THEPOWERGAME
Ο ενεργειακός γίγαντας BP μείωσε πάνω από το ένα δέκατο του εργατικού δυναμικού της επιχείρησης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και την απέσυρε από αρκετές αγορές, αφού το στοίχημα για ταχεία ανάπτυξη των εμπορικών στόλων ηλεκτρικών οχημάτων δεν απέδωσε, δήλωσαν πηγές της εταιρείας.
Οι αλλαγές στην BP Pulse αποτελούν μέρος των προσπαθειών του διευθύνοντος συμβούλου Μάρεϊ Αουχίνκλος να επικεντρωθεί στα πιο κερδοφόρα τμήματα της βρετανικής εταιρείας, καθώς αυτή μάχεται με τις αμφιβολίες των επενδυτών σχετικά με το σχέδιό της να στραφεί από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο προς την ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Η BP Pulse μείωσε τους τελευταίους μήνες τον αριθμό των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται από 12 σε τέσσερις, εστιάζοντας πλέον στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία, τη Γερμανία και την Κίνα, όπου αναμένει την ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε η BP στο Reuters.
Ως αποτέλεσμα, το τμήμα έκοψε πάνω από 100 θέσεις εργασίας τους τελευταίους μήνες, ή πάνω από το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού των 900 ατόμων, με πολλούς εργαζόμενους να μετακινούνται σε άλλα τμήματα και μόνο λίγους να αποχωρούν από την εταιρεία, ανέφεραν οι πηγές.
Η BP δεν σχολίασε τον ακριβή αριθμό των θέσεων εργασίας που περικόπηκαν.
Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο σφίγγουν το ζωνάρι εν μέσω της βραδύτερης από την αναμενόμενη υιοθέτησης των EVs. Η τεχνολογική έκδοση Electrek ανέφερε τη Δευτέρα ότι η αμερικανική πρωτοπόρος EV Tesla θα απολύσει περισσότερο από το 10% του εργατικού δυναμικού της.
Η φόρτιση EV, ωστόσο, παραμένει ένας από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης της BP.
Η BP διέθετε πάνω από 29.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως στο τέλος του 2023, σε σύγκριση με 22.000 ένα χρόνο νωρίτερα, ανέφερε στην ετήσια έκθεσή της. Στόχος της είναι να διαθέτει 100.000 σημεία έως το 2030.
«Οι φιλοδοξίες μας για το EV δεν έχουν αλλάξει», δήλωσε η BP. Οι αλλαγές στην BP Pulse είναι «ένα βήμα προς την κατεύθυνση της διασφάλισης ότι μπορούμε να εκτελέσουμε τους στόχους μας με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια και αποτελεσματικότητα».
Η BP Pulse έχει επίσης απομακρυνθεί από διάφορα στοιχήματα που είχε κάνει από την έναρξη της στρατηγικής της για την ενεργειακή μετάβαση υπό τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Μπέρναρντ Λούνεϊ το 2020.
Η BP ανέμενε αρχικά ότι οι στόλοι εμπορικών αυτοκινήτων θα ήταν οι πρώτοι και ταχύτεροι που θα μεταπηδούσαν σε κλίμακα σε EVs, αλλά αυτό δεν αποδείχθηκε, εν μέρει επειδή οι κυβερνήσεις χαλάρωσαν τις εντολές για τη μετάβαση σε EV οχήματα, δήλωσε ο Αουχίνκλος στους αναλυτές τον Φεβρουάριο.
«Πιστεύαμε ότι οι στόλοι θα προχωρούσαν πρώτοι. Αλλά δεδομένων των υφεσιακών πιέσεων και κάποιας ανακούφισης από τις κυβερνήσεις, οι στόλοι επιβράδυναν», δήλωσε ο Αουχίνκλος.
Η BP τον περασμένο Μάιο έκλεισε επίσης την επιχείρηση οικιακής φόρτισης EV. Η εταιρεία επικεντρώνεται πλέον κυρίως σε κόμβους ταχείας φόρτισης.
Η εταιρεία αναφέρει ότι αναμένει ότι οι αποδόσεις από τις δραστηριότητες φόρτισης EV και τα καταστήματα ευκολίας θα ξεπεράσουν το 15% και θα δημιουργήσουν κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ύψους 1,5 δισ. δολαρίων έως το 2025.