THEPOWERGAME
Ο γίγαντας της μεταφοράς με ταξί στη Νοτιοανατολική Ασία, Grab με έδρα τη Σιγκαπούρη σημείωσε το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο της ιστορίας της, με κέρδη 11 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 391 εκατ. δολαρίων που καταγράφηκαν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η ενίσχυση οφείλεται «κυρίως στη βελτίωση του προσαρμοσμένου EBITDA του ομίλου, στις μεταβολές της εύλογης αξίας των επενδύσεων και στις μειωμένες δαπάνες αποζημίωσης βάσει μετοχών», ανέφερε η εταιρεία.
Τα έσοδα για το τρίμηνο έφτασαν τα 653 εκατ. δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών της LSEG για 634,86 εκατ. δολάρια.
Οι ζημίες για το σύνολο του 2023 ανήλθαν σε 485 εκατ. δολάρια, μειωμένες κατά 72% από 1,74 δισ. δολάρια πριν από ένα χρόνο.
Εκτός από τη μεταφορά με αυτοκίνητο, η εταιρεία παρέχει επίσης χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, όπως πληρωμές και ασφάλιση, καθώς και παραδόσεις τροφίμων, ειδών παντοπωλείου και δεμάτων.
«Βγήκαμε από το 2023 με την κινητικότητα να ξεπερνάει τα επίπεδα πριν από το Covid. Βλέπουμε μια πολύ ισχυρή ζήτηση στο χώρο της κινητικότητας», δήλωσε ο CFO της Grab, Peter Oey, στο CNBC, προσθέτοντας ότι ο τουρισμός «αναπτύσσεται πολύ».
«Αν κοιτάξετε την επιχείρηση παραδόσεων, έχουμε άλλο ένα ρεκόρ αύξησης 13% σε ετήσια βάση. Έχουμε πλέον περισσότερους χρήστες στην πλατφόρμα μας επίσης την ίδια στιγμή. Έτσι, έχουμε πραγματικά ισχυρή δυναμική», δήλωσε.
Χρονιά επενδύσεων το 2024 για την Grab
Ο οικονομικός διευθυντής της Grab λέει ότι το 2024 θα είναι μια χρονιά επενδύσεων. Η Grab ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα επαναγοράσει για πρώτη φορά κοινές μετοχές κατηγορίας Α αξίας έως και 500 εκατ. δολαρίων.
Η Grab ήταν σε μεγάλο βαθμό ζημιογόνος κατά τη διάρκεια των ετών λειτουργίας της, έχοντας συσσωρεύσει ζημίες δισεκατομμυρίων δολαρίων από την ίδρυσή της το 2012.
Στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας τους, οι τεχνολογικές νεοφυείς επιχειρήσεις τείνουν να δίνουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη έναντι της κερδοφορίας, πράγμα που συνήθως σημαίνει ότι καίνε πολλά μετρητά. Όμως, με τις παγκόσμιες μακροοικονομικές αβεβαιότητες να επιβραδύνουν την ανάπτυξη, αναγκάστηκαν να ανανεώσουν την εστίασή τους στην κερδοφορία και να είναι πιο συνετές με το κόστος.
Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, τα συνολικά κίνητρα – τα οποία περιλαμβάνουν τα κίνητρα συνεργατών και καταναλωτών – μειώθηκαν περαιτέρω στο 7,3% της συνολικής αξίας των πωληθέντων προϊόντων, αναφέρει η Grab στην έκθεσή της. Αυτό είναι σε σύγκριση με 8,2% την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο «καθώς συνεχίσαμε να βελτιώνουμε την υγεία της αγοράς μας».
Η Grab έδινε κίνητρα για να προσελκύσει οδηγούς και επιβάτες στην πλατφόρμα της, αλλά αυτό περιορίζεται τώρα, καθώς η εταιρεία προσπαθεί για να αυξήσει την κερδοφορία της.
Σχετικά με το αν η Grab θα φτάσει σε μια στιγμή όπου δεν θα χρειάζεται να δώσει κίνητρα στους ανθρώπους για να παραμείνουν στην πλατφόρμα, ο Oey δήλωσε ότι τα κίνητρα θα είναι «πάντα ένας μοχλός πίεσης» για την επιχείρηση.
«Δεν νομίζω ότι θα δούμε έναν κόσμο όπου δεν θα υπάρχουν καθόλου κίνητρα», δήλωσε στο CNBC, προσθέτοντας ότι τα κίνητρα βοηθούν «να διασφαλίσουμε ότι έχουμε αρκετή προσφορά» οδηγών και να προσελκύσουμε πελάτες με ευαισθησία στις τιμές.
Για το 2024, η Grab αναμένει έσοδα μεταξύ 2,70 και 2,75 δισ. δολαρίων, χαμηλότερα από τη συναίνεση των αναλυτών της LSEG για 2,8 δισ. δολάρια.
Οι μετοχές της Grab έκλεισαν με πτώση 8,41% την Πέμπτη. Η τιμή της μετοχής της έχει κατακρημνιστεί κατά 75,8% από την τιμή ανοίγματος των 13,06 δολαρίων τον Δεκέμβριο του 2021, όταν η εταιρεία εισήχθη για πρώτη φορά στο Nasdaq.