THEPOWERGAME
Στα 128 εκατ. ευρώ έφτασε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο τζίρος της Notos com το 2023, με ναυαρχίδα τη χονδρική αλλά και την αλυσίδα πολυκαταστημάτων notos galleries (από 110 εκατ. ευρώ το 2022), πάνω δηλαδή από τους στόχους που είχε θέσει πριν από έναν χρόνο η διοίκηση του Μιχάλη Παπαέλληνα.
Πρόσφατα η εταιρεία καταχώρισε στο ΓΕΜΗ τη νέα της πλατφόρμα για ηλεκτρονικές πωλήσεις, στο πλαίσιο μιας σειράς παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό. Σε αυτές περιλαμβάνονται επίσης το πρόγραμμα ανακαινίσεων στο δίκτυο πολυκαταστημάτων notos galleries και η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου σημάτων.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία εγκαινίασε για πρώτη φορά e-shop περί τα τέλη του 2018 με αρχές του 2019. Πλέον ανανέωσε την πρότασή της μεταβαίνοντας σε νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών (διατηρώντας τη συνεργασία που είχε με την ATCOM Production), που υποστηρίζει πολύ περισσότερες λειτουργίες. Το νέο εργαλείο εγκαινιάστηκε μόλις τον Δεκέμβριο του 2023 και η διοίκηση αναμένει να δει τα αποτελέσματα στα μεγέθη της εταιρείας από το β’ τρίμηνο του 2024. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα το e-shop εισέφερε περίπου το 10% του τζίρου των πολυκαταστημάτων. Δεν αφορά εξάλλου τον τομέα της χονδρικής -ένδυσης ή καλλυντικών-, αλλά αποκλειστικά την γκάμα προϊόντων των πολυκαταστημάτων και λειτουργεί συμπληρωματικά στη δραστηριότητα τoυ φυσικού δικτύου. Ο στόχος της επένδυσης στη νέα πλατφόρμα δεν είναι τόσο η αύξηση του τζίρου, όσο η ολοκλήρωση του πλάνου που είχε ως αφετηρία τoν ανασχεδιασμό και το rebranding των καταστημάτων, που μεταφέρεται και στις διαδικτυακές πωλήσεις. Εκτιμάται ότι η στρατηγική αυτή θα ευνοήσει τους τζίρους των πολυκαταστημάτων, συντηρώντας σε μεγάλο βαθμό το μερίδιο των online πωλήσεων στα σημερινά επίπεδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία τρέχει ανάλογα projects και για τα σήματα που αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά. Έτσι, μετά την Gant, που απέκτησε ανεξάρτητο e-shop στα τέλη του 2022, και η Lacoste εγκαινίασε ελληνικό e-shop το καλοκαίρι του 2023. Εδώ και λίγες εβδομάδες λάνσαρε e-shop και η μάρκα The Bostonians, ενώ στο προσεχές διάστημα θα ακολουθήσει η Nautica. Σημειώνεται ότι στόχος και αυτών των ενεργειών είναι να υποστηρίξουν τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα, προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις, όπως αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσίες ηλεκτρονικών πωλήσεων, για τους καταναλωτές που δεν μπορούν να επισκεφθούν τις ομώνυμες boutiques.
Όσον αφορά τις ανακαινίσεις στο δίκτυο, στο επίκεντρο βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα τα πολυκαταστήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ από τον Μάρτιο θα πάρει σειρά το πολυκατάστημα της Καλαμάτας, όπου το τοπικό notos galleries έχει ενισχυθεί με νέα corners, όπως της Alouette στο παιδικό τμήμα. Έπεται συνέχεια τον Μάρτιο με άλλες μάρκες και επόμενο κύμα με τη νέα σεζόν τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με πηγές στην εταιρεία, το συγκεκριμένο σημείο έχει ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2019 και κερδίζει μερίδιο στην τοπική αγορά.
Οι επιδόσεις και το θετικό momentum του 2024
Όσον αφορά τις συνολικές επιδόσεις, στελέχη της εταιρείας μάς μεταφέρουν ότι ο Ιανουάριος αποδείχθηκε πολύ καλός μήνας και, παρά τις ανησυχίες που εκφράζει μεγάλη μερίδα του επιχειρηματικού κόσμου, η Notos Com εμφανίζεται να γράφει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων σε όλα τα πολυκαταστήματα της αλυσίδας notos galleries. Η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί και, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, διαπιστώνεται διάθεση των καταναλωτών να ξοδέψουν. Επιπλέον, αν και οι επισκέψεις τουριστών έχουν περιοριστεί σημαντικά και οι δαπάνες τους είναι σχετικά περιορισμένες, ακόμη και τους θερινούς μήνες, η Notos βλέπει αξιοσημείωτη αύξηση του νεανικού καταναλωτικού κοινού, ειδικά στην Ομόνοια, στοιχείο ενθαρρυντικό για την εμπορική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή.
Ως αποτέλεσμα αυτών των τάσεων, τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας κινήθηκαν πάνω από τους στόχους της διοίκησης στη χρήση 2023. Το οικονομικό έτος, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία, έκλεισε με πωλήσεις περίπου 39 εκατ. ευρώ στα πολυκαταστήματα, από 35,7 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ ο κύκλος εργασιών απ’ όλες τις δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της χονδρικής καλλυντικών και ένδυσης, υπολογίζεται στα 128 εκατ. ευρώ, από 110 εκατ. ευρώ το 2022, παρά τη διακοπή συνεργασίας με τον οίκο American Eagle, από τα τέλη Ιανουαρίου της περασμένης χρονιάς. Η πρόβλεψη για τα EBITDA κινείται με βάση συντηρητικές εκτιμήσεις πάνω από τα 9 εκατ. ευρώ.
Πλέον είναι στοίχημα η στρατηγική rebranding και επανατοποθέτησης στην αγορά, που έχει συνεισφέρει στις ικανοποιητικές επιδόσεις της Notos Com στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, να συντηρήσει την ανοδική τάση των πωλήσεων. Το θετικό momentum καλλιεργεί προσδοκίες στο επιτελείο της εταιρείας για καλύτερες επιδόσεις το 2024, αν και κρατά «μικρό καλάθι», λόγω των έκτακτων γεγονότων που ανέτρεψαν τα τελευταία χρόνια τις προσδοκίες της αγοράς.