THEPOWERGAME
Η Unilever προχώρησε σε επαναγορά μετοχών ύψους 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολάρια) την Πέμπτη, αφού ο όγκος αυξήθηκε για πρώτη φορά σε 10 τρίμηνα, αν και ο διευθύνων σύμβουλός της, Χεν Σουμάχερ, δήλωσε ότι οι επιδόσεις της πρέπει να βελτιωθούν.
«Η ανταγωνιστικότητά μας παραμένει απογοητευτική και οι συνολικές επιδόσεις πρέπει να βελτιωθούν», ανέφερε ο CEO Χεν Σουμάχερ (Hein Schumacher).
«Βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια αυτού του έργου και υπάρχουν πολλά να κάνουμε, αλλά κινούμαστε με ταχύτητα και επείγοντα για να μετατρέψουμε τη Unilever σε μια επιχείρηση με σταθερά υψηλότερες επιδόσεις», πρόσθεσε.
Τα καθαρά κέρδη της Unilever υποχώρησαν στα 6,5 δισ. ευρώ το 2023, έναντι 7,64 δισ. ευρώ το 2022, ενώ οι αναλυτές προέβλεπαν 6,23 δισ. ευρώ.
Ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία του σαπουνιού Dove και των καρυκευμάτων Hellmann’s δήλωσε ότι τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη της για το σύνολο του έτους αυξήθηκαν κατά 2,6% στα 9,9 δισ. ευρώ και το λειτουργικό περιθώριο αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης στο 16,7%, δεν έπιασε τις προσδοκίες των αναλυτών για λειτουργικά κέρδη 10,4 δισ. ευρώ και περιθώριο 16,9%.
Οι μετοχές της Unilever αυξήθηκαν έως και 4% την Πέμπτη, φθάνοντας στο υψηλότερο σημείο τους από την τελευταία φορά που ανακοίνωσε κέρδη τον Οκτώβριο. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 2% κατά το τελευταίο έτος.
Η βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών αγωνίστηκε να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους, καθώς από το ηλιέλαιο και τη ναυτιλία μέχρι τη συσκευασία και τις πρώτες ύλες, έγιναν πιο δαπανηρά ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Οι αυξήσεις αυτές επιδεινώθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, στέλνοντας το κόστος ενέργειας σε επίπεδα ρεκόρ.
Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες αρχίζουν να χαλαρώνουν τις αυξήσεις των τιμών, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση του πληθωρισμού, ελπίζοντας να προσελκύσουν πίσω τους αγοραστές που έκαναν συναλλαγές με φθηνότερα προϊόντα και ιδιωτικές ετικέτες των λιανοπωλητών.
Το ποσοστό των επιχειρήσεων της Unilever που κερδίζει μερίδιο αγοράς σε κυλιόμενη βάση 12 μηνών ήταν «απογοητευτικό» στο 37%, δήλωσε η εταιρεία, που έχει πληγεί από την περικοπή του χαρτοφυλακίου της, την αύξηση των τιμών και την αλλαγή των συνηθειών των αγοραστών. Τον Οκτώβριο ήταν 38%.
Οι αναλυτές και οι επενδυτές προειδοποιούσαν τη Unilever και άλλες μεγάλες καταναλωτικές εταιρείες ότι αυτό το χαμένο μερίδιο αγοράς θα ήταν δύσκολο να ανακτηθεί από τη στιγμή που οι καταναλωτές είχαν αποθαρρυνθεί από τις υψηλές τιμές.
«Οι επενδυτές δεν θα πρέπει να περιμένουν γρήγορες λύσεις. Το σχέδιο της Unilever δεν αφορά μόνο τη μείωση του κόστους και την αύξηση της αποτελεσματικότητας -έχει σχεδιαστεί για να καταστήσει τη Unilever μια πιο καινοτόμο επιχείρηση, με ισχυρότερες, ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες», δήλωσε ο Charlie Huggins, διαχειριστής του χαρτοφυλακίου ποιοτικών μετοχών της Wealth Club.
«Αυτό απαιτεί αυξημένες επενδύσεις σε μάρκες και μάρκετινγκ και δεν θα είναι γρήγορο ή εύκολο να επιτευχθεί», πρόσθεσε ο Huggins.
Η Unilever δήλωσε ότι αναμένει «μέτρια βελτίωση» στο υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους για το σύνολο του έτους και υποκείμενη αύξηση των πωλήσεων εντός του πολυετούς εύρους 3% έως 5%.
Η εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση περίπου 5% στις υποκείμενες πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου, ικανοποιώντας τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών, όπως έδειξε η συναίνεση που παρείχε η εταιρεία.
Η υποκείμενη αύξηση των τιμών του τέταρτου τριμήνου ήταν 2,8% και ο υποκείμενος όγκος αυξήθηκε κατά 1,8%, σημειώνοντας άνοδο για πρώτη φορά από το δεύτερο τρίμηνο του 2021.