THEPOWERGAME
Με βελτιωμένα περιθώρια κέρδους, διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων και δυναμική αύξηση εξαγωγών η ιστορική κονσερβοποιία Κύκνος φαίνεται να καλύπτει τις απώλειες των απανωτών κρίσεων αν και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις με τα εργοστασιακά κόστη, κυρίως λόγω της ενέργειας.
Στην οικονομική χρήση που έκλεισε στο τέλος του περασμένου Ιουνίου ο κύκλος εργασιών της γνωστής κονσερβοποιίας, με εστίαση στα τοματικά προϊόντα, ανήλθε σε 36,3 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 21,5% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση. Μάλιστα, παρά το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών η Κύκνος κατέγραψε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 4,7%.
Χάρη στην προσήλωσή της στην ασφάλεια των προϊόντων και την ποιότητα της πρώτης ύλης που χρησιμοποιεί στο πρότυπο εργοστάσιό της στην Ηλεία, η Κύκνος κερδίζει μερίδια στα ράφια των σούπερ μάρκετ και ενισχύει σταθερά το αποτύπωμά της στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι στο εξεταζόμενο διάστημα (Ιούλιος 2022 – Ιούνιος 2023) οι πωλήσεις εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 24% ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 45% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση.
Σε επίπεδο κερδοφορίας τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 6,6 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν αυξημένα κατά 18,2%, με συγκράτηση των περιθωρίων κέρδους σε 18,15% από 18,66%, ενώ τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 57% και με το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται σε 6,63% από 5,13% αντίστοιχα. Επίσης τα κέρδη προ φόρων υπερ-τετραπλασιάστηκαν ενώ η καθαρή κερδοφορία ανήλθε σε 640 χιλ. ευρώ από 189,5 χιλ. ευρώ με αύξηση 237,7%.
Σημειώνεται ότι στην χρήση 2022/2023 η εταιρεία δεν προχώρησε σε κάποια πώληση ακινήτου, όπως συνέβη τα τελευταία χρόνια. Πέρυσι π.χ. είχε συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα κονδύλι 1 εκατ. ευρώ από πώληση ακινήτων.
Η στρατηγική στο μέλλον
Η εταιρεία υλοποιεί πενταετές επιχειρηματικό πλάνο με απώτερο στόχο την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της, με ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας και εξοικονόμηση ενέργειας έχοντας ήδη επενδύσει σε φωτοβολταϊκό δυναμικότητας 1MW από το 2020 και ολοκληρώνοντας πέρυσι νέα εγκατάσταση δυναμικότητας 1ΜW. Στο πλάνο ανάπτυξης της ιστορικής κονσερβοποιίας οι εξαγωγές αποτελούν βασικό πυλώνα στρατηγικής και προς αυτή την κατεύθυνση τα προϊόντα KYKNOS επανατοποθετήθηκαν στην αμερικανική αγορά από τα τέλη του 2023.
Αναφορικά με το στόχο της Κύκνος (KYKNOS) να μετασχηματιστεί σε βιομηχανία τροφίμων υπηρετείται πιστά από το επιτελείο της με συντονιστή τον Αχιλλέα Αγγελόπουλο που έχει αναλάβει διευθύνων σύμβουλος από το 2020. Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με τους αγρότες παραγωγούς για να εξασφαλίζει σταθερή βελτίωση και αύξηση της παραγωγής προϊόντων καθώς στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας της στα τοματικά προϊόντα αλλά και σε συγγενείς κατηγορίες τροφίμων. Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα η KYKNOS παρουσίασε στην αγορά δύο νέα προϊόντα στην κατηγορία των σαλτσών για ζυμαρικά, ενισχύοντας την ηγετική της θέση στην παραγωγή τοματικών προϊόντων. Οι προτάσεις της Basilico και Napoletana φέρουν πιστοποίηση vegan, είναι χωρίς γλουτένη και συντηρητικά και παράγονται, σύμφωνα με την εταιρεία, από 100% ελληνικές τομάτες και εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο. Συμπληρώνουν έτσι τη σειρά σαλτσών φέτα, πικάντικη, μανιτάρι, ελιές και κανέλα-γαρύφαλλο. Σημειώνεται τέλος ότι είχε προηγηθεί το 2022 η είσοδος στις κατηγορίες μαγιονέζας και μουστάρδας.