THEPOWERGAME
Πληθαίνουν οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς που θέλουν τη ΔΕΗ να βλέπει την αγορά λιανικής στις τηλεπικοινωνίες. Σε αντίθεση δηλαδή με τη διακηρυγμένη (έως τώρα) πολιτική της, που ήθελε να εστιάζεται στη χονδρική πώληση τηλεπικοινωνιακών προϊόντων, η ΔΕΗ φέρεται να ετοιμάζεται να μπει και στην αγορά της λιανικής.
Μέχρι σήμερα είναι άγνωστο αν αυτό θα το πράξει αυτόνομα ή θα επιχειρήσει να εξαγοράσει κάποιον από τους υφιστάμενους παρόχους τηλεπικοινωνιών. Η εταιρεία λέγεται ότι εστιάζεται στους δύο τελευταίους της αγοράς, τη Vodafone και τη Nova.
Οι συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα με τη Vodafone, σύμφωνα με πληροφορίες δεν καρποφόρησαν, καθώς η βρετανική εταιρεία φέρεται να έθεσε πολύ ψηλά τον «πήχη» του τιμήματος. Το ίδιο έπραξε και στην Ιταλία το Vodafone Group, απορρίπτοντας την πρόταση της γαλλικής Iliad για συγχώνευση των δραστηριοτήτων που έχουν οι δύο επιχειρήσεις στην Ιταλία.
Η δεύτερη επιλογή της ΔΕΗ είναι η Nova. Η τελευταία, όπως έγραψε χθες το Big Mouth, βαίνει προς πώληση, παρά το γεγονός ότι αποτελεί το τελευταίο απόκτημα της BC Partners και του τηλεπικοινωνιακού ομίλου United Group που ελέγχει.
Στελέχη της Νova που ρωτήθηκαν χθες από το powergame.gr περιορίστηκαν να αναφέρουν ότι «δεν απαντούμε σε εικασίες της αγοράς». Άλλες πηγές υπογράμμισαν ότι η σχετική φημολογία περί πώλησης της Nova προέρχονται από το ότι η BC Partners φέτος κλείνει μια πενταετία από τη συμφωνία εξαγοράς της United Group από την επενδυτική εταιρεία KKR. Στο πλαίσιο αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, έχει αναπτυχθεί μια «φιλολογία» σχετικά με την πώληση είτε της United Group (μαζί με τη Nova), είτε της Nova μόνη της, με δεδομένο ότι έφτασε ο εύλογος χρόνος αποεπένδυσης της BC Partners.
Στη μεμονωμένη πώληση της Nova συντελεί και το γεγονός ότι η ΔΕΗ αναζητεί τρόπους εισόδου στη σχετική αγορά. Η εταιρεία διαθέτει μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια, ύψους 9 δισ. ευρώ, και η εξαγορά της Nova θα της έδινε το χαρτί εισόδου στη λιανική αγορά των τηλεπικοινωνιών. Με τον τρόπο αυτόν η εταιρεία θα αξιοποιήσει το δίκτυο οπτικών ινών που αναπτύσσει εντατικά το τελευταίο διάστημα και παράλληλα το δίκτυο λιανικών πωλήσεων που θα στήσει με την Κωτσόβολος.
Από την άλλη πλευρά, η United Group θα απομειώσει τον υψηλό δανεισμό, όπως το έπραξε με την πώληση του παθητικού εξοπλισμού κινητής τηλεφωνίας στη Vodafone και στην αραβική εταιρεία Tawal.
O επικεφαλής του United Group, Ντράγκαν Σόλακ, ωστόσο φέρεται να θέτει υψηλά τον πήχη, όπως συνέβη και με τη Vodafone. Ο ίδιος θεωρεί τη Nova, μαζί με τη Vivacom στη Βουλγαρία, τα δύο πιο μεγάλα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου και γι’ αυτό επιζητεί «ικανοποιητική αποζημίωση», για να διαθέσει ένα από αυτά. Τα προβλήματα δε που δημιουργεί σε μια διαπραγμάτευση φέρονται να είναι και η πηγή των τριβών του με τον επικεφαλής της BC Partners, τον Νίκο Σταθόπουλο.
Όπως και να έχει η κατάσταση, η ΔΕΗ φέρεται να είναι αποφασισμένη να εισέλθει στην αγορά της λιανικής στις τηλεπικοινωνίες, είτε εξαγοράζοντας κάποιον από τους υφιστάμενους παίκτες είτε από μόνη της. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία έχει εκπονήσει στρατηγική αυτόνομης εισόδου στην αγορά λιανικής, με την απόκτηση πλατφόρμας φωνής, με σύναψη συμφωνιών διασύνδεσης με τα άλλα δίκτυα τηλεπικοινωνιών κ.ο.κ.