THEPOWERGAME
Η ιδιοκτήτρια της Zara, η Inditex, η μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία γρήγορης μόδας στον κόσμο βάσει πωλήσεων, επεκτείνει τη μάρκα Lefties, που εστιάζει στην Gen Z, σε χαμηλές τιμές, για να αντιμετωπίσει τον κινεζικό της αντίπαλο, Shein.
Η ραγδαία ανάπτυξη της Shein, μιας διαδικτυακής αγοράς χωρίς φυσικά καταστήματα, ασκεί πίεση σε εταιρείες λιανικής πώλησης, όπως η Inditex και η σουηδική H&M, να βρουν τρόπους να ανταποκριθούν στις οικονομικές τιμές της.
Η Zara έχει γίνει λιγότερο ανταγωνιστική ως προς τις τιμές από τότε που η Inditex άρχισε να αυξάνει τις τιμές στο βασικό της εμπορικό σήμα, για να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους από τον πληθωρισμό και στο πλαίσιο της στροφής της προς πιο ακριβούς πελάτες. Αλλά η ισπανική εταιρεία αυξάνει επίσης αθόρυβα τις οικονομικές της σειρές.
Η επέκταση της Lefties, η οποία πωλεί τζιν στην τιμή των 17,99 ευρώ, φορέματα με τιμή μόλις 7,99 ευρώ (8,64 δολάρια) και τσάντες στα 5,99 ευρώ, αποτελεί βασικό μέρος αυτής της στρατηγικής.
Η Lefties έχει καταστήματα σε 17 χώρες
Η Lefties, η οποία ξεκίνησε τη ζωή της ως μια έξοδος για τα «περισσεύματα» της Zara, έχει τώρα καταστήματα σε 17 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου, του Μεξικού, της Ρουμανίας, της Σαουδικής Αραβίας, της Τουρκίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Η ανάπτυξή της δείχνει ότι η Inditex θέλει να αποκτήσει ένα στήριγμα στο value end της αγοράς, ακόμη κι αν έχει αυξήσει με επιτυχία τα κέρδη της Zara, η οποία είναι πολύ μεγαλύτερη από τη Lefties όσον αφορά τις πωλήσεις και τον αριθμό των καταστημάτων.
Η Lefties αναπτύσσεται στην εγχώρια αγορά της, την Ισπανία, καθώς και στην Πορτογαλία, σε μια εποχή που πολλοί καταναλωτές έχουν μειώσει τις τιμές τους και οι χαμηλές τιμές της Shein ασκούν πίεση στους ανταγωνιστές της.
Στην Ισπανία, όπου η Lefties έχει 25 καταστήματα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, έχει αυξηθεί από περίπου 3,5 εκατομμύρια πελάτες το 2019 σε 5 εκατομμύρια πελάτες το 2023, τοποθετώντας την ακριβώς πίσω από τη Shein με 5,2 εκατομμύρια, με βάση τις εκτιμήσεις από την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar.
Η παρουσία της Lefties σε αρκετές αναδυόμενες αγορές υποδηλώνει ότι είναι ένας τρόπος για την Inditex να εξυπηρετήσει τους αγοραστές που μπορεί να είναι λιγότερο πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα στη Zara, δήλωσε η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην Artemis Fund Managers στο Λονδίνο, το ταμείο της οποίας επενδύει στην Inditex.
Ο αντίκτυπος της Shein στην αγορά γρήγορης μόδας και το πώς η Inditex μπορεί να την ανταγωνιστεί καλύτερα είναι θέματα που επανέρχονται συνεχώς στις συναντήσεις με τη διοίκηση της Inditex, πρόσθεσε η Ramachandran.
Η μη εισηγμένη Shein είναι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής γρήγορης μόδας στον κόσμο, με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 18%, σύμφωνα με την Coresight Research.
Στο Instagram και το TikTok η Lefties εφαρμόζει παρόμοιες στρατηγικές με τη Shein, χρησιμοποιώντας micro-influencers στις περισσότερες αναρτήσεις της -σε αντίθεση με την αισθητική υψηλής μόδας του μάρκετινγκ της Zara στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τρομερός ανταγωνισμός
Στις οικονομικές εκθέσεις της Inditex η Lefties εξακολουθεί να είναι ενταγμένη στη Zara, πράγμα που σημαίνει ότι τα αποτελέσματά της δεν γίνονται γνωστά δημόσια.
Η Inditex δεν απάντησε στις ερωτήσεις του Reuters σχετικά με τις πωλήσεις και τη στρατηγική της Lefties. Η εταιρεία δήλωσε ότι η μάρκα προσφέρει τις δικές της συλλογές για γυναίκες, άνδρες και παιδιά για περισσότερες από δύο δεκαετίες. «Δεν έχουμε μεγάλη ορατότητα σε αυτό, αλλά νομίζω ότι κάνει θαύματα, επειδή είναι η μόνη στην κατηγορία χαμηλού κόστους με καλή διαδικτυακή υπηρεσία», δήλωσε η Patricia Cifuentes, ανώτερη αναλύτρια της Bestinver Securities.
Στην Ισπανία η ανταγωνίστρια Primark δεν προσφέρει παράδοση κατ’ οίκον, ενώ η Shein χρειάζεται 10 έως 12 ημέρες για να παραδώσει τις παραγγελίες, καθιστώντας τη Lefties ισχυρότερη πρόταση, δήλωσε η Cifuentes, προσθέτοντας ότι η Inditex περιμένει τον χρόνο της, κρατώντας τις επιδόσεις της μάρκας ιδιωτικές.
«Συνήθως χρειάζεται χρόνος για να φτάσει ένας λιανοπωλητής στην κρίσιμη μάζα και, ως εκ τούτου, στη σωστή κερδοφορία. Επιπλέον, υπάρχει ένα πλεονέκτημα στο να κρατάμε τα αποτελέσματα κρυφά από τους ανταγωνιστές προς το παρόν», είπε. Ο αριθμός των αγοραστών της Shein στην Ισπανία αυξήθηκε σε 5,2 εκατομμύρια το 2023 από 421.000 πριν από πέντε χρόνια, αλλά ο κινεζικός όμιλος εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πίσω από τη Zara και την Primark, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Kantar για την αγορά.
Ερωτηθείσα σχετικά με τη Lefties, η Shein δήλωσε ότι δεν σχολιάζει άλλες εταιρείες. Ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι θα ανοίξει «αρκετά» pop-up καταστήματα σε όλη την Ευρώπη φέτος, αφού έκανε pop-ups σε πόλεις όπως το Βερολίνο, το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη πέρυσι. Η Primark δήλωσε ότι δεν σχολιάζει τους ανταγωνιστές της.
Στην Πορτογαλία η Lefties προσέλκυσε ακόμη περισσότερους αγοραστές από τη Zara πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Kantar, που δεν έχουν δημοσιευθεί προηγουμένως.