THEPOWERGAME
Η Inditex, ιδιοκτήτρια της Zara, υπερδιπλασίασε τα προ φόρων κέρδη της στην Κίνα πέρυσι, ακόμη και όταν η εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας μείωσε τη φυσική της παρουσία, κλείνοντας το ένα πέμπτο των καταστημάτων της στη χώρα, σε μια ένδειξη ότι η εστίασή της στις διαδικτυακές πωλήσεις αποδίδει καρπούς.
Η Inditex έχει συρρικνώσει το αποτύπωμα των καταστημάτων της παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια, επιδιώκοντας να βελτιστοποιήσει τον χώρο πωλήσεών της εστιάζοντας σε εμβληματικά καταστήματα σε προνομιακές τοποθεσίες και αυξάνοντας τις διαδικτυακές πωλήσεις σύμφωνα με το Reuters.
Από τα 123 καθαρά καταστήματα που έκλεισαν πέρυσι σε παγκόσμιο επίπεδο, τα 50 ήταν στην Κίνα, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση της Inditex την Πέμπτη. Μόλις το 2019 η Inditex είχε 570 καταστήματα στην Κίνα, το μεγαλύτερο φυσικό της αποτύπωμα μετά την Ισπανία. Η εταιρεία λιανικής πώλησης διαθέτει πλέον 192, από τις 31 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.
«Η Inditex εδώ και αρκετά χρόνια έχει υιοθετήσει μια πιο ψηφιακή πρώτα στρατηγική στην Κίνα, δεδομένων των διαρθρωτικών τάσεων στην αγορά εκεί και της τεράστιας σημασίας του ηλεκτρονικού εμπορίου», δήλωσε ο αναλυτής της RBC Richard Chamberlain.
Τα κέρδη προ φόρων της Inditex στην Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν σε 241 εκατ. ευρώ (263 εκατ. δολάρια) για το οικονομικό έτος 2023 που έληξε στις 31 Ιανουαρίου.
Η Inditex εγκαινίασε μια εβδομαδιαία εμπειρία livestream στην πλατφόρμα ανταλλαγής βίντεο Douyin στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους ως έναν τρόπο για να ενισχύσει τις διαδικτυακές πωλήσεις και σχεδιάζει να ξεκινήσει livestreams για το βασικό της εμπορικό σήμα Zara στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Βρετανία φέτος.
«Βλέπουμε θετικά αυτή την πρωτοβουλία… δεδομένης της ευρείας ενσωμάτωσης των ψηφιακών πλατφορμών στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, πιστεύουμε ότι η αξιοποίηση πλατφορμών όπως η Douyin μπορεί να εμπλέξει αποτελεσματικά τους Κινέζους καταναλωτές», δήλωσε ο Firdaus Ibrahim, αναλυτής μετοχών της CFRA Research.
Συνολικά η Inditex αύξησε τις διαδικτυακές πωλήσεις της κατά 16% στα 9,1 δισ. ευρώ το 2023, αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο των συνολικών πωλήσεων. Η Inditex διαθέτει 5.692 καταστήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων πάνω από το ένα τρίτο είναι το βασικό της εμπορικό σήμα Zara.
Τα αποτελέσματα στην Κίνα έρχονται σε αντίθεση με τις επιδόσεις της Inditex στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της βάσει πωλήσεων, όπου τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 7% πέρυσι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση.