THEPOWERGAME
Ζημίες 377 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το δ’ τρίμηνο του 2023 η Adidas, επιβεβαιώνοντας τα λειτουργικά της κέρδη για το σύνολο του 2023 στα 268 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών ανακοίνωσε πρόταση για μέρισμα 0,70 ευρώ ανά μετοχή. Στην ανακοίνωσή της, που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη (13/3), προειδοποίησε για μείωση πωλήσεων στην «υπερπλήρη» αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2024, καθώς συνεχίζει να βγάζει στη λιανική τα υπόλοιπα αποθέματα Yeezy μετά τον τερματισμό της συνεργασίας της με τον Αμερικανό ράπερ Kanye West (Οκτώβριος 2022).
«Αν και σίγουρα δεν ήταν αρκετά καλό, το 2023 τελείωσε καλύτερα από αυτό που περιμέναμε στο ξεκίνημα της χρονιάς», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas, Bjørn Gulden. Και εξήγησε ότι «με μια πολύ πειθαρχημένη διαδικασία προώθησης στην αγορά, μειώσαμε τα αποθέματα Yeezy κατά σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ σε αξία. Με εξαίρεση τις ΗΠΑ, έχουμε πλέον υγιή αποθέματα παντού».
Σύμφωνα με την Adidas, η διακοπή της συνεργασίας με τον Kanye West προκάλεσε επιβάρυνση περίπου 500 εκατ. ευρώ στην ετήσια σύγκριση, παρ’ όλο που οι αυξημένες πωλήσεις του αποθέματος το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2023 επηρέασαν θετικά τις καθαρές πωλήσεις κατά περίπου 750 εκατ. ευρώ.
Λειτουργικά κέρδη 500 εκατ. ευρώ το 2024 αναμένει η Adidas
Για το guidance του 2024 η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών γνωστοποίησε ότι περιμένει μικρή ανάπτυξη στο πρώτο τρίμηνο και περαιτέρω άνοδο το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αναμένοντας λειτουργικά κέρδη στα 500 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρονιάς. Στην ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα διευκρινίζεται ότι «οι δυσμενείς συναλλαγματικές επιδράσεις αναμένεται να επιβαρύνουν σημαντικά την κερδοφορία της εταιρείας, επηρεάζοντας μεταξύ άλλων το μικτό περιθώριο κέρδους».
«Έχουμε ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε, αλλά αισθάνομαι πολύ σίγουρος ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Θα επαναφέρουμε και πάλι την Adidas. Δώστε μας λίγο χρόνο και θα πούμε και πάλι “το καταφέραμε”», ανέφερε επίσης ο Bjørn Gulden. Η Adidas βρίσκεται αντιμέτωπη με ισχυρό ανταγωνισμό, έχοντας χάσει μερίδιο της αγοράς μετά τις διαδοχικές επιτυχημένες καμπάνιες της Nike στα social media.