Γ.Δ.
1419.21 +0,87%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Boeing: SOS για την ασφάλεια και προειδοποίηση για θανάτους

Πρώην εργαζόμενοι και μηχανικός της Boeing «καίνε» την εταιρεία  και προειδοποιούν για «σοβαρά προβλήματα» ασφαλείας στις διαδικασίες παραγωγής των μοντέλων της 737 Max, 787 Dreamliner και 777 του αμερικανικού κολοσσού της αεροναυπηγικής.

«Εκατοντάδες άνθρωποι θα μπορούσαν να χάσουν τη ζωή τους εάν η Boeing αποτύχει να αντιμετωπίσει ζητήματα ποιότητας» είπε χθες, ενώπιον επιτροπής έρευνας της αμερικανικής Γερουσίας ο Σαμ Σάλεπουρ (Sam Salehpour), μηχανικός, ειδικευμένος στον έλεγχο ποιότητας στη Boeing.

«Δεν είμαι εδώ επειδή είχα καμιά επιθυμία να έρθω εδώ. Είμαι εδώ διότι (…) δεν θέλω να δω τη συντριβή 787 ή 777», είπε στους γερουσιαστές ο Σαμ Σάλεπουρ, υπογραμμίζοντας πως έχει «σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του 787» και του 777.

Ο Σαμ Σάλεπουρ, τόνισε σε μια ακρόαση υψηλού προφίλ στο Καπιτώλιο ότι φοβόταν «σωματική βία» αφού δημοσιοποίησε τις ανησυχίες του. Δεν υπάρχει «καμία κουλτούρα ασφάλειας» στην Boeing, ισχυρίστηκε, υποστηρίζοντας ότι οι εργαζόμενοι που κηρύττουν συναγερμό «αγνοούνται, περιθωριοποιούνται, απειλούνται, παραγκωνίζονται και χειρότερα».

«Eγκληματική συγκάλυψη»

Ένας άλλος μάρτυρας στην ακρόαση, ο Εντ Πίρσον, πρώην μηχανικός της Boeing που τώρα ηγείται του Ιδρύματος για την Ασφάλεια της Αεροπορίας που είχε ασχοληθεί ιδίως με το πρόγραμμα του 737 Maισχυρίστηκε ότι έγινε «εγκληματική συγκάλυψη» στον απόηχο της έκρηξης του πάνελ καμπίνας που πυροδότησε την τελευταία κρίση ασφάλειας του κατασκευαστικού γίγαντα.

Το περιστατικό τον Ιανουάριο έθεσε νέα ερωτήματα σχετικά με την παραγωγή του εμπορικού τζετ με τις περισσότερες πωλήσεις της Boeing, του 737 Max. Τώρα όμως αντιμετωπίζει έντονο έλεγχο σε όλο τον στόλο της.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας ερευνά τους ισχυρισμούς του Σαλέπουρ ότι η Boeing έκανε συντομεύσεις για να μειώσει τα σημεία συμφόρησης στην παραγωγή κατά την κατασκευή του 787. Έθεσε επίσης ζητήματα σχετικά με την παραγωγή του 777, ενός άλλου αεροσκάφους ευρείας ατράκτου.

Πριν από την ακρόαση της Τετάρτης, ο Σάλεπουρ κάλεσε την Boeing να καθηλώσει και τα 787 τζετ για επιθεώρηση. Έχει ισχυριστεί ότι τμήματα της ατράκτου θα μπορούσαν να σπάσουν μετά από χιλιάδες ταξίδια.

Στη γραπτή κατάθεσή του, ο Σάλεπουρ είπε ότι επικοινώνησε με τον Ρίτσαρντ Μπλούμενθαλ, (Richard Blumenthal), έναν Αμερικανό γερουσιαστή, «επειδή ειλικρινά πιστεύω ότι τα προβλήματα ασφάλειας που έχω παρατηρήσει στην Boeing, εάν δεν αντιμετωπιστούν, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια καταστροφική βλάβη ενός εμπορικού αεροπλάνου που θα οδηγούσε σε απώλεια εκατοντάδων ζωών».

Η Boeing είπε ότι «είχε λάβει σημαντικά βήματα για την προώθηση μιας κουλτούρας ασφάλειας» από το 2020, αλλά πρόσθεσε σε μια δήλωση: «Γνωρίζουμε ότι έχουμε περισσότερη δουλειά να κάνουμε και αναλαμβάνουμε δράση σε όλη την εταιρεία μας».

Τις τελευταίες ημέρες, η εταιρεία επέμεινε ότι τα 787 και 777 είναι ασφαλή, περιγράφοντας τους ισχυρισμούς του Σάλεπουρ για το Dreamliner ως «ανακριβείς». Σε μια ενημέρωση αυτή την εβδομάδα, στελέχη περιέγραψαν πώς ένα αυστηρό πρόγραμμα δοκιμών και επιθεωρήσεων είχε αφήσει τη σταθερή σιγουριά για την ανθεκτικότητα των τζετ.

Ξεχωριστά, καθώς το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ερευνά την έκρηξη της καμπίνας τον Ιανουάριο, ο Πίρσον σημείωσε ότι ο φύλακας είχε «επαναλάβει στο Κογκρέσο ότι η Boeing είπε ότι δεν υπάρχουν αρχεία» που να τεκμηριώνουν τις εργασίες που σχετίζονται με την αφαίρεση μιας πόρτας από το τζετ πριν από το συμβάν. που ανάγκασε την αναγκαστική προσγείωση πτήσης της Alaska Airlines.

«Κατά τη γνώμη μου, πρόκειται για εγκληματική συγκάλυψη», είπε ο Πίρσον. «Υπάρχουν αρχεία που τεκμηριώνουν λεπτομερώς την ταραχώδη δουλειά που έγινε στο αεροπλάνο της Alaska Airlines, και οι εταιρικοί ηγέτες της Boeing το γνωρίζουν επίσης.. Ξέρω ότι αυτή η τεκμηρίωση για το αεροπλάνο της Αλάσκας υπάρχει επειδή προσωπικά την παρέδωσα στο FBI».

Ο Πίρσον είπε στους γερουσιαστές ότι τα αρχεία του παρασχέθηκαν από «ένα εσωτερικό πληροφοριοδότη».

Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει τον ισχυρισμό του Πίρσον, παραπέμποντας ερωτήσεις στο NTSB. Σε ανακοίνωσή του, το NTSB είπε ότι δεν έλαβε έγγραφα που να περιγράφουν λεπτομερώς τις εργασίες στο βύσμα της πόρτας του αεροσκάφους της Αλάσκα «από την Boeing ή οποιαδήποτε άλλη οντότητα», προτρέποντας όποιον έχει σχετικές πληροφορίες να επικοινωνήσει με τους ερευνητές της. Επικοινώνησε επίσης με την Αλάσκα για σχολιασμό.

Εκτός του κ. Σάλεπουρ και του Πίρσον, κατέθεσαν ακόμη, ο Τζο Τζέικομπσεν, που δούλεψε 25 χρόνια στην FAA, έπειτα από 11 χρόνια στην Boeing, και ο Σον Προυτσνίκι, ειδικός στην αεροπορική ασφάλεια, πρώην πιλότος εμπορικών αεροσκαφών.

«Μου είπαν να σιωπήσω»

Ο Σάλεπουρ είπε ότι αντιμετώπισε αντίποινα καθώς προσπάθησε επανειλημμένα να υψώσει τη σημαία στο εσωτερικό της Boeing για τρία χρόνια. «Αγνόησα», είπε στη μόνιμη υποεπιτροπή ερευνών της Γερουσίας. «Μου είπαν να μην δημιουργήσω καθυστερήσεις. Μου είπαν, ειλικρινά, να σιωπήσω».

Σε μια περίπτωση, όταν προσπάθησε να συζητήσει προβλήματα, ο Σάλεπούρ ισχυρίστηκε ότι ο προϊστάμενός του του είπε: «Θα σκότωνα όποιον έλεγε αυτό που είπες αν ήταν από κάποια άλλη ομάδα, θα τον έσκιζα».

Η Boeing επέμεινε ότι τα αντίποινα «απαγορευόταν αυστηρά» στην εταιρεία.

Αφού προσπάθησαν να καθησυχάσουν τις ρυθμιστικές αρχές, τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες στον απόηχο της έκρηξης του Ιανουαρίου, ο Dave Calhoun, διευθύνων σύμβουλος της Boeing, και ο Larry Kellner, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της, ανακοίνωσαν τον περασμένο μήνα τα σχέδιά τους να παραιτηθούν.

«Πιστεύω ότι η Boeing μπορεί να τα πάει καλύτερα και ότι η εμπιστοσύνη του κοινού στην Boeing μπορεί να αποκατασταθεί», είπε ο Σάλεπουρ στην κατάθεσή του. «Ελπίζω ότι αυτή η επιτροπή θα θεωρήσει υπεύθυνη την Boeing και θα απαιτήσει τον τερματισμό μιας επιχειρηματικής κουλτούρας που δίνει προτεραιότητα στο κέρδος και την ταχύτητα έναντι της ασφάλειας».

Η Boeing δήλωσε: «Συνεχίζουμε να βάζουμε την ασφάλεια και την ποιότητα πάνω από όλα και να μοιραζόμαστε πληροφορίες με διαφάνεια με τη ρυθμιστική αρχή, τους πελάτες και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!