THEPOWERGAME
Τα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του 2024 δημοσίευσε η Procter & Gamble, με την εταιρεία να «αγκομαχά» για να κερδίσει ξανά το καταναλωτικό κοινό μετά από δύο χρόνια αύξησης των τιμών σε όλο το χαρτοφυλάκιό της, από το απορρυπαντικό Tide έως το χαρτί υγείας Charmin.
Παρά τις απογοητευτικές πωλήσεις της, αύξησε τις προοπτικές της για το σύνολο του έτους όσον αφορά την αύξηση των κερδών. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν πτώση 1% κατά την προσυνεδριακή διαπραγμάτευση στη Wall Street.
Procter & Gamble: Tα βασικότερα οικονομικά μεγέθη
Ακολουθούν τα στοιχεία που ανακοίνωσε η P&G σε σύγκριση με αυτά που ανέμενε η Wall Street, βάσει έρευνας αναλυτών της LSEG:
- Κέρδη ανά μετοχή: 1,52 δολάρια έναντι 1,41 δολάρια που αναμενόταν.
- Έσοδα: 20,2 δισ. δολάρια έναντι 20,41 δισ. δολαρίων που αναμένονταν
- Η P&G ανακοίνωσε καθαρά κέρδη τρίτου τριμήνου χρήσης που αναλογούν στην εταιρεία ύψους 3,75 δισ. δολαρίων ή 1,52 δολαρίων ανά μετοχή, έναντι 3,4 δισ. δολαρίων ή 1,37 δολαρίων ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα.
- Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% σε 20,41 δισ. δολάρια. Οι οργανικές πωλήσεις, οι οποίες αφαιρούν τις εξαγορές, τις εκποιήσεις και τις συναλλαγματικές διαφορές, αυξήθηκαν κατά 3% το τρίμηνο.
Ωστόσο, ο τριμηνιαίος όγκος πωλήσεων της εταιρείας παρέμεινε αμετάβλητος για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Τον Οκτώβριο, τα στελέχη δήλωσαν ότι αναμένουν επιστροφή στην αύξηση του όγκου το οικονομικό έτος 2024. Μετά από τρία τρίμηνα, η εταιρεία δεν έχει ακόμη προσελκύσει πίσω πολλούς από τους πελάτες που «τρόμαξε» με τις αυξήσεις των τιμών της τα τελευταία δύο χρόνια.
Ωστόσο, τρία από τα τμήματα της P&G ανέφεραν αύξηση του όγκου πωλήσεων για το τρίμηνο. Ο τομέας ομορφιάς της, που περιλαμβάνει την Olay και την Pantene, είδε αύξηση του όγκου κατά 1%, τροφοδοτούμενος από την καινοτομία στην προσωπική φροντίδα. Ο τομέας καλλωπισμού της εταιρείας, στον οποίο ανήκουν τα ξυραφάκια Gillette και Venus, ανέφερε αύξηση του όγκου κατά 2%. Και ο τομέας υφασμάτων και οικιακής φροντίδας, ο οποίος περιλαμβάνει τις Febreze και Swiffer, είδε αύξηση του όγκου κατά 1%.
Όμως, οι τομείς της P&G για την υγειονομική περίθαλψη και τα τμήματα βρεφικής, γυναικείας και οικογενειακής φροντίδας είδαν τον όγκο να μειώνεται περαιτέρω. Η εταιρεία απέδωσε στις υψηλότερες τιμές της και την ασθενέστερη περίοδο κρυολογήματος και γρίπης τις μειώσεις.
Στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, εξακολουθεί να παρατηρείται ασθενέστερη ζήτηση για προϊόντα όπως η ακριβή φροντίδα δέρματος SK-II. Σε ορισμένες αγορές, ιδίως στη Μέση Ανατολή, οι λιανοπωλητές απέσυραν τις προωθητικές ενέργειες εν μέσω γεωπολιτικών εντάσεων που συνδέονται με τον πόλεμο στη Γάζα.
Στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της P&G, ο όγκος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 3%, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία «ο Αμερικανός καταναλωτής δεν διαπραγματεύεται προς τα κάτω ή δεν αλλάζει αγοραστική συμπεριφορά».
Τι αναμένει για το σύνολο του έτους
Για το σύνολο του έτους, η Procter & Gamble αναμένει αύξηση των βασικών καθαρών κερδών ανά μετοχή κατά 10% έως 11%, από το προηγούμενο εύρος της τάξης του 8% έως 9%. Η εταιρεία αύξησε επίσης την πρόβλεψή της για την αύξηση των μη προσαρμοσμένων κερδών σε ένα εύρος από 1% έως 2%, από την προηγούμενη πρόβλεψή της για μείωση 1% έως σταθερό. Η P&G διατήρησε τις προβλέψεις της για αύξηση των πωλήσεων κατά 2% έως 4% το 2024.
Η P&G αναμένει επίσης τώρα όφελος 900 εκατ. δολαρίων από το ευνοϊκό κόστος εμπορευμάτων, από την προηγούμενη πρόβλεψή της για 800 εκατ. δολάρια. Αυτό αποτελεί αντιστροφή σε σχέση με τα δύο τελευταία οικονομικά έτη, όταν το κόστος των εμπορευμάτων επιβάρυνε την εταιρεία, οδηγώντας σε αυξήσεις τιμών.