THEPOWERGAME
Η περίπτωση της θα μπορούσε κάλλιστα να διδάσκεται στα μεγαλύτερα οικονομικά πανεπιστήμια του κόσμου. Από το χείλος της πτώχευσης το 2010 στην ολική επαναφορά και στο απόλυτο success story. Όμως αυτό δεν είναι το μοναδικό αξιοσημείωτο στην 150η ιστορία της Παπουτσάνης.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου από τον Δημήτρη Παπουτσάνη ως σαπωνοποιία και πέρασε στα χέρια των γιών του το 1899 και μεταφέρθηκε στον Πειραιά το 1913, κουβαλάει πάνω της την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Η εταιρεία που είναι από τις πλέον ιστορικές στο Χρηματιστήριο Αθηνών -εισήχθη στο ΧΑ το 1972- και παρέμεινε στα χέρια της οικογένειας Παπουτσάνη έως τα τέλη του περασμένου αιώνα όπου οι μετοχές της μεταβιβάστηκαν στον όμιλο Δαυίδ ο οποίος την οδήγησε ένα βήμα πριν την κατάρρευση, έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου και έχει ξεπεράσει δύο παγκόσμιους πολέμους, εμφύλιους, δικτατορίες και οικονομικά κραχ.
Με το τελευταίο να την λυγίζει υπό το βάρος των δυσθεώρητων χρεών και των ανυπολόγιστων ζημιών και να συμπίπτει χρονικά με την έξοδο του ομίλου Δαυίδ από το μετοχικό της κεφάλαιο και την είσοδο σε αυτό των κ.κ. Γεώργιου Γκάτζαρου και Μενέλαου Τασσόπουλου.
Παπουτσάνης: Η ανάσταση και η επένδυση 40 εκατ.
Μέσα σε αυτή την δεκαετία η Παπουτσάνης «αναστήθηκε» από τις στάχτες της, επένδυσε 40 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου της που πλέον βρίσκεται στη Ριτσώνα και πλέον είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα της και μεταξύ των τριών μεγαλύτερων παραγωγών σαπουνιών στην Ευρώπη. Κάτι που γνωρίζουν και εμπιστεύονται πολυεθνικοί κολοσσοί τους οποίους προμηθεύει με σαπωνόμαζα αλλά και φτιάχνει για λογαριασμό τους προϊόντα όπως σαπούνια, αφρόλουτρα και άλλα. Οι πωλήσεις προϊόντων που παράγει για λογαριασμό τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα), αναπτύχθηκαν κατά 62% το πρώτο τρίμηνο του 2021. Στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων συνέβαλλε η περαιτέρω ανάπτυξη υφιστάμενων συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες του εξωτερικού. Επίσης έχει συνεργασίες με ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Αποτέλεσμα το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι εξαγωγές της να ενισχυθούν κατά 13% και η αξία των εξαγωγών να ανέλθει σε 6,06 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 59% των συνολικών της πωλήσεων.
Παπουτσάνης: Τα σχέδια για το εξωτερικό
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να δημιουργήσει εργοστάσιο στην Ευρώπη. Πληροφορίες θέλουν το εργοστάσιο να δημιουργείται σε χώρα της Κεντρικής Ευρώπης για να είναι κοντά στους βασικούς της πελάτες. Αυτό θα της δώσει τη δυνατότητα να μειώσει το μεταφορικό κόστος αλλά και τον χρόνο.
Εκτός από τα σχέδια για το εξωτερικό η υπεραιωνόβια εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις και στο εργοστάσιο που διαθέτει στην Ελλάδα. Προς αυτή την κατεύθυνση, είναι σε εξέλιξη ήδη από τις αρχές του 2020 το νέο επενδυτικό της πλάνο που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο ήμισυ του τρέχοντος έτους και ενισχύει περαιτέρω τη θέση της Παπουτσάνης στην Ευρωπαϊκή αγορά, ως μίας από τις μεγαλύτερες, πιο σύγχρονες και καινοτόμες μονάδες παραγωγής σαπώνων και καλλυντικών.
Για τη φετινή χρονιά ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, εκτιμά ότι η εταιρεία θα σημειώσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιούμαστε τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 28% και ανήλθαν σε 10,29 εκατ. ευρώ. Το 24% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 4% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 58% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,74 εκατ. ευρώ έναντι 0,57 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020 βελτιωμένα κατά 29%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,54 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.