THEPOWERGAME
Σε premium brands του 24/7 χαρτοφυλακίου της εστιάζει το 2024 η Coca-Cola Τρία Έψιλον, που προβλέπει μια δυναμική καλοκαιρινή σεζόν για τη horeca, στην οποία επενδύει συστηματικά, ενισχύοντας το δίκτυο πωλητών της και χορηγώντας προγράμματα για baristas, επαγγελματίες της εστίασης και της φιλοξενίας.
Όπως είπε η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στο περίπτερο της Cola Τρία Έψιλον στην έκθεση HoReCa, το 2023, παρά τις προκλήσεις, εξελίχθηκε θετικά τόσο για την Ελλάδα, λόγω των επιδόσεων του τουρισμού, όσο και για την εταιρεία, ενώ το 2024 προβλέπεται να πάει ακόμη καλύτερα.
Η εταιρεία δίνει έμφαση σε brands όπως Finlandia και Three Cents του χαρτοφυλακίου της, που προσφέρει επιλογές στις κατηγορίες ανθρακούχων ποτών, χυμών, νερού, ενεργειακών ποτών, έτοιμου τσαγιού, καφέ, premium spirits και chips.
Ειδικά η Finlandia γίνεται ναυαρχίδα στη στρατηγική της Coca-Cola Τρία Έψιλον, μαζί με την προώθηση των πωλήσεων των Three Cents και Schweppes.
Υπενθυμίζεται ότι η Finlandia εξαγοράστηκε πέρυσι από την Coca-Cola HBC, έναντι 220 εκατ. ευρώ, συμφωνία που ολοκληρώθηκε στο β’ εξάμηνο του 2023. Νωρίτερα η συνεργασία με το brand ήταν σε επίπεδο διανομής, στην Ελλάδα και άλλες 17 χώρες του ομίλου. Ο όγκος πωλήσεων της μάρκας σε αυτές τις χώρες ήταν 60% του συνολικού όγκου της, γεγονός που καθιστά την απόκτησή της από την Coca-Cola HBC μια στρατηγική εξαγορά. Αυτό σημειώνει και η Αγγελική Πατρούμπα, διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Η Finlandia αποτελεί μια premium βότκα που ενισχύει τις δυνατότητες του χαρτοφυλακίου 24/7 της εταιρείας, κάτι που είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οι επισκέπτες του περιπτέρου της στη HoReCa από τον master mixologist Pekka Pellinen.
Η εστίαση της επένδυσης της Coca-Cola Τρία Έψιλον στο premium horeca θέτει στο επίκεντρο και τη Three Cents, που συμπλήρωσε 10 χρόνια από την ίδρυσή της. Υπενθυμίζεται ότι εξαγοράστηκε το 2022 από την CC Beverages Holdings II B.V., εταιρεία του ομίλου Coca-Cola HBC AG, έναντι 45 εκατ. ευρώ. Στους επόμενους μήνες προωθούνται καμπάνιες για το brand και ενισχύεται η διανομή του σε premium σημεία horeca και κάβες.
Οι προσθήκες σημάτων, η στρατηγική και τα πλάνα
Η κ. Νίκολιτς προανήγγειλλε νέες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, όπως η Coca Cola Zero χωρίς καφεΐνη από τον Σεπτέμβριο σε γυάλινη συσκευασία, νέα λανσαρίσματα σε Fanta και Sprite, καθώς και τη δημιουργία νέων τάσεων με πρωταγωνιστές τα νέα brands που έχει φέρει στην αγορά, όπως πέρυσι το Three Cents και φέτος το Finlandia.
Η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις επιδόσεις σε όλα τα κανάλια, όπου άλλωστε μοιράζονται ισόποσα οι πωλήσεις της Coca-Cola Τρία Έψιλον, ενώ ειδικά στα αναψυκτικά, χάρη στις επιδόσεις Coca Cola Zero και Schweppes, η εταιρεία κέρδισε μερίδιο 0,3%. Η κ. Νίκολιτς δηλώνει επίσης ικανοποίηση για τις επιδόσεις των σημάτων στην μπίρα, όπως Corona και Stella Artois, διαθέτοντας συνολικά 6 σήματα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ ίδια είναι η τάση στον καφέ, με τα σήματα Vergnano και Costa Coffee να επεκτείνονται σε νέα σημεία με ανάπτυξη 40%.
Πέραν της ανάπτυξης των σημάτων, ένας σημαντικός πυλώνας στρατηγικής για την εταιρεία είναι οι επαγγελματίες της horeca, στους οποίους διαθέτει εργαλεία τεχνολογίας για να αναπτυχθούν, να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Επιπλέον, βασικός πυλώνας στρατηγικής για την Coca Cola Τρία Έψιλον είναι και η επένδυση στους πωλητές της. Διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο πωλητών στην αγορά (με πάνω από 500 στελέχη) και προσλαμβάνει άλλους 60 εργαζόμενους για να υποστηρίξει την αγορά horeca.
Εκπαίδευση και εργαλεία για τους επαγγελματίες
Εν τω μεταξύ, με τα προγράμματα Zero Waste Horeca και Empowered η Coca-Cola στην Ελλάδα οικοδομεί σχέση συνεργασίας με ένα δίκτυο επαγγελματιών της horeca. Ειδικότερα, το Ηoreca Empowered εστιάζει στη δωρεάν εκπαίδευση των επαγγελματιών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Γιάννενα, τόσο του κλάδου εστίασης όσο και του κλάδου φιλοξενίας, που παρουσιάζει ολοένα μεγαλύτερη ζήτηση. Στόχος είναι να υποστηριχθούν φέτος πάνω από 1.000 επαγγελματίες.
Την ίδια ώρα, διευρύνεται και το δίκτυο Zero Waste Horeca, δεδομένου ότι αυξάνεται το ενδιαφέρον των επαγγελματιών για ενημέρωση και εκπαίδευση εν όψει ευρωπαϊκών κανονισμών για τη διαχείριση αποβλήτων, συσκευασίας, φυσικών πόρων κ.λπ. Μέσω της εκπαίδευσης οι επιχειρηματίες εξοικειώνονται με βιώσιμες πρακτικές, μειώνοντας ταυτόχρονα τα λειτουργικά τους κόστη και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω του προγράμματος Zero Waste Horeca ανακτήθηκαν 2.300 τόνοι απορριμμάτων από τις 165 επιχειρήσεις που μπήκαν στη διαγωνιστική διαδικασία για τα Zero Waste Horeca Awards, ενώ στον τομέα της πρόληψης το σκόρ είναι 460 τόνοι, κυρίως από δωρεές μερίδων σε πελάτες. Οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στον θεσμό πέτυχαν μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος, επίτευγμα που αξιοποιείται ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις τοπικές αγορές που δραστηριοποιούνται. Επιπλέον, οι 5 επαγγελματίες που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις των επιχειρήσεών τους σε σειρά κριτηρίων που έχει θεσπίσει η Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, λαμβάνοντας υπόψη διεθνή πρότυπα, έλαβαν συμβολικό έπαθλο 400 ευρώ επιπλέον των διακρίσεων (χρυσή, αργυρή και χάλκινη) που απέσπασαν, κατόπιν αξιολόγησης από ανεξάρτητη 24μελή επιτροπή, αποτελούμενη από στελέχη οργανώσεων, κλαδικών φορέων, υπουργείων κ.λπ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην πλατφόρμα Zero Waste Horeca τα μέλη ξεπερνούν τα 1.700. Σύμφωνα με τον περιβαλλοντολόγο Φίλιππο Κυρκίτσο, πρόεδρο της Οικολογικής Εταιρείας Ανακύκλωσης, στην πλατφόρμα μπαίνουν κάθε εβδομάδα 30-40 νέα μέλη, οπότε στο τέλος του 2024 προβλέπεται να φτάσουν τα 2.700. Όπως σημειώνει ο ίδιος, η πλατφόρμα είναι μια καινοτομία για τον όμιλο, αποκλειστική ελληνική πατέντα. Ενεργοποιήθηκε στα τέλη του 2022 και στον πρώτο χρόνο είχε ήδη 1.000 μέλη. Το μεγάλο ενδιαφέρον ξενοδοχείων, καφέ και εστιατορίων πυροδοτούν κυρίως οι καταναλωτικές τάσεις, δεδομένου ότι ολοένα περισσότεροι καταναλωτές και κυρίως ξένοι επισκέπτες αναζητούν περιβαλλοντικά πρότυπα στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που προτιμούν. Ωστόσο, ρόλο παίζουν και οι νέες ρυθμίσεις και κανονισμοί για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που εισάγουν σταδιακά υποχρεώσεις συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με στελέχη της Coca-Cola Hellas. Εξάλλου, η Coca-Cola στην Ελλάδα ετοιμάζεται να ανοίξει και 3ο κύκλο, πριν από το καλοκαίρι, στο δημοφιλές πρόγραμμα που είναι η μετεξέλιξη του Zero Waste Future αλλά πιο στοχευμένο στις επιχειρήσεις ho.re.ca., στις οποίες προσφέρονται, μεταξύ άλλων, εκπαιδευτικά σεμινάρια και συμβουλευτικές υπηρεσίες. Ενδεικτικές θεματικές είναι η διαχείριση απορριμμάτων, η εξοικονόμηση ενέργειας, η εξοικονόμηση νερού και οι βιώσιμες προμήθειες.