THEPOWERGAME
Οι συζητήσεις μεταξύ Mondelez και Chipita για την απόκτηση της δεύτερης φαίνεται πως έχουν αναθερμανθεί για τα καλά και αν και δεν αφορά άμεσα το Χρηματιστήριο Αθηνών, φαίνεται πως το νέο συμβάλει στο διαμορφωθεί ένα καλό κλίμα για την οικονομία, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς η οποία πραγματοποιεί νέο ράλι πάνω από τις 900 μονάδες.
Όπως είχε γράψει προ ημερών το powergame.gr, παρά το γεγονός πως η πώληση της Chipita στην αμερικανική Mondelez χάλασε στο παρά 1 το 2018, από τον Μάρτιο οι συζητήσεις μεταξύ των δύο μερών έχουν αναθερμανθεί.
Η αμερικανική πολυεθνική επαναφέρει το ενδιαφέρον της για απόκτηση της ελληνικής εταιρείας που συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες στον χώρο του σνακ παγκοσμίως. Το φθινόπωρο του 2018, οι δύο πλευρές είχαν βρεθεί ένα βήμα πριν την υπογραφή, μάλιστα στελέχη της Mondelez είχαν ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις της Chipita στην ΒΙΠΕ Λαμίας, όμως η επιμονή του Σπύρου Θεοδωροπούλου, ιδρυτή και Διευθύνοντος Συμβούλου της ελληνικής εταιρίας, ότι οι μέτοχοι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μία καλύτερη προσφορά στο μέλλον έκαμψε τον όμιλο Olayan (ελέγχει το 80% της Chipita).
H Mondelez έχει βγει για ψώνια
Η Mondelez από την αρχή του χρόνου έχει δείξει τις διαθέσεις της που δεν είναι άλλες από το να καλύψει γεωγραφικά και προϊοντικά κενά. Λίγο μετά την Πρωτοχρονιά, στις 5 Ιανουαρίου εξαγόρασε την Hu Master Holding, μία ανερχόμενη σοκολατοβιομηχανία στις ΗΠΑ που ξεκίνησε ως οικογενειακή επιχείρηση πριν από 10 χρόνια.
Την περασμένη εβδομάδα η Mondelez International ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλέζικης Gourmet Food Holding η οποία δραστηριοποιείται στα σνακ και στα μπισκότα και έχει σημαντικό μερίδιο αγοράς τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Νέα Ζηλανδία. Με την κίνηση αυτή η Mondelez αποκτά πρόσβαση σε ένα διευρυμένο δίκτυο πωλήσεων και καταναλωτών το οποίο δεν είχε πριν από την εξαγορά.
Έχοντας στο χαρτοφυλάκιο της σήματα όπως τα μπισκότα Oreo και belVita η Mondelez αναζητά εξαγορά ισχυρών τοπικών παικτών που θα τις προσφέρουν γρήγορο τζίρο από τα δικά τους σήματα, περαιτέρω αύξηση των μεριδίων στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ αλλά και πρόσβαση σε δίκτυα μικρής λιανικής που έχουν χτισθεί με κόπο ώστε να τοποθετήσει τα διεθνή brand της.
Στην περίπτωση της Chipita η αγορά στόχος είναι κυρίως αυτή της Ανατολικής Ευρώπης όπου κυριαρχεί με τα κρουασάν της όμως οι Αμερικάνοι δεν παραβλέπουν ότι η ελληνική εταιρεία έχει καταφέρει να έχει παρουσία συνολικά σε 56 χώρες μέσα από 14 μονάδες παραγωγής και εμπορικά γραφεία σε άλλες έντεκα. Επίσης ένα από τα βασικά όπλα της Chipita είναι ότι στο χαρτοφυλάκιο της διαθέτει πιο προσιτές προς τους καταναλωτές προτάσεις από τις αντίστοιχες της Mondelez.
Τι θα κάνουν οι μέτοχοι της Chipita
Το ενδιαφέρον της Mondelez παρουσιάζεται από τις πηγές του powergame.gr ως δεδομένο και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην άλλη πλευρά. Η αποτυχία στην πρώτη προσπάθεια δεν φαίνεται να έχει δημιουργήσει προβλήματα μεταξύ των εμπλεκομένων. Ο αμερικανικός κολοσσός συνεχίζει να διατηρεί άριστες σχέσεις με τον βασικό μέτοχο της Chipita, το γκρουπ Olayan καθώς παραμένουν συνέταιροι στην Σαουδική Αραβία (Mondelez Arabia) ενώ και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος τήρησε την υπόσχεση και υπό την καθοδήγηση του η Chipita στο μεσοδιάστημα αύξησε τζίρους και κέρδη και πραγματοποίησε επιστροφή κεφαλαίου που σίγουρα “γλύκανε” τους μετόχους.
Η πανδημία μπορεί να απέκοψε την συνεχώς ανοδική πορεία της Chipita που στις δύο τελευταίες χρήσεις είχε σταθεροποιηθεί σε πωλήσεις άνω του μισού δις. ευρώ όμως μεσοπραθοπρόθεσμα η τάση δείχνει συνέχιση των θετικών μεγεθών. Αυτό το γνωρίζουν και οι δύο πλευρές και όλα δείχνουν ότι η Mondelez θα πρέπει καταθέσει μία σαφώς καλύτερη προσφορά από την προηγούμενη για να καταφέρει να κάμψει τις αντιρρήσεις κυρίως του ιδρυτή της Chipita.