι. Επίσης, φέτος οι βασικοί μέτοχοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να προβούν σε μικρό placement με στόχο να ενισχυθεί η εμπορευσιμότητα της μετοχής.