Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Άκτωρ: Κατασκευάζει σιδηροδρομικό έργο 500 εκατ. στη Ρουμανία

Την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου έργου ξεκίνησε η Άκτωρ, προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ, που θα συμβάλλει όχι μόνο στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιακών υποδομών της χώρας, αλλά και στην ενίσχυση ενός κρίσιμης σημασίας για την Ευρώπη, σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Παρουσία κρατικών αξιωματούχων, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 εκδήλωση για την έναρξη κατασκευής της πρώτης σήραγγας του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, την οποία κατασκευάζει στο πλαίσιο κοινοπραξίας, η Aktor Romania, θυγατρική του Ομίλου Intrakat.

©ΑΚΤΩΡ
©ΑΚΤΩΡ

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το τεχνικό αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού €573 εκατ., περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ. Το τμήμα Brasov – Sighisoara αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας σιδηροδρομικού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως και έχει ιδιαίτερη αξία για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία συγχρηματοδοτεί το έργο. Με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού  και αναβάθμισης της γραμμής, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ/ώρα.

Με αφορμή την έναρξη κατασκευής των σηράγγων, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, δήλωσε: «Η Άκτωρ υλοποιεί ένα εμβληματικό σιδηροδρομικό έργο, που περιλαμβάνει τεχνικές καινοτομίες, μοναδικές στην ιστορία της χώρας, σε ιδιαίτερα δύσκολες γεωτεχνικά συνθήκες. Πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τη Ρουμανία να εκσυγχρονίσει τις σιδηροδρομικές της υποδομές. Πιστεύουμε βαθιά στις προοπτικές ανάπτυξης της Ρουμανίας και είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό το εγχείρημα».

©ΑΚΤΩΡ
©ΑΚΤΩΡ

Το πρώτο από τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM), τα οποία συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα της Ευρώπης, εγκαταστάθηκε στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov και ξεκίνησε τη διάνοιξη της πρώτης από τις δύο δίδυμες σήραγγες (“Ormeniș”) του έργου, μήκους 6,9 χλμ. στο πλαίσιο της κατασκευής του νότιου άξονα του σιδηροδρομικού έργου. Ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων (“Homorod”) μήκους 5,1 χλμ, θα διανοιχθεί μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod. Οι σήραγγες θα ενώνονται με στοές. Οι συνολικά 4 σήραγγες θα έχουν εσωτερική διάμετρο 8,6 μέτρων και θα διανοιχθούν από 4 TBM τα οποία θα δουλεύουν παράλληλα. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα έργα στην Ευρώπη, όπου θα χρησιμοποιηθούν 4 TBM αυτού του μεγέθους, ταυτόχρονα.

Η πρόοδος της υλοποίησης του τεχνικού αντικειμένου είναι στο 24% και η αποπεράτωση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. Οι μελέτες του έργου χρειάστηκε να επικαιροποιηθούν, λαμβάνοντας υπόψη δύσκολες γεωτεχνικές και καιρικές παραμέτρους. Σε πλήρη ανάπτυξη, θα εργαστούν στο έργο περίπου 600 άτομα, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται και μηχανικοί με διεθνή εμπειρία σε έργα σηράγγων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα «Brasov – Apata» και «Cata – Sighisoara». Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα €1,1 δισ. προ ΦΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!