Γ.Δ.
1480.96 +1,13%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
+0,31%
9.64
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,66%
9.02
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,34%
12.12
TITC
-0,49%
30.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,53%
3.08
ΑΛΦΑ
+2,32%
1.717
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+1,44%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-28,69%
8.7
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,04%
5.99
ΒΙΟΚΑ
+0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
+3,03%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,53%
7.992
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+0,09%
11.55
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.535
ΕΕΕ
+1,22%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+5,13%
4.3
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,72%
2.095
ΕΛΠΕ
+1,86%
7.66
ΕΛΣΤΡ
-0,87%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,94%
1.89
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
+1,49%
8.424
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,92%
2.231
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.795
ΙΑΤΡ
-0,29%
1.735
ΙΚΤΙΝ
+2,43%
0.421
ΙΛΥΔΑ
-1,16%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+2,76%
5.22
ΙΝΛΟΤ
+0,32%
1.254
ΙΝΤΕΚ
+1,17%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,15%
3.415
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-3,14%
1.54
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,82%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-1,28%
1.155
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.891
ΛΑΜΔΑ
+0,13%
7.44
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,52%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,86%
3.7
ΜΙΝ
-0,79%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,43%
23.56
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,87%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,17%
36.74
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-2,82%
20.7
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+1,59%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,76%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
+2,19%
14.46
ΟΤΟΕΛ
+2,93%
11.94
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,41%
3.955
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
+1,72%
4.14
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.341
ΣΙΔΜΑ
-3,61%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.8
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+4,05%
4.11
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Μιτζάλης: Ζήτημα για τις κατασκευές η έλλειψη εργατοτεχνιτών

Μιλώντας στο συνέδριο «Υποδομές και Δίκτυα», ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX, δήλωσε ότι «τα έργα που εκτελούμε, είναι έργα δημόσια, τα οποία αποδίδουν στην κοινωνία και πρέπει όλοι μας με σοβαρότητα, αντικειμενικότητα και σωστό προγραμματισμό, εθνικό προγραμματισμό, να κοιτάμε πώς θα τελειώσουν μια ώρα νωρίτερα».

«Η ωριμότητα ενός έργου είναι αυτή που κάνει το έργο να τελειώνει στην ώρα του» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μιτζάλης και υπογράμμισε: «Οι μελέτες, αδειοδοτήσεις, και πάνω από όλα οι πιστώσεις που πρέπει να υπάρχουν για να συνεχίζεται ένα έργο πρέπει να είναι θέματα λυμένα. Αν είναι όλα αυτά λυμένα -κάτι που δυστυχώς στην Ελλάδα διαχρονικά δεν έχουμε πετύχει- τότε, από εκεί και πέρα, την ευθύνη έχει ο ανάδοχος, χωρίς να χρειάζεται να κρύβεται ο ένας πίσω από τον άλλο, κάτι που δεν είναι σωστό, δημιουργεί τριβές και καθυστερήσεις που δεν θέλει κανένας».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX τόνισε ακόμη ότι αποτελεί πεποίθησή του πως «εκείνος που θέλει περισσότερο να τελειώνουν τα έργα είναι ο ανάδοχος».

Υπεργολάβοι: Το 2000 έρχονταν 20, σήμερα ζήτημα να έρθουν τέσσερις

Ο κ. Μιτζάλης επεσήμανε ότι για τις κατασκευές είναι μεγάλο το ζήτημα της έλλειψης εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού και κυρίως εργατοτεχνιτών, ενώ αναφέρθηκε και στην αποδυνάμωση του υπεργολαβικού κλάδου. «Ερχόμαστε από μια δεκαετή κρίση όπου υπήρχε μεγάλη απραξία. Εξειδικευμένο προσωπικό, μη βρίσκοντας δουλειά, αναγκάστηκε να πάει στο εξωτερικό. Άλλοι άλλαξαν επάγγελμα και αντί για οικοδόμοι, δουλεύουν ντελιβεράδες ή σε shopping centers. H κατασκευαστική αγορά όλα αυτά τα 20, 30 χρόνια στηριζόταν πολύ και σε σωστούς και μεγάλους υπερεργολάβους, οι οποίοι είχαν οργάνωση και βοηθούσαν στην κατασκευή κάποιων έργων. Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: το 2004 όταν ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, όταν υπήρχε η ανάγκη να αναθέσουμε κάποια υπερεργολαβική δουλειά και ζητούσαμε προσφορές, εμφανίζονταν για κάθε αντικείμενο 20 υπεργολάβοι, τώρα όταν ζητάμε εμφανίζονται με το ζόρι τέσσερις» συνέχισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AVAX.

Και πρόσθεσε ότι στον τομέα των κατασκευών λείπουν περίπου 30.000 εξειδικευμένοι εργατοτεχνίτες. Όπως εξήγησε, «η έλλειψη εργατικού δυναμικού αυξάνει το κόστος, καθώς όσοι έρθουν από το εξωτερικό θα έχουν ανάγκη στέγασης και σίτισης» και εξέφρασε την άποψη ότι «πρέπει να κινητοποιηθεί πάλι το σύστημα αναθεώρησης που σταμάτησε το α’ τρίμηνο του 2022».

Αναφερόμενος στο ζήτημα των υπερωριών, ο κ. Μιτζάλης τόνισε ότι χρειάζεται κυβερνητική παρέμβαση, καθώς ενώ «οι εργαζόμενοι θέλουν να κάνουν υπερωρίες, η εργατική νομοθεσία βάζει έναν φραγμό στις υπερωρίες, προκαλώντας καθυστερήσεις στα έργα και αύξηση του κόστους τους».

Αναφερόμενος στον προγραμματισμό, στη χρηματοδότηση και την υλοποίηση των έργων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVAX σημείωσε: «Εγώ πάντως δεν μπορώ να διανοηθώ ένα έργο το οποίο σχεδιάστηκε, δημοπρατήθηκε, βγήκε προσωρινός ανάδοχος και η εταιρεία που το έχει και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο να απεντάσσεται. Δεν γίνεται αυτό» είπε χαρακτηριστικά.

Σχολιάζοντας τις ΣΔΙΤ και τις Παραχωρήσεις, ο κ. Μιτζάλης σημείωσε ότι κανένα κράτος δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα υπάρχουν αυτά τα λεφτά για τα επόμενα 20 – 30 χρόνια. «Το core business των εταιρειών πρέπει να είναι η κατασκευή. Από εκεί γίνονται όλα αυτά τα έργα και από εκεί η κοινωνία μπορεί και απολαμβάνει το μεγαλείο αυτό» κατέληξε.

Flyover, όπως Αττική Οδός

Ο κ. Μιτζάλης αναφέρθηκε ακόμη και στο οδικό έργο του Flyover που ο Όμιλος AVAX υλοποιεί σε κοινοπραξία με τη MYTILINEOS. «Επειδή είμαι από τη Θεσσαλονίκη, είμαι βέρος Θεσσαλονικιός και πονάω την πόλη και ξέρω τα προβλήματα. Όταν το 2000 ξεκινούσαμε την Αττική Οδό -γιατί είμαι από τους πρωτεργάτες της Αττικής οδού- θυμάστε τότε τι πόλεμο είχε η Αττική Οδός; Θέματα με την κυκλοφορία κλπ. Η μόνη αντιμετώπιση ήταν “κάντε λίγο υπομονή και στο τέλος όλοι θα ευγνωμονείτε την Αττική Οδό” και όντως έτσι και έγινε. Το ίδιο θα γίνει και με το Flyover» τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVAX.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!