Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Στον τουρισμό από Κίνα ποντάρει το αεροδρόμιο της Αθήνας

Με την τουριστική κίνηση από την Κίνα να ανακάμπτει το 2023 στο 90% των αφίξεων του 2019, τη φετινή χρονιά οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με Πεκίνο και Σανγκάη αυξάνονται δυναμικά.

Η Air China, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του ασιατικού γίγαντα, ανακοίνωσε την αύξηση των απευθείας πτήσεων μεταξύ Πεκίνου και Αθήνας, από τρεις που είναι τώρα σε πέντε κάθε εβδομάδα, αρχής γενομένης από 1ης Απριλίου. Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφος A330 – 200, χωρητικότητας 311 θέσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθεί η εβδομαδιαία χωρητικότητα κατά 128%.

Όπως εξήγησε ο γενικός διευθυντής της Air China στην Αθήνα, Fan Heyun, η αυξανόμενη δημοτικότητα του δρομολογίου που συνδέει την κινεζική με την ελληνική πρωτεύουσα οδήγησε την Air China στην απόφαση να χρησιμοποιήσει μερικά από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα αεροσκάφη της, που προσφέρουν 32 επαγγελματικές θέσεις, 24 premium θέσεις οικονομικής ποιότητας και 255 θέσεις οικονομικής για τις απευθείας πτήσεις της το καλοκαίρι.

Έτσι, ενώ οι απευθείας πτήσεις από την Ευρώπη προς την Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 2,8% από το 2019 έως το 2024, η συχνότητα των πτήσεων της Air China στο δρομολόγιο Πεκίνο – Αθήνα θα αυξηθεί κατά 67% σε σύγκριση με το 2019.

Εν τω μεταξύ, όπως έχει ανακοινωθεί ήδη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατάφερε να προσελκύσει μία ακόμα κινεζική αεροπορική εταιρεία. Πρόκειται για την Juneyao Air, η οποία ξεκινά από τις 2 Απριλίου τη διεξαγωγή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων Αθήνα – Σανγκάη, με αεροσκάφος Boeing 787-9 Dreamliner. H Juneyao Air είναι η μοναδική και η πρώτη κινεζική εταιρεία που θα πραγματοποιεί την απευθείας σύνδεση μεταξύ Σανγκάης και Αθήνας.

Η σημασία της κινεζικής αγοράς τουριστών για την Αθήνα

Η Κίνα αποτελεί μια πολύ σημαντική αγορά για την Αθήνα αλλά και την Ελλάδα γενικότερα. Τα μεγέθη της αγοράς είναι τεράστια. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα των ανοιξιάτικων διακοπών στην Κίνα (10-17 Φεβρουαρίου), ταξίδεψαν 6,83 εκατομμύρια άνθρωποι, εκ των οποίων τα 3,6 εκατ. ταξίδεψαν εκτός χώρας.

Όπως ανέφερε η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 2015 από το αεροδρόμιο της Αθήνας πέρασαν 85.400 Κινέζοι επιβάτες, με την αγορά να φτάνει τους 149.600 επιβάτες το 2019 (αφίξεις συν αναχωρήσεις). Μετά το «πάγωμα» της κίνησης λόγω της πανδημίας, το 2023 στον ΔΑΑ έφτασαν περίπου 95.000 Κινέζοι επιβάτες, δηλαδή μόλις 10% λιγότεροι από το 2019.

Το 68% των Κινέζων που επισκέπτονται την Αθήνα είναι ταξιδιώτες αναψυχής, ενώ ένα επιπλέον 6% επισκέπτεται συγγενείς και φίλους. Ο μέσος όρος ηλικίας των Κινέζων επισκεπτών της Ελλάδας είναι τα 41 χρόνια και ταξιδεύουν κυρίως ως ζευγάρια. Κλείνουν το εισιτήριό τους κατά μέσο όρο 63 ημέρες πριν από την πτήση. Πραγματοποιούν 1 ταξίδι τον χρόνο στην Αθήνα, με μέση διάρκεια ταξιδιού στην Ελλάδα τις 12 ημέρες, εκ των οποίων περνούν 4 ημέρες στην Αθήνα.

Να σημειωθεί ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σημείωσε νέα ρεκόρ το 2023, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 10,2% σε σύγκριση με το 2019 και κατά 24% σε σύγκριση με το 2022. Η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα 8,78 εκατ. επιβάτες, ενώ σημαντική άνοδο της τάξης του 13,3% σημείωσαν και οι εσωτερικοί επιβάτες, που έφτασαν τα 8,78 εκατομμύρια. Το 2024 έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με την επιβατική κίνηση του Ιανουαρίου να ξεπερνά κατά 10,1% την κίνηση του Ιανουαρίου 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!