Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σαράντης: Τα σχέδια στα καλλυντικά και το ντεμπούτο στις Φιλιππίνες

Στη διείσδυση του brand καλλυντικών Clinea σε νέες αγορές, παράλληλα με την περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ιδιοπαραγόμενων προϊόντων, δίνει έμφαση ο όμιλος Σαράντη, μετά την ολοκλήρωση ενός κύκλου επενδύσεων στον τομέα προϊόντων οικιακής φροντίδας με την εμβληματική εξαγορά της πολωνικής Stella Pack.

Έναν χρόνο μετά το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, το Clinea, που ανέπτυξε ο όμιλος Σαράντη στις εγκαταστάσεις του στα Οινόφυτα, τοποθετήθηκε στις Φιλιππίνες, αγορά που θα αποτελέσει εφαλτήριο για περαιτέρω ανάπτυξη της σειράς στις ασιατικές αγορές. Ειδικά στην Ελλάδα, όπου η τοποθέτηση συνδέθηκε με το ντεμπούτο του ομίλου στο κανάλι του φαρμακείου, το Clinea ανταγωνίζεται εδραιωμένα σήματα περιποίησης προσώπου, όπως Apivita, Korres και μάρκες της L’Oreal, όπως η Vichy, διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά της οποίας η αξία ξεπερνά τα 80 εκατ. ευρώ. Μια πρώτη αποτίμηση των επιδόσεων της νέας σειράς φαίνεται να ικανοποιεί τα στελέχη του ομίλου. Μεταφέρουν χαρακτηριστικά στο powergame.gr ότι το 70% των καταναλωτών που την επιλέγουν ξαναγοράζουν το προϊόν. Το μερίδιό του Clinea ωστόσο είναι μικρό στην κατηγορία και δεν ξεπερνά το 1,5% με 2%, με τον πήχη να τίθεται στο 5% στην πρώτη τριετία.

Σύμφωνα με στελέχη της Σαράντης, το 2024 θα είναι έτος έντονης ανάπτυξης, με πρώτο σταθμό τις Φιλιππίνες, αγορά στην οποία ο όμιλος αναπτύσσει παρουσία εδώ και 4-5 χρόνια με άλλα σήματα. Για παράδειγμα, το bioten είναι το Νο3 brand στα καταστήματα της αλυσίδας Watsons, εμφανίζοντας επταπλάσια ανάπτυξη από τον πρώτο χρόνο. Πέραν των Φιλιππίνων, που ξεκλειδώνουν προοπτικές ανάπτυξης των ελληνικών καλλυντικών στην ΝΑ Ασία και την ευρύτερη περιοχή, η στρατηγική του ομίλου Σαράντη υπαγορεύει επέκταση ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών και σε άλλες χώρες όπου αναπτύσσει δραστηριότητα, όπως Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία, Σλοβακία κ.λπ.

Αυτό το διάστημα σχεδιάζεται μια νέα σειρά προϊόντων, που θα απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες και θα εμπλουτίσουν την γκάμα του Clinea. Θα παράγονται στις εγκαταστάσεις της Σαράντης στα Οινόφυτα, όπου συγκεντρώνεται η παραγωγή και το R&D του τομέα καλλυντικών και όπου κατευθύνεται μέρος των επενδύσεων που προωθεί ο όμιλος σε ψηφιακό μετασχηματισμό και ενίσχυση υποδομών. Για το 2024 και το 2025, μόνο στα Οινόφυτα, οι επενδύσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 25 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί με δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τα ιδιοπαραγόμενα και οι αντιπροσωπείες

Υπενθυμίζεται ότι στα Οινόφυτα αναπτύχθηκε και το bioten. Στα ιδιόκτητα σήματα προσωπικής περιποίησης του χαρτοφυλακίου της Σαράντης περιλαμβάνονται επίσης Carroten, Noxzema, Kolastyna, BU, Prosar, STR8 κ.λπ. Ο όμιλος είναι επίσης ηγέτης στην κατηγορία αντηλιακού σε σημαντικές χώρες, όπως η Ελλάδα, η Πολωνία, η Τσεχία και η Ρουμανία, με σήματα όπως Carroten, Kolastyna, Astrid και Elmiplant. Πέραν των δικών του σημάτων, ο όμιλος αναπτύσσει και συνεργασίες διανομής με γνωστούς οίκους, όπως Puig, Coty, Cartier, Chopard, La Prairie, Pupa Milano, Johnson & Johnson, Lavena, Unilever, Henkel κ.λπ. Στόχος είναι η επέκταση αυτών των συνεργασιών στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης όπου έχει παρουσία το Sarantis Group. Έτσι, θα καλυφθεί και το κενό μετά το «διαζύγιο» με την Estee Lauder. Σημειώνεται ότι από την αποεπένδυση της Estee Lauder ο όμιλος έχει λαμβάνειν άλλα 41,2 εκατ. ευρώ σε δύο δόσεις, από 20,6 εκατ. ευρώ η κάθεμια, το 2025 και το 2028.

Οι στόχοι και το budget για νέες εξαγορές

Εν τω μεταξύ, ο όμιλος Σαράντη έχει δεσμεύσει περίπου 34 εκατ. ευρώ για περαιτέρω εξαγορές, με τον κλάδο καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Εξάλλου, ο Γιάννης Μπούρας, deputy CEO, και ο Χρήστος Βάρσος, CFO του ομίλου, είναι προσηλωμένοι κυρίως σε δύο στόχους, αφενός να διευρύνουν το χαρτοφυλάκιο ιδιοπαραγόμενων brands, όπως το Clinea, που εισφέρουν μεγαλύτερο τζίρο, αλλά κυρίως περισσότερα κέρδη, και αφετέρου να επεκτείνουν σε νέες αγορές τις υφιστάμενες συνεργασίες με διεθνείς ομίλους, που αντιπροσωπεύουν πάνω από 20% των καθαρών πωλήσεων, ώστε να αποδίδουν καλύτερα και με όρους κερδοφορίας. Έτσι, ο όμιλος σχεδιάζει να φτάσει τον στόχο για πωλήσεις στα 740 εκατ. ευρώ το 2028, με διπλασιασμό EBITDA στα 120 εκατ. ευρώ και EBIT στα 95 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ειδικά τα προϊόντα περιποίησης προσώπου εμφάνισαν το 2023 αύξηση πωλήσεων 22% και περιθωρίων κέρδους 3 μονάδων. Η κατηγορία προϊόντων ομορφιάς εισέφερε πέρυσι 48,2 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών του ομίλου και μαζί με τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με τζίρο 102,8 εκατ. ευρώ, εμφανίζουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (32% και 17,2% αντίστοιχα). Στην κερδοφορία (EBIT) εισφέρουν 5,4 εκατ. ευρώ και 13,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Υπενθυμίζεται ότι το 2023 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 482,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) σε 47,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 39,3 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!