Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κρι Κρι: Ποντάρει στις εξαγωγές με νέες πατέντες στα γιαούρτια

Στις εξαγωγές δίνει έμφαση η Κρι Κρι, που αντλεί σήμερα πάνω από 50% του τζίρου της από το εξωτερικό, έχοντας χτίσει θέση από το 2000 σε γειτονικές αγορές, καθώς και σε Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο -αρχικά με το παγωτό και στη συνέχεια με το γιαούρτι– και θέτοντας πλέον στόχο αγορές όπως η Γαλλία και οι Σκανδιναβικές Χώρες.

Σήμερα η ελληνική γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες πραγματοποιεί πωλήσεις πάνω από 210 εκατ. ευρώ, απασχολεί πάνω από 600 εργαζόμενους, εξάγει σε 42 χώρες και έχει επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ από το 2014, μετά τη φωτιά που ξέσπασε στην γραμμή παραγωγής γιαουρτιού και γάλακτος στις εγκαταστάσεις της. Οι επενδύσεις των τελευταίων ετών εστίασαν κυρίως στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας γιαουρτιού και παγωτού. Για τη διετία 2024-2025 η Κρι Κρι σχεδιάζει επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ σε νέο θάλαμο συντήρησης, επέκταση της παραγωγής παγωτού, αποθηκευτικούς χώρους για το παγωτό, αλλά και επέκταση της παραγωγής γαλακτοκομικών. Δεδομένου ότι η περιοχή παράγει το 60% της ελληνικής παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, η Κρι Κρι ενισχύει τις υποδομές της για την υποδοχή γάλακτος και αυξάνει στο διπλάσιο τη δυναμικότητά της στην παστερίωση, από τους 30 τόνους σήμερα. Η εταιρεία επενδύει επίσης σε ΑΠΕ, αλλά και σε θεματικό πάρκο για το παγωτό. Το “Εργοστάσιο Παγωτού” είναι επένδυση περίπου 1 εκατ. ευρώ, την οποία η διοίκηση της Κρι Κρι συνδέει με τη συμπλήρωση 70 ετών παρουσίας της γαλακτοβιομηχανίας στην αγορά.

Με αφορμή την επέτειο, η Κρι Κρι διοργάνωσε δημοσιογραφική αποστολή στις εγκαταστάσεις της, όπου ο Παναγιώτης Τσινάβος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι-Κρι, μίλησε για τα μελλοντικά του σχέδια, σε μια συγκυρία που εισέρχεται στη διοίκηση η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης. Σημειώνεται ότι ο ίδιος είναι γιος του ιδρυτή της εταιρείας, Γιώργου Τσινάβου, που εγκαινίασε τη δραστηριότητα το 1954, διαθέτοντας στην αγορά το πρώτο παγωτό κασάτο. Από τότε που τα ψυκτικά μέσα ήταν ο πάγος με αλάτι και η διανομή γινόταν με καροτσάκια, μέχρι σήμερα, που η Κρι-Κρι φορτώνει 70-80 φορτηγά κάθε μέρα και διαθέτει μερικές χιλιάδες κίτρινα ψυγεία σε τελικά σημεία πώλησης, έχουν περάσει 70 χρόνια σταθερής ανάπτυξης.

Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης

Η εταιρεία από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2003 εμφανίζει μέση ετήσια ανάπτυξη 16,5%. Για το 2024 προβλέπει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, τουλάχιστον 10%, προβαίνοντας μάλιστα σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα της, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους εμφανίζει αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 15% και αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 11%.

Η εταιρεία έχει αναδειχθεί Νο1 σε παραγωγή γιαουρτιού στην Ελλάδα και Νο2 σε πωλήσεις παγωτού. Στην παραδοσιακή αγορά το μερίδιό της ανέρχεται σε 22,5% και συνολικά στην αγορά γιαουρτιού είναι 2η μετά τη Φάγε, με μερίδιο 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο. Είναι πάνω από τη Δέλτα και τον Όλυμπο, σύμφωνα με μετρήσεις που διαθέτει, και αποτελεί ηγετική δύναμη στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με μερίδιο 22,9% σε αξία και 35,3% σε όγκο.

Πώς έχτισε θέση στην ανταγωνιστική αγορά παγωτού

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1987, που η Κρι Κρι αποφάσισε να επενδύσει σε νέες εγκαταστάσεις για να υποστηρίξει σύγχρονη παραγωγή στα προϊόντα της, είχε να ανταγωνιστεί κολοσσούς της εποχής, όπως η Δέλτα του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, η Έβγα της οικογένειας του Κυριάκου Φιλίππου και η Algida της Unilever. Ο Παναγιώτης Τσινάβος ζύγισε την απόφαση έχοντας να επιλέξει ανάμεσα στο επάγγελμα του καθηγητή και του επιχειρηματία, για να επιλέξει εν τέλει να συνεχίσει την οικογενειακή επιχείρηση. Φαίνεται ότι δικαιώθηκε, αφού σήμερα όλες αυτές οι εταιρείες, έπειτα από μια σειρά εξαγορών, έχουν αποσύρει την παραγωγή τους από την Ελλάδα.

Οι εγκαταστάσεις της Κρι Κρι από 4 στρέμματα εκείνη την εποχή εκτείνονται σήμερα σε 180 στέμματα και η εταιρεία είναι η μοναδική παραγωγική βιομηχανία παγωτού στην Ελλάδα.

Οι στόχοι στο γιαούρτι και τα νέα προϊόντα

Διαθέτει όμως ισχυρό μερίδιο και στο γιαούρτι, όπου από 500 κιλά παραδοσιακό γιαούρτι τότε, σήμερα παράγει 300 τόνους τη μέρα. Οι πρώτες σημαντικές επενδύσεις στην παραγωγή γιαουρτιού έγιναν από την Κρι Κρι με τα 6 εκατ. ευρώ που άντλησε το 2003 με την εισαγωγή της στο ΧΑ. Υπενθυμίζεται ότι λάνσαρε πρώτη την οικογενειακή συσκευασία, που σήμερα αποσπά το 60% της κατηγορίας γιαουρτιού ευρωπαϊκού τύπου σε όγκο. Σημειώνεται ότι το παραδοσιακό αντιστοιχεί στο 10% της ελληνικής αγοράς.

Σε παγκόσμια κλίμακα η αγορά υπολογίζεται σε 90 δισ. ευρώ και η ευρωπαϊκή αγορά αντιστοιχεί στα 25 δισ. ευρώ. Το ελληνικό γιαούρτι είναι το 8% της παγκόσμιας αγοράς ή 7 δισ. ευρώ σε αξία. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι η Κρι Κρι ενισχύει σταθερά τα μερίδιά της στην ιταλική και στην αγγλική αγορά. Η μεν πρώτη υπολογίζεται σε 1,6 δισ. ευρώ, με τα 246 εκατ. ευρώ να αντιστοιχούν στο αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι, ενώ στην Αγγλία στο 1,4 δισ. ευρώ είναι η αγορά γιαουρτιού, τα 300 εκατ. ευρώ είναι τα ελληνικού τύπου γιαούρτια και τα 83 εκατ. ευρώ είναι το αυθεντικό γιαούρτι που εξάγουν η Κρι Κρι και η Φάγε.

Για να δώσει υπεραξία στα προϊόντα της, η Κρι Κρι λάνσαρε τα high protein γιαούρτια, που γνωρίζουν μεγάλη ζήτηση στις ευρωπαϊκές αγορές. Είναι μια νέα σειρά μετά τις καλές επιδόσεις της σειράς super spoon. Με τα νέα Greek high protein γιαούρτια ανταγωνίζεται σήματα όπως αυτά της Arla και της Danon, ενώ στοχεύει να διεισδύσει στις αγορές Ηνωμένου Βασιλείου, Ιταλίας, Γερμανίας, Βελγίου, καθώς και στις Σκανδιναβικές Χώρες και τη Γαλλία.

Στοχεύει εξάλλου σε περαιτέρω ανάπτυξη εξαγωγών με νέα προϊόντα στην κατηγορία frozen yogurt. Έχει αναπτύξει εξαγωγές στην Ιταλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και πιο πρόσφατα στην Κορέα με Greek frozen yogurt, υιοθετώντας νέες συσκευασίες. Υπέγραψε επίσης νέα συμβόλαια με τη Νορβηγία και τις ΗΠΑ, όπου προωθεί συνεργασία με αλυσίδες όπως η Walmart, ενώ επιπλέον ξεκινά εξαγωγές σε Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.

Το frozen yogurt θα είναι το μεγάλο στοίχημα για τις εξαγωγές της Κρι Κρι και τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσινάβο, που θέλει να χτίσει μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού των 20 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!