THEPOWERGAME
Η Lufthansa (LHAG.DE) θα χάσει πιθανότατα τον στόχο της για το περιθώριο κέρδους του 2024, καθώς η γερμανική αεροπορική εταιρεία επιδιώκει να συμφωνήσει νέες, υψηλότερες μισθολογικές συμφωνίες για να τερματίσει τις παρατεταμένες απεργίες, οι οποίες την ανάγκασαν να ακυρώσει χιλιάδες πτήσεις, λένε αναλυτές και επενδυτές.
Οι μετοχές του αερομεταφορέα ήταν από τις καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστικούς ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, την Air France-KLM (AIRF.PA) και την IAG (ICAG.L) καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία της περιοχής έχει ανακάμψει από την καταστροφική πανδημία COVID-19, η οποία έκλεισε τα σύνορα και καθήλωσε αεροπλάνα σε όλο τον κόσμο το 2020.
Το 2021, ο γερμανικός όμιλος παρουσίασε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την επιστροφή στα κέρδη, με στόχο προσαρμοσμένα περιθώρια κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) τουλάχιστον 8% και προσαρμοσμένη απόδοση του απασχολούμενου κεφαλαίου (ROCE) τουλάχιστον 10% το 2024.
Ωστόσο, πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν δυσκολευτεί με τις προσπάθειες πρόσληψης προσωπικού, καθώς το προσωπικό, από τους χειριστές αποσκευών έως το πλήρωμα καμπίνας, έχει εγκαταλείψει τον τομέα. Η αλματώδης αύξηση του κόστους της ενέργειας και των τροφίμων έχει επίσης τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό.
Ως αποτέλεσμα, οι αερομεταφορείς έχουν συμφωνήσει μεγάλες αυξήσεις μισθών τα τελευταία χρόνια για να προσελκύσουν εργαζόμενους.
Οι συνεχιζόμενες εργατικές διαμάχες της Lufthansa και οι διακοπές των υπηρεσιών έχουν θέσει σε κίνδυνο αυτούς τους στόχους για τα περιθώρια κέρδους.
Τα προσαρμοσμένα περιθώρια EBIT θα μειωθούν στο 6,9% φέτος από το εκτιμώμενο 7,4% το 2023, σύμφωνα με δημοσκόπηση αναλυτών που παρείχε η εταιρεία. Η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να μειώσει αυτόν τον στόχο όταν δημοσιεύσει τα αποτελέσματα του 2023 στις 7 Μαρτίου.
Η Lufthansa αρνήθηκε να σχολιάσει πριν από την έκθεση των αποτελεσμάτων της.