THEPOWERGAME
Ημερίδα, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, πραγματοποίησαν τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής βίας και του Εκφοβισμού.
Αναλυτικότερα, κηρύσσοντας την έναρξη της Ημερίδας, ο Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των Εκπαιδευτηρίων Δούκα κος Κωνσταντίνος Ι. Δούκας υπογράμμισε την ανάγκη της συνεργασίας μεταξύ φορέων, σχολείων και οικογενειών τονίζοντας ότι «η παροιμία ‘Αν θες να πας γρήγορα, πήγαινε μόνος. Αν θες να πας μακριά, πήγαινε με άλλους’, στη σημερινή εποχή, σημασιοδοτείται ως ο συνδυασμός των δύο προτροπών. Σήμερα, χρειάζονται συνεργασίες που θα κινήσουν τις διαδικασίες για να πάμε πιο γρήγορα και πιο μακριά μαζί».
Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας, διακεκριμένοι επιστήμονες, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, αλλά και νομικοί όπως και εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας μοιράστηκαν με τους παρευρισκόμενους σημαντικά στοιχεία γύρω από την ενδοσχολική βία και τις επιπτώσεις της. Τα θέματα που αναπτύχθηκαν αφορούσαν στο σχολικό εκφοβισμό, τη βία στον ψηφιακό κόσμο, τη σχέση της οικογένειας και του σχολείου, τα εκπαιδευτικά προγράμματα πρόληψης και ψυχοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης, το θεσμό της σχολικής διαμεσολάβησης, τον αθλητισμό ως αντίδοτο στη βία, τη νομική διάσταση του φαινομένου, αλλά και τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες φορέων και Ιδρυμάτων.
Σημαντική ήταν και η συμβολή των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων Δούκα που έδωσαν το δικό τους παλμό στην Ημερίδα. Οι σχολικοί διαμεσολαβητές ανέβηκαν στη σκηνή λαμβάνοντας το πιο θερμό χειροκρότημα για το πολύ ξεχωριστό έργο που έχουν αναλάβει στη διάδοση των μηνυμάτων της σχολικής ευημερίας και συνύπαρξης, αλλά και τον ρόλο τους στην επίλυση των διαφόρων προβλημάτων. Επιπλέον, δύο μαθητικά συγκροτήματα μετέφεραν τις ανησυχίες και τις σκέψεις τους με έναν διαφορετικό τρόπο, μέσω της μουσικής τους, ευελπιστώντας να «ακουστούν» δυνατά.
Η Ημερίδα των Εκπαιδευτηρίων Δούκα απέσπασε θετικά σχόλια, ανοίγοντας έναν εποικοδομητικό διάλογο όχι μόνο ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς, αλλά και στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, καλώντας όλα τα σχολεία να συμμετάσχουν προκειμένου να δημιουργηθεί συλλογικά ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον για όλους.