THEPOWERGAME
Μια στις δύο γερμανικές εταιρείες βρίσκεται προς αναζήτηση επιπλέον προμηθευτών, καθώς αντιμετωπίζει προβλήματα εφοδιασμού.
Όπως τονίζει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο σε ανακοίνωσή του, οι ανάγκες των παραγωγών προϊόντων με διεθνοποιημένη στρατηγική είναι πλήρως διαφοροποιημένες σε σχέση με το παρελθόν.
Παρατίθεται αναλυτικά η ανακοίνωση:
Νέους ή επιπλέον προμηθευτές για την παραγωγή των προϊόντων τους αναζητεί το 47% των γερμανικών εταιρειών με διεθνή δράση, καθότι αντιμετωπίζει προβλήματα εφοδιασμού, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η ανάγκη ενός διαφοροποιημένου προσανατολισμού για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Το ανωτέρω συμπέρασμα ανακύπτει από έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας (DIHK) με τον τίτλο «Going International 2021», βασικά σημεία της οποίας παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια Webinar με θέμα «Business-Talk: Find business partners», στο οποίο συμμετείχε χθες το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο των Ημερών Εξωτερικού Εμπορίου, που διοργάνωσε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομίας και Ενέργειας (BMWi), από 19 έως 23 Απριλίου 2021, για πρώτη φορά σε ψηφιακή μορφή.
Κατά τη διάρκεια του Webinar τονίστηκε, επίσης, ότι οι νέες συνθήκες επιβάλλουν αλλαγές στις δομές των logistics, με τις ανάγκες των παραγωγών προϊόντων με διεθνοποιημένη στρατηγική να είναι πλήρως διαφοροποιημένες σε σχέση με το παρελθόν. Όπως αναφέρθηκε, για την κάλυψη των αναγκών αυτών ένα απολύτως χρηστικό εργαλείο αποτελεί η e-πλατφόρμα EuroShoring, την οποία δημιούργησε το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Μετάλλου και Ηλεκτρικών στο Baden-Württemberg (Südwestmetall) της Γερμανίας, με τον οποίο το Επιμελητήριο αναπτύσσει στενή συνεργασία.
Όσον αφορά το ενδεχόμενο διαφοροποίησης των εφοδιαστικών αλυσίδων, από την έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Γερμανίας προέκυψε επίσης ότι, το 68% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι σχεδιάζουν αλλαγές στη στρατηγική τους, ενώ μια από τις βασικότερες τάσεις στην παραγωγή, προβλέπει την επαναφορά δραστηριοτήτων στη Γερμανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό τη μείωση της έκθεσης των παραγωγών σε ασταθείς συνθήκες και, παράλληλα, την αύξηση της αντοχής των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Κατά τις εργασίες των Ημερών Εξωτερικού Εμπορίου του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Ενέργειας, εκπροσωπώντας το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, συμμετείχε o κ. Γιώργος Θεοδωράκης, Διευθυντής του Παραρτήματος Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, ο οποίος αναφέρθηκε στην πλατφόρμα Euroshoring και τις εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης. Την παρουσίαση πλαισίωσε ο κ. Ιωάννης Κιουρτίδης, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Μετάλλου και Ηλεκτρικών, δίνοντας έμφαση στο γερμανικό status quo του Συνδέσμου, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει τη βούληση του φορέα να λειτουργήσει σαν πολλαπλασιαστής της πρωτοβουλίας του Euroshoring.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τo EuroShoring, ο κ. Θεοδωράκης υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο – ψηφιακό εργαλείο, ιδιαίτερα χρήσιμο για τη νέα ευρωπαϊκή πραγματικότητα στον εφοδιασμό, με στόχο τη μείωση της εξάρτησης πολλών βιομηχανιών κυρίως από την Ασιατική αγορά και τη μετατόπιση της παραγωγικής διαδικασίας σε γεωγραφικά εγγύτερες χώρες (Nearshoring).
Σύμφωνα με τον ίδιο, «ακολουθώντας τη γενικότερη τάση του επιχειρείν περί αναζήτησης εναλλακτικών και αξιόπιστων λύσεων στην παραγωγή και τη διακίνηση αγαθών, το EuroShoring δίνει τη δυνατότητα σε παραγωγικές ελληνικές εταιρείες να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις παραγωγικές δομές της καθώς και να προβληθεί ως δυνητικός – ιδανικός συνεργάτης γερμανικής επιχείρησης».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Θεοδωράκης αναφέρθηκε επίσης στα πλεονεκτήματα της ελληνικής αγοράς και τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, όπως η ενέργεια, τα logistics, η έρευνα κι η καινοτομία, η φαρμακοβιομηχανία και το real estate.
Η παρουσίαση αυτή στο πλαίσιο των Ημερών Εξωτερικού Εμπορίου αποτελεί μέρος μιας σειράς προωθητικών κινήσεων του EuroShoring στη Γερμανία, με στόχο την προβολή των ελληνικών εταιρειών από διάφορους τομείς με ισχυρό παραγωγικό δυναμικό στη διεθνή αγορά.