Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Στον τουρισμό από Κίνα ποντάρει το αεροδρόμιο της Αθήνας

Με την τουριστική κίνηση από την Κίνα να ανακάμπτει το 2023 στο 90% των αφίξεων του 2019, τη φετινή χρονιά οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με Πεκίνο και Σανγκάη αυξάνονται δυναμικά.

Η Air China, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του ασιατικού γίγαντα, ανακοίνωσε την αύξηση των απευθείας πτήσεων μεταξύ Πεκίνου και Αθήνας, από τρεις που είναι τώρα σε πέντε κάθε εβδομάδα, αρχής γενομένης από 1ης Απριλίου. Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφος A330 – 200, χωρητικότητας 311 θέσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθεί η εβδομαδιαία χωρητικότητα κατά 128%.

Όπως εξήγησε ο γενικός διευθυντής της Air China στην Αθήνα, Fan Heyun, η αυξανόμενη δημοτικότητα του δρομολογίου που συνδέει την κινεζική με την ελληνική πρωτεύουσα οδήγησε την Air China στην απόφαση να χρησιμοποιήσει μερικά από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα αεροσκάφη της, που προσφέρουν 32 επαγγελματικές θέσεις, 24 premium θέσεις οικονομικής ποιότητας και 255 θέσεις οικονομικής για τις απευθείας πτήσεις της το καλοκαίρι.

Έτσι, ενώ οι απευθείας πτήσεις από την Ευρώπη προς την Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 2,8% από το 2019 έως το 2024, η συχνότητα των πτήσεων της Air China στο δρομολόγιο Πεκίνο – Αθήνα θα αυξηθεί κατά 67% σε σύγκριση με το 2019.

Εν τω μεταξύ, όπως έχει ανακοινωθεί ήδη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατάφερε να προσελκύσει μία ακόμα κινεζική αεροπορική εταιρεία. Πρόκειται για την Juneyao Air, η οποία ξεκινά από τις 2 Απριλίου τη διεξαγωγή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων Αθήνα – Σανγκάη, με αεροσκάφος Boeing 787-9 Dreamliner. H Juneyao Air είναι η μοναδική και η πρώτη κινεζική εταιρεία που θα πραγματοποιεί την απευθείας σύνδεση μεταξύ Σανγκάης και Αθήνας.

Η σημασία της κινεζικής αγοράς τουριστών για την Αθήνα

Η Κίνα αποτελεί μια πολύ σημαντική αγορά για την Αθήνα αλλά και την Ελλάδα γενικότερα. Τα μεγέθη της αγοράς είναι τεράστια. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα των ανοιξιάτικων διακοπών στην Κίνα (10-17 Φεβρουαρίου), ταξίδεψαν 6,83 εκατομμύρια άνθρωποι, εκ των οποίων τα 3,6 εκατ. ταξίδεψαν εκτός χώρας.

Όπως ανέφερε η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 2015 από το αεροδρόμιο της Αθήνας πέρασαν 85.400 Κινέζοι επιβάτες, με την αγορά να φτάνει τους 149.600 επιβάτες το 2019 (αφίξεις συν αναχωρήσεις). Μετά το «πάγωμα» της κίνησης λόγω της πανδημίας, το 2023 στον ΔΑΑ έφτασαν περίπου 95.000 Κινέζοι επιβάτες, δηλαδή μόλις 10% λιγότεροι από το 2019.

Το 68% των Κινέζων που επισκέπτονται την Αθήνα είναι ταξιδιώτες αναψυχής, ενώ ένα επιπλέον 6% επισκέπτεται συγγενείς και φίλους. Ο μέσος όρος ηλικίας των Κινέζων επισκεπτών της Ελλάδας είναι τα 41 χρόνια και ταξιδεύουν κυρίως ως ζευγάρια. Κλείνουν το εισιτήριό τους κατά μέσο όρο 63 ημέρες πριν από την πτήση. Πραγματοποιούν 1 ταξίδι τον χρόνο στην Αθήνα, με μέση διάρκεια ταξιδιού στην Ελλάδα τις 12 ημέρες, εκ των οποίων περνούν 4 ημέρες στην Αθήνα.

Να σημειωθεί ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σημείωσε νέα ρεκόρ το 2023, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 10,2% σε σύγκριση με το 2019 και κατά 24% σε σύγκριση με το 2022. Η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα 8,78 εκατ. επιβάτες, ενώ σημαντική άνοδο της τάξης του 13,3% σημείωσαν και οι εσωτερικοί επιβάτες, που έφτασαν τα 8,78 εκατομμύρια. Το 2024 έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με την επιβατική κίνηση του Ιανουαρίου να ξεπερνά κατά 10,1% την κίνηση του Ιανουαρίου 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!