THEPOWERGAME
Σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια ανήλθαν, για πρώτη φορά, οι πωλήσεις της Rolex καθώς η κορυφαία ελβετική μάρκα ρολογιών κέρδισε σημαντικό μερίδιο αγοράς, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley, καθώς οι ελβετικές μάρκες ρολογιών δεν αποκαλύπτουν τις ατομικές ετήσιες πωλήσεις τους.
Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει το Bloomberg, η Rolex παρήγαγε 1,24 εκατομμύρια ρολόγια το 2023 με πωλήσεις 10,1 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (11,5 δισεκατομμύρια δολάρια). Πρόκειται για ένα κέρδος 11% από το 2022, όπως ανέφεραν σε έκθεσή τους οι αναλυτές της Morgan Stanley και της ελβετικής εταιρείας LuxeConsult, προσθέτοντας ότι το τρέχον επίπεδο μεριδίου αγοράς της Rolex είναι «άνευ προηγουμένου».
Ο παγκοσμίου φήμης κατασκευαστής των μοντέλων Daytona, Submariner και Datejust αύξησε το μερίδιό του στην αγορά λιανικής σε λίγο περισσότερο από 30%, καθώς οι αγοραστές εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να ξοδέψουν αρκετά, για ένα αξεσουάρ πολυτελείας. Η φθηνότερη μάρκα ρολογιών Tudor, η οποία ανήκει στον ίδιο όμιλο με τη Rolex, είχε πωλήσεις περίπου 545 εκατομμυρίων φράγκων το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley.
«Καμία άλλη μάρκα πολυτελείας δεν μπορεί να διεκδικήσει μια τέτοια δεσπόζουσα θέση στον αντίστοιχο τομέα της», έγραψαν χαρακτηριστικά στην έκθεση οι αναλυτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Louis Vuitton που είχε περίπου μερίδιο 19% στην αγορά των πολυτελών τσαντών πέρυσι.
«Η Rolex παραμένει το αδιαμφισβήτητο Νο. 1 στη βιομηχανία των πολυτελών ρολογιών με πωλήσεις υψηλότερες από αυτές των πέντε επόμενων επωνυμιών Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe και Richard Mille μαζί», είπαν.
Στο άλλο άκρο του φάσματος, η ομώνυμη επωνυμία της Swatch Group AG πούλησε περισσότερα από 2 εκατομμύρια MoonSwatches το 2023 και περίπου 5,8 εκατομμύρια ρολόγια συνολικά, σε μέση τιμή 141 φράγκων, ανέφεραν οι αναλυτές. Σε μεγάλο βαθμό λόγω της επιτυχίας του MoonSwatch, μιας συνεργασίας με την Omega, η Swatch ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ρολογιών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.