Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Άκτωρ: Κατασκευάζει σιδηροδρομικό έργο 500 εκατ. στη Ρουμανία

Την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου έργου ξεκίνησε η Άκτωρ, προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ, που θα συμβάλλει όχι μόνο στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιακών υποδομών της χώρας, αλλά και στην ενίσχυση ενός κρίσιμης σημασίας για την Ευρώπη, σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Παρουσία κρατικών αξιωματούχων, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 εκδήλωση για την έναρξη κατασκευής της πρώτης σήραγγας του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, την οποία κατασκευάζει στο πλαίσιο κοινοπραξίας, η Aktor Romania, θυγατρική του Ομίλου Intrakat.

©ΑΚΤΩΡ
©ΑΚΤΩΡ

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το τεχνικό αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού €573 εκατ., περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ. Το τμήμα Brasov – Sighisoara αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας σιδηροδρομικού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως και έχει ιδιαίτερη αξία για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία συγχρηματοδοτεί το έργο. Με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού  και αναβάθμισης της γραμμής, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ/ώρα.

Με αφορμή την έναρξη κατασκευής των σηράγγων, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, δήλωσε: «Η Άκτωρ υλοποιεί ένα εμβληματικό σιδηροδρομικό έργο, που περιλαμβάνει τεχνικές καινοτομίες, μοναδικές στην ιστορία της χώρας, σε ιδιαίτερα δύσκολες γεωτεχνικά συνθήκες. Πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τη Ρουμανία να εκσυγχρονίσει τις σιδηροδρομικές της υποδομές. Πιστεύουμε βαθιά στις προοπτικές ανάπτυξης της Ρουμανίας και είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό το εγχείρημα».

©ΑΚΤΩΡ
©ΑΚΤΩΡ

Το πρώτο από τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM), τα οποία συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα της Ευρώπης, εγκαταστάθηκε στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov και ξεκίνησε τη διάνοιξη της πρώτης από τις δύο δίδυμες σήραγγες (“Ormeniș”) του έργου, μήκους 6,9 χλμ. στο πλαίσιο της κατασκευής του νότιου άξονα του σιδηροδρομικού έργου. Ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων (“Homorod”) μήκους 5,1 χλμ, θα διανοιχθεί μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod. Οι σήραγγες θα ενώνονται με στοές. Οι συνολικά 4 σήραγγες θα έχουν εσωτερική διάμετρο 8,6 μέτρων και θα διανοιχθούν από 4 TBM τα οποία θα δουλεύουν παράλληλα. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα έργα στην Ευρώπη, όπου θα χρησιμοποιηθούν 4 TBM αυτού του μεγέθους, ταυτόχρονα.

Η πρόοδος της υλοποίησης του τεχνικού αντικειμένου είναι στο 24% και η αποπεράτωση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. Οι μελέτες του έργου χρειάστηκε να επικαιροποιηθούν, λαμβάνοντας υπόψη δύσκολες γεωτεχνικές και καιρικές παραμέτρους. Σε πλήρη ανάπτυξη, θα εργαστούν στο έργο περίπου 600 άτομα, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται και μηχανικοί με διεθνή εμπειρία σε έργα σηράγγων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα «Brasov – Apata» και «Cata – Sighisoara». Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα €1,1 δισ. προ ΦΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!