Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η σημασία της Atos για τη Γαλλία το καλοκαίρι των Ολυμπιακών Αγώνων

Όταν ο γαλλικός κολοσσός Atos χρειάστηκε διάσωση, η γαλλική κυβέρνηση ήταν αδύνατον να μην ανταποκριθεί. Εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, η εταιρεία έχει αναλάβει την παροχή υπηρεσιών ΙΤ στους αγώνες και αποτελεί στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο για τα γαλλικά συμφέροντα. Δραστηριοποιούμενη σε τεχνολογικούς τομείς, από τις υπηρεσίες cloud ως την κυβερνοασφάλεια, είναι κομβικά και για τα γαλλικά αμυντικά συμφέροντα, καθώς διαθέτει τεχνολογία supercomputing που χρησιμοποιείται στις δοκιμές πυρηνικών βομβών.

Έτσι η κυβέρνηση Μακρόν ανακοίνωσε πως εξασφάλισε «ενδιάμεση χρηματοδότηση 450 εκατ. ευρώ» για να εξασφαλίσει την λειτουργία και βιωσιμότητα της εταιρείας, μεταξύ αυτών μέσω δανείου 50 εκατ. ευρώ από την γαλλική κυβέρνηση. Συνολικά αναζητά 600 εκατ. ευρώ (651 εκατ. δολάρια) σε μετρητά και άλλα 600 εκατ. ευρώ σε πιστωτικές γραμμές και εγγυήσεις δανείων για τη χρηματοδότηση της επιχείρησης έως το 2025, σύμφωνα με σχέδιο αναδιάρθρωσης που παρουσιάστηκε στους πιστωτές (το χρέος της ανέρχεται συνολικά σε 5 δισ. ευρώ). Η υπόθεση της Atos ωστόσο φέρεται να αποτελεί μελανό σημείο για τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος θα ήθελε το Παρίσι των Ολυμπιακών Αγώνων να αποτελεί μία «Σίλικον Βάλεϊ» της Ευρώπης. Έτσι η γαλλική διάσωση επιβαλλόταν πρωτίστως για λόγους εθνικής ασφαλείας.

Όπως είπε στο Politico, ο επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας κυβερνοασφάλειας ANSSI, οι οικονομικές δυσκολίες της Atos αποτελούσαν «μέγιστο λόγο ανησυχίας» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ως βασικός πάροχος κυβερνοασφάλειας για τους αγώνες που ξεκινούν στο Παρίσι στα τέλη Ιουλίου. Η διοργάνωση αναμένεται να φέρει στην γαλλική πρωτεύουσα περί τους 15 εκατ. επισκέπτες και οι αρχές ασφαλείας βρίσκονται σε αυξημένη επιφυλακή υπό τις προειδοποιήσεις, μεταξύ άλλων και της Europol, πως πιθανώς να επιδιωχθεί να γίνει ο στόχος τρομοκρατικών επιθέσεων.

Ήδη από τον περασμένο μήνα, ο υπουργός Οικονομίας Μπρουνό Λεμέρ δήλωσε πως αναζητούσε «εθνική λύση» για να προστατεύσει τα περιουσιακά στοιχεία της Atos. Μέχρι στιγμής ωστόσο, οι προσπάθειες εύρεσης αγοραστή από τον ιδιωτικό τομέα δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Το διάστημα των δηλώσεων Λεμέρ, ήδη η γαλλο-γερμανική Airbus ανακοίνωσε πως εγκαταλείπει την ιδέα να εξαγοράσει τον τομέα δεδομένων και ασφαλείας της εταιρείας. Νωρίτερα, ο Τσέχος μεγαλοεπιχειρηματίας Ντανιέλ Κρετίνσκι, επίσης αποχώρησε από τις συνομιλίες σχετικά με τις υπηρεσίας πληροφοριών της Atos. Παράλληλα, ο ίδιος ο Λεμέρ είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο εθνικοποίησης της εταιρείας, το οποίο είχε τεθεί από βουλευτές τόσο της δεξιάς, όσο και της αριστερής αντιπολίτευσης.

Με τον Λεμέρ να αρνείται να συζητήσει για άλλους πιθανούς αγοραστές, η κυβέρνηση συνεχίζει την αναζήτηση στηρίζοντάς την με το δάνειο των 50 εκατ. ευρώ, το οποίο της παρέχει ειδικό μετοχικό δικαίωμα, προκειμένου να μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις για την διαχείρισή της.

«Με μόλις λίγους μήνες να απομένουν πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Γαλλίας, στους οποίους η Atos είναι επίσημος partner, πώς μπορούμε να δεχθούμε η εταιρεία να έλθει σε ξένο έλεγχο ή, ακόμη χειρότερα, να χρεοκοπήσει;», αναρωτιέται ο Σεμπαστιέν Ζιμέλ, βουλευτής της Αριστεράς, ο οποίος πέρυσι είχε προτείνει την προσωρινή εθνικοποίηση της Atos.

«Η προστασία των στρατητικών της περιουσιακών στοιχείων μόνο -συγκεκριμένα της πυρηνικής αποτροπής- όπως είχε προτείνει (τότε) η κυβέρνηση, δεν είναι αρκετή» είπε.

Αξιωματούχος του γαλλικού υπουργείο Οικονομίας, που μίλησε στο Politico σε συνθήκες ανωνυμίας, σημείωσε πως το Παρίσι δεν σχεδιάζει να θέσει το δάνειο των 50 εκατ. ευρώ υπό τον έλεγχο της Κομισιόν, με το επιχείρηση πως δόθηκε σε συνθήκες αγοράς και δεν απαιτείται αναθεώρηση.

Μπρετόν: «Δεν έχω καμία ευθύνη»

Ο Γάλλος επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά, Τιερί Μπρετόν, διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της Atos από το 2008 ως τα τέλη του 2019, οπότε ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με δεδομένη την προηγούμενη απόρριψη, από το ευρωκοινοβούλιο, της υποψηφιότητας της πρώην υπουργού Ενόπλων Δυνάμεων, Σιλβί Γκουλάρ.

Ο ίδιος ο Μπρετόν αναφέρεται συχνά στην προϋπηρεσία του ως CEO στον τεχνολογικό τομέα και τα εφόδια που του έδωσε για τη διαχείριση της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, ιδιαίτερα ως προς την ατζέντα των κανόνων στην αγορά τεχνολογίας και των προγραμμάτων βιομηχανικών πολιτικής σε τομείς όπως τα μικροτσίπ, τα μέτρα στη διάρκεια της πανδημίας και η αμυντική βιομηχανία.

Στη διάρκεια της θητείας του στην Atos, ηγείται πλείστων εξαγορών και συγχωνεύσεων με άλλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Siemens IT Solution and Services το 2011 και η γαλλική Bull το 2014. Στα τέλη του 2019, όταν άφησε τη διοίκηση της Atos, η τελευταία είχε καθαρά χρέη πάνω από 1 δισ. ευρώ, καθώς βρισκόταν σε διαδικασίες εξαγορών και προχωρούσε σε σταδιακές πωλήσεις μετοχών της θυγατρικής της Worldline. Κινήσεις που εξασφάλισαν ρευστότητα στην εταιρεία και την οικονομική της σταθερότητα μέσα στον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με στενό σύμβουλο του επιτρόπου Μπρετόν. Έτσι το 2020, οι ισολογισμοί της εταιρείας είχαν ήδη αρχίσει να αντανακλούν την πώληση της Worldline και το καθαρό χρέος είχε μειωθεί ήδη κάτω από τα 500 εκατ. δολάρια, αναφέρει.

Τα προβλήματα για την εταιρεία ξεκίνησαν το 2021, με κάποιους να μιλούν ακόμη και για ενορχηστρωμένη απόπειρα αποσταθεροποίησής της από short sellers. Τον Ιανουάριο, η είδηση της πρότασης για την απόκτηση της αμερικανικής ανταγωνίστριας DXC Technology Co. έναντι 10 δισ. δολαρίων προκάλεσε την πτώση των μετοχών καθώς οι επενδυτές αμφισβήτησαν το νόημα της συμφωνίας.

Τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από τους ελεγκτές που βρήκαν λογιστικά λάθη σε δύο από τις αμερικανικές οντότητες εκείνη τη χρονιά. Σε ένα περίεργο περιστατικό, ένας άνδρας ισχυρίστηκε ψευδώς ότι κατείχε μερίδιο 5%, ενώ στην πραγματικότητα δεν κατείχε ούτε μία μετοχή, προσθέτοντας την εντύπωση ότι κανείς δεν ήξερε τι συνέβαινε στην εταιρεία. Καθώς οι μετοχές συνέχισαν να χάνουν την αξία τους, η Atos ανακοίνωσε ένα σχέδιο διάσπασης που σχεδιάστηκε από συμβούλους της McKinsey & Co και υποστηρίχθηκε από τον τότε πρόεδρό της, Μπερτράν Μενιέ. Στόχος να διαχωριστεί ο τομέας IT από τις δραστηριότητές της στο cloud, τα μεγάλα δεδομένα και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Όμως και αυτό το σχέδιο κατέρρευσε. Ο τότε διευθύνων σύμβουλος, Ροντόλφ Μπελμέ, αν και ανακοίνωσε την παραίτησή του διαφωνόντας με την απόφαση, ωστόσο την παρουσίασε ενώπιον πλήθους αναλυτών και δημοσιογράφων που συγκεντρώθηκαν σε αμφιθέατρο του Παρισιού. Οι μετοχές της κατέρρευσαν κατά 23%. Παράλληλα, Airbus και Κρετίνσκι απέσυραν το ενδιαφέρον τους δια τα δύο πλέον χωριστά τμήματα. Η θητεία του επόμενου CEO, Πολ Σαλέχ, διήρκεσε μόλις τρείς μήνες.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι αναλυτές εκτιμούν πως η Atos, παρά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές που έγιναν επί Μπρετόν, δεν ήταν προετοιμασμένη για το μεγάλο άνοιγμα στις υπηρεσίες cloud, γεγονός που μεταξύ άλλων πυροδότησε μία αρνητική πορεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!